BMW-Z4-AC-Schnitzer (2)

Představovat německého úpravce AC Schnitzer asi není třeba. Ostatně, je všeobecně známo, že jde o dvorního úpravce vozů značky BMW, nicméně kromě nich se čas od času věnují také různým modelům značek Jaguar, Land Rover nebo třeba MINI. Teď ovšem zůstaneme právě u BMW, protože úpravce se před nedávnem podíval na zoubek BMW Z4 M40i.

Tento roadster je vpravdě velmi speciální i v sériovém provedení. Vždyť pod dlouhou kapotou je třílitrový šestiválec, jehož výkon je 340 koní a točivý moment rovných 500 Nm. A to je na malý kabriolet přesně akorát. Jenomže ne všem takové hodnoty přijdou dostačující a právě takové milovníky rychlosti umí uspokojit AC Schnitzer.

Přečtěte si také:  Test Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT (2020)

Bavorský roadster po úpravě motoru, kdy byla vyměněna turbodmychadla, disponuje výkonem o 65 koní vyšším, celkem tedy řidiči nabídne velmi působivých 405 koní. Vzrostl také točivý moment, a to o rovnou stovku na 600 Nm.

Kromě motoru ale úpravce zapracoval také na designu. V tomto případě ale neřešil jen to, jak auto vypadá, ale i to, aby fungovalo. Proto jsou všechny nové díly – jako prahy, nárazníky nebo zadní spoiler – vybrány a vyrobeny tak, aby zlepšily aerodynamiku auta. Třešničkou na tomhle německém dortu jsou pak nová 20palcová kola z lehké slitiny a nový výfukový systém.

Přečtěte si také:  700koňový rodinný Volkswagen Sharan vypadá nenápadně, ale střílí plameny z výfuku

Decentní změny přišly na řadu i v interiéru, ale jde jen o výměnu standardních pedálů nebo pádel řazení za hliníkové. Na tohle všechno pak úpravce poskytuje pětiletou záruku, takže je jasné, že si za svou prací opravu stojí.