V srpnu 2021 Stellantis oznámil, že Alfa Romeo se do roku 2027 stane čistě elektrickou značkou a bude se prodávat v Evropě, Severní Americe a Číně. Když se posuneme do října 2024, Jean-Philippe Imparato, výkonný ředitel italské značky, naznačuje, že se to možná nakonec nestane. Na probíhajícím pařížském autosalonu totiž 58letý manažer naznačil, že spalovací motory pravděpodobně zůstanou ve výrobě a v prodeji déle, než se původně plánovalo.
Imparato pro Auto Express řekl, že Santo Ficili, nadcházející CEO Alfy Romeo, „má pro nové modely Stelvio a Giulia flexibilitu přijmout všestrannější nabídku pohonných jednotek“. Pokud čistě elektrické verze SUV a sedanu nevygenerují dostatečný prodej, obě modely by mohly získat variantu se spalovacím motorem. To bude možné díky platformě STLA Large, která již podpořila nový Dodge Charger. Ostatně podobně to bylo už i u modelů Jeep Avenger nebo třeba Fiat 600.
Stelvio a Giulia se v nové generace bohužel zbaví platformy Giorgio, která byla použita pouze pro tyto dva modely Alfy Romeo a tři modely Maserati: Grecale, GranTurismo a GranCabrio. Mimochodem, od této platformy je nakonec odvozena i architektura poslední generace Jeepu Grand Cherokee. Nové generace dostanou novou platformu STLA Large, kterou Stellantis označuje jako „BEV-native“, tedy primárně elektrickou, ale mohou do ní být instalovány i spalovací motory. Kromě Alfy Romeo budou tuto platformu využívat i modely značek Dodge, Chrysler a Maserati.
Další generace Alfy Romeo Stelvio oficiálně přijde příští rok a nová generace sedanu Giulia byla potvrzena na rok 2026. Imparato v Paříži pro Autocar také řekl, že další, ještě větší SUV by mělo dorazit v roce 2027 jako vlajkový model značky, ovšem s klíčovým trhem v Severní Americe. I to bude mít platformu STLA Large, takže spalovací motory by měly být v této platformě zachovány.
Pokud spalovací motory v nabídce italské značky zůstanou, bude Alfa Romeo dalším výrobcem automobilů, který se vrací od svých ambiciózních cílů v oblasti elektrifikace. Téměř všichni výrobci automobilů, kteří slíbili přejít výhradně na elektromobily do roku 2030 (nebo dokonce dříve), své původní plány v posledních měsících přehodnotili.