2025-skoda_1000_mbx-render-vizualizace

Ikona v novém. Modern Solid proměnil Škodu 1000 MBX v praktické kupé pro výlety

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: Škoda - Foto: Škoda - 25. 10. 2025


Co by se stalo, kdyby se jeden z nejvzácnějších sériových škodováckých modelů vrátil v duchu současného jazyka Modern Solid, s nímž přišel Elroq? Dvojice designérů Škoda Auto se ponořila do historie a zkusila kupé Škoda 1000 MBX přetvořit tak, aby neztratilo šarm šedesátých let, ale přitom působilo sebejistě a současně. Nejde o retro pro vitrínu. Je to promyšlený experiment, který sází na eleganci, praktičnost a lehce dobrodružnou povahu původního vozu.

Škoda 1000 MBX patří mezi jedinečné kousky, vyráběla se jen krátce v šedesátých letech. Dvoudveřová karoserie vyzařovala uvolněnost a styl, nikoli touhu po sportovních výkonech. Právě tento charakter si návrháři vzali jako výchozí bod. Novodobou interpretaci postavili na sportovnější, ale stále přátelské tváři. Chtěli evokovat eleganci aut z 60. a 70. let minulého století, nikoliv hranatou agresi dnešních sporťáků. Záměr byl jasný: zachovat podstatu původní Škody 1000 MBX jako elegantního auta pro aktivní život, ne sportovní náčiní.

Interiér pro výlety, exteriér bez nostalgie

Převedení podstaty do dneška posunulo vůz do teritoria crossoverů, i když to na první pohled není úplně poznat. Interiér staví na nápadité koncepci sedadel s uspořádáním 2+2. Díky ploché podlaze elektrické platformy mohou přední sedadla tvořit širokou a pohodlnou lavici. Vzadu jsou samostatná křesla s výklopnými sedáky inspirovanými těmi z kinosálů, které po zvednutí uvolní až překvapivě velký nákladový prostor. Dovnitř tak bez boje složíte objemná zavazadla i jízdní kolo. K přístupu pomáhají dveře otevírané proti sobě, což je řešení praktické i efektní.

Koncept počítá se vzduchovým odpružením. Nízká poloha dodá autu sportovní postoj, zvýšená naopak usnadní přesun po polní cestě i manipulaci s nákladem. Palubní deska je řešena jako prosklený oválný tubus, do něhož se promítají informace. Tvar oválu se opakuje v celém interiéru, včetně volantu či originálních hlavových opěrek. Středová konzola schválně chybí, stejně jako u historické předlohy. Lesklé chromy nahradily střídmé grafické detaily podpořené ambientním světlem v duchu Modern Solid.

Zvenčí koncept nepodbízivě na původní auto odkazuje, ale rozhodně si nehraje retromobil. Inspirací byla i brutalistní architektura a kvalitní produktový design. Proto má karoserie sebevědomé, čisté tvary bez ornamentů. Odkazy na minulost jsou jemné a decentní, například zvýšené světlomety v kapotě, charakteristické zalomení boků přibližně v polovině výšky a svébytně pojatý zadní sloupek. Místo klasického zadního okna tu pracuje kamera. Vzniká tak větší prostor pro zavazadla a zároveň to dělá kompaktnější, sportovnější siluetu.

Za celou vizí stojí zhruba tři až čtyři týdny práce. Exteriér začínal na spontánních skicách, jedna klíčová vznikla doslova na kusu papíru u večerní skleničky vína, a poté se rychle přenesla do 3D. Interiér vznikal rovnou digitálně ve třech rozměrech, nejprve jako prostorová architektura, teprve pak dostal vizuální tvář. Obě části se průběžně ladily, aby výsledek seděl k současné filozofii značky. Finální dojem? Modern Solid poctivě promyšlený od volantu po zadní sloupek. Kupé, které umí být elegantní i praktické a které láká spíš na výlet než na časomíru.

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru