Audi Q5 55 TFSI e quattro je tu s námi už přes rok a člověk by si býval myslel, že koncernové SUV s hybridním pohonem nebude úpravce nijak výrazně zajímat. Jenomže možná právě proto se u německého úpravce ABT rozhodli, že plug-in hybrid je skvělým základem pro úpravu. A pokud můžeme osobně soudit, výsledek je opravdu hodně vydařený.
U ABTu se v případě této Audi podívali na zoubek designu i technice. Vezmeme to ale hezky od začátku. Co se designu týče, Audi Q5 dostalo nové prahy, upravené nárazníky, širší blatníky, nový a výraznější zadní difuzor, ze kterého vykukuje čtveřice koncovek výfuku. Audi díky tomuto kitu dostala mnohem ostřejší výraz, který jí celkem sluší. Není to už taková tuctovka, jakou je sériová verze.
S tím pak báječně ladí nová 22palcová kola řady GR, která mají paprsky lakované lesklou černou. Tu pak doplňuje stříbrný proužek po obvodu.
Co se techniky týče, v základu má tento plug-in hybrid dvoulitrový čtyřválec o výkonu 185 kW/252 koní a s točivým momentem 370 Nm. S ním spolupracuje elektromotor se 105 kW/140 koňmi a točivým momentem 350 Nm. Dohromady má pohonná soustava výkon 270 kW/367 koní a točivý moment 500 Nm. Po úpravě je však konečná hodnota 425 koní a točivý moment 550 Nm. Kromě nového výfuku k těmto hodnotám dopomohla úprava řídící jednotky, ale ABT nebyl nijak konkrétní.