Alfa Romeo vzdává hold své jedinečné historii prostřednictvím nové speciální edice Giulia a Stelvio GT Junior, která byla inspirovaná ikonou 60. let 20. století, modelem Giulia GT 1300 Junior.
Exkluzivní limitovaná edice vychází z úrovně výbavy „Veloce“, tedy nejsportovnější specifikace. Její exteriér je charakteristický podmanivou okrovou barvou Lipari z řady Old Timers, která připomíná historii značky a je nabitá velmi osobitými odstíny. Interiér se vyznačuje sportovním minimalismem a zahrnuje elektricky nastavitelná kožená sedadla s výraznou výšivkou „GT Junior“ na přední opěrce hlavy a specifickým prošíváním. Působivým prvkem je stylový vzor palubní desky GT 1300 Junior a silueta 60. let.
Tato edice uzavírá triptych modelů uvedených v rámci oslav 110. výročí značky. Během několika měsíců po uvedení byla zcela vyprodaná 500kusová série modelů GTA/GTAm a nadprůměrně dobře se daří i modelům Giulia a Stelvio „6C Villa d’Este“. Alfa Romeo potvrzuje svou bezkonkurenční schopnost vytvářet vozidla s nadčasovým designem a mimořádně inovativními funkcemi.
Giulia GT 1300 Junior: ztělesnění jedné éry
Exkluzivní speciální edice byla inspirovaná jedním z nejvíce ikonických modelů značky: nezapomenutelným typem GT 1300 Junior, který během 10 let výroby, od roku 1966 do roku 1976, vyjel do světa v téměř 100 000 exemplářích.
Model GT 1300 Junior vycházející z Giulie Sprint GT a disponující karoserií Bertone a motorem o výkonu 89 k se velmi rychle etabloval jako vůz ztělesňující ducha 60. let. Ekonomický rozmach tehdy způsobil, že některé sny se staly dosažitelnými, a to včetně vlastnictví stylového sportovního vozu. Ne náhodou reklamní slogan Alfy Romeo v té době říkal: „Una vittoria al giorno, con una vettura per tutti i giorni“ („každodenní vítězství ve vozidle pro každodenní provoz“).
Model GT 1300 Junior byl ohromujícím předobrazem rovnováhy mezi krásou a funkčností, která se stala charakteristickým znakem Alfy Romeo, a vyslancem nadčasového designu s lehkými, ale výkonnými tvary, připravený vyrazit ze startovního roštu.
Giulia GT Junior a Stelvio GT Junior: nadčasová krása
Stejnými vlastnostmi se vyznačují také modely limitované edice „GT Junior“. Giulia a Stelvio jsou vybavené vznětovým přeplňovaným motorem 2.2 litru o výkonu 210 koní nebo zážehovým přeplňovaným motorem 2.0 litru o výkonu 280 koní. Celohliníkové čtyřválce jsou s 8stupňovou automatickou převodovkou spojené hřídelem z uhlíkového kompozitu. Nechybí pohon všech kol Q4, případně pohon zadních kol u Giulie o výkonu 280 koní.
Pokud jde o styl exteriéru, v obou případech je karoserie vyvedená v okrovém odstínu Lipari a vzhled dotvářejí pětiotvorová kola z lehké slitiny, 21palcová u modelu Stelvio a 19palcová u modelu Giulia.
Součástí standardní výbavy jsou hliníková pádla řazení automatické převodovky na sloupku volantu, volitelně lze pak vozidla vybavit autonomním řízením 2 úrovně, zadními parkovacími senzory, bezdrátovou nabíječkou mobilních zařízení a elektrickým otevíráním zadních výklopných dveří.