Představovat Audi RS 3 asi není nutné, ostatně, před nedávnem prošla naší redakcí v rámci redakčního testu, který si můžete přečíst zde. A byla skvělá! Hlavním důvodem, proč tento model sklízí jedno pochvalnou reakci za druhou, je jeho skvělý pětiválec. Ten je z výroby naladěn na 294 kW/400 koní a 500 Nm. Jakkoliv jsou to hodnoty vskutku dostačující, ABT na to má jiný názor. A proto představil limitovanou edici Audi RS3-R Sportback.
Základem jejich úpravy je zásah do onoho 2,5litrového pětiválce, který po instalaci map řídící jednotky, mezichladiče a výfuku poskytuje 493 koní a 600 Nm. Tato úprava zajistí, že RS3-R zvládne z 0 na 100 km/h vystřelit za 3,3 sekundy, což je o asi sekundu lepší čas než sériová verze. Maximální rychlost se pak zastaví na 300 km/h. Aby vše ale fungovalo tak, jak má, přidal ABT lepší stabilizátory, pružiny podvozku a výfuk z nerezové oceli.
Pracovalo se i na designu auta, ale ne nijak extrémně. Ostatně, i sériová RS 3 je designově velmi odvážná. Verze německého úpravce má nový přední splitter, nové kryty zpětných zrcátek, samozřejmě vyrobené z karbonu, a nové nástavce prahů. Vše krásně doplňují 20palcová kola přímo z dílny ABT obutá do pneumatik Goodyear Eagle F1 SuperSport R o rozměru 245/30. Cenu úpravce ještě neprozradil, potvrdil ale, že bude vyrobeno jen 200 kusů.