2022-Africa_Eco_Race-Tomas_Tomecek

Africa Eco Race 2022: Tomáš Tomeček jel v první etapě poprvé v Africe podle tabletu

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: TOM RACING - 19. 10. 2022


Promet/Czechoslovak Group Team v čele s Tomášem Tomečkem a jeho 100Tatrou v úterý 18. října ráno vstoupil na marockou půdu. Dobrodružství s názvem Africa Eco Race 2022 právě začalo naostro! Na účastníky dálkové pouštní rally čekala první etapa z přístavu Nador do Bousaid.

Z přístavu na start etapy to bylo zhruba 120 kilometrů. Pak se už se závodilo. Na úvod bylo připraveno 94 měřených kilometrů. „Zahřívací etapa, rozbitá. Pro mě to bylo navigačně složité, protože jsem se dva roky sám nenavigoval,“ hodnotí Tomáš Tomeček. „Auta a kamiony letos používají tablet. Motorky jedou s klasickým papírovým roadbookem. Měl jsem ho také k dispozici, tak jsem to zkoušel oboje. Zítra pojedu jen s tabletem,“ uzavírá český trucker hodnocení první etapy. Po speciálu bylo třeba zdolat téměř 400 kilometrů po asfaltu. Jednalo se o vůbec nejdelší přejezd z celého letošního závodu.

Při Africa Eco Race soutěží kamiony ve stejné kategorii s automobily. Na čele se podle očekávání usadily dvě buggy Optimus francouzských posádek David Gerard, Pascal Delacour a Phillipe Gosselin, Christophe Crespo. Mezi nimi je rozestup necelých třech minut. Na třetí místo se dostal nejrychlejší vůz SSV, konkrétně nizozemský Can-Am Rudyho Vollebregta a Gerta Traa. Tomáš Tomeček byl nejrychlejší mezi kamiony a celkově je jedenáctý se ztrátou 20:22.

Úplně nejrychlejšího času ze všech účastníků dosáhl italský motocyklový závodník Maurizio Gerini (Husqvarna), který trať proletěl za 1:25:13. Minutu a čtyři vteřiny za ním skončil Štefan Svitko. Druhý slovenský závodník Martin Benko (oba KTM) ztratil necelých 20 minut a obsadil desátou příčku. Zdeněk Tůma, český závodník na čtyřkolce Yamaha, si v první etapě vyjel 24. pozici se ztrátou necelé půlhodiny. Je jedinou čtyřkolkou na startu, a tak se srovnává pouze s motorkáři.

Druhá etapa bude startovat rovnou v bivaku v Bousaid. Závodníky zavede do dun Merzougy a pak typickým marockým prašným a kamenitým terénem do cíle v Tagounite. Po téměř 450 závodních kilometrech bude do bivaku zbývat už jen ani ne dvacetikilometrový přejezd.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru