test-ford-tourneo-custom-phev-2025-20

Ford maže Instagram a spouští novou éru. Nově sází na životní styl

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: carscoops.com, instagram.com, Ford - Ilustrační foto: Pavel Srp - 12. 9. 2025


Ford po patnácti letech spouští novou celosvětovou kampaň a mění způsob, jakým mluví se svými zákazníky. Už nechce jen ukazovat, kolik koní má Mustang nebo kolik toho utáhne pick-up F-150. Tentokrát se snaží postavit značku na něčem jiném – na lidech, kteří auta řídí, a na jejich životním stylu.

Pod názvem „Ready, Set, Ford“ automobilka představuje filozofii, která má oslovit různorodé skupiny řidičů. Nejde tedy jen o prodej samotných modelů, ale o budování vztahu automobilky se zákazníky. Ford tvrdí, že své zákazníky zkoumal a našel několik typických životních stylů a právě na jejich potřebách chce stavět. A platí to jak pro vývoj aut, tak i pro způsob prodeje nebo doprovodné služby.

Opírá se přitom o čtyři základní pilíře: schopnosti, vášeň, komunitu a důvěru. Pod ně lze prý schovat jak pick-upy, které pomáhají lidem při práci, tak sportovní vozy, které mají přinášet radost z jízdy.

Nejde však jen o auta samotná. Ford chce více mluvit i o své roli v komunitách, o charitativních projektech a také o tradici, která by mohla udržet zákazníky v době, kdy konkurence čínských elektromobilů roste.

ready-set-ford-reklama
Foto: Ford

„Automobilový průmysl prochází obrovskou změnou a ne všechny značky ji přežijí,“ připomněla šéfka marketingu Fordu Lisa Materazzo. Podle ní mají šanci uspět jen ti výrobci, kteří si uvědomí, že jejich nejcennějším aktivem je samotná značka, ale také to, že do ní musí dlouhodobě investovat.

Změna není jen v reklamních sloganech. Před startem kampaně Ford smazal celý svůj obsah na Instagramu a přejmenoval divizi Ford Performance na Ford Racing. Teprve teď se ukazuje, že šlo o součást širšího restartu.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru