Alfa Romeo před pár lety obměnila svoji modelovou řadu. Pro nadšené řidiče si připravila sedan s pohonem zadních kol i SUV s preferencí zadní nápravy. Kromě běžných motorizací ale přišla i se supersilnými 510koňovými modely a přidala i limitované edice, například Giulia GTAm. Do dalších let toho ale italská automobilka chystá mnohem více, což v rozhovoru prozradil šéf značky.
Jean-Philippe Imparato, šéf Alfy Romeo, řekl v rozhovoru pro magazín Autocar několik zajímavých faktů. Vypadá to, že bychom se v nabídce italské značky mohli těšit na hodně zajímavé věci.
Je to jen pár dní, kdy italský výrobce představil nové SUV s názvem Tonale, které budou pohánět elektrifikované motory. To je budoucnost a cesta, kterou se italská automobilka teď vydá, aby navýšila objemy prodeje. I tak ovšem už podle Imparata prý pracuje na nových modelech a dalších speciálních limitovaných edicích. Některé z nich bychom mohli vidět ještě letos.
V trochu vzdálené budoucnosti bychom se také měli dočkat ještě zajímavějších aut. Přijít by totiž opět mohl i čistě sportovní model. Ten by se mohl po stránce designu inspirovat modely Alfa Romeo Spider Duetto (viz úvodní foto) nebo Alfa Romeo T33 Stradale (viz foto níže).
Než se tak stane, nejprve je podle šéfa značky nutné zajistit si stabilní pozici na automobilovém trhu. „Až přijdou dobré obchodní výsledky, jsem si jistý, že si s Carlosem Tavaresem promluvíme o autech snů, protože musíme i v budoucnosti pokračovat ve vyprávění příběhu Alfa Romeo. Nebavíme se o zítřku, ale jednoho dne bychom rádi sportovní model opět měli,“ řekl pro Autocar Jean-Philippe Imparato.
Alfa Romeo si tak na nějaké velké lahůdky musí ještě počkat. S budováním stabilní pozice by však nejnovější SUV s názvem Tonale mělo pomoci. Vypadá skvěle a nabízí zajímavou techniku, takže bude záležet na tom, jak bude jezdit a hlavně na tom, kolik bude stát. Přesto by projekty malosériových modelů měly být na stole už nyní.
Není to ale tak dlouho, co Alfa Romeo čistokrevné sportovní modely nabízela. Mezi lety 2007 a 2010 vyrobila 500 kusů Alfy Romeo 8C. Tu poháněl motor 4.7 V8 z Maserati o výkonu 331 kW/450 koní. Díky tomu dokázalo auto zrychlit na stovku za 4,2 sekundy a jelo až 292 km/h.
Druhým modelem byla menší Alfa Romeo 4C. Tu automobilka vyráběla mezi lety 2013 a 2020 a nabízela ji ve verzích coupé a spider. Poháněl ji o poznání menší, uprostřed uložený 1,8litrový čtyřválcový motor se 177 kW/240 koňmi. Výhodou byla opravdu lehká konstrukce, takže šlo také o velmi svižné auto. Maximální rychlost byla 258 km/h a zrychlení 0–100 km/h se odehrálo za 4,5 sekundy.