Už před pár lety začaly z aut mizet velké a víceválcové motory. Dnes má většina nových aut maximálně čtyřválce nebo šestiválce, a víc válců pod kapotou najdeme už spíše výjimečně. A pokud ano, jsou to ty nejdražší modely v nabídce automobilek. A co třeba dvanáctiválec? Ten už je prakticky téměř vyhynulým druhem, ale Mercedes-Benz se ho opravdu vzdát nechce.
Technologický šéf značky Markus Schäfer naznačil, že dvanáctiválec u Mercedes-Benzu přežije i další roky. „Budeme je dál nabízet,“ prozradil pro magazín Autocar, i když k tomu neprozradil žádné další podrobnosti. Nevíme tedy, zda ve Sttutgartu použijí úplně nové motory nebo upraví ty stávající, případně přidají třeba i nějakou formu elektrifikace.
Na rozdíl od Audi a BMW má i dnes Mercedes-Benz v nabídce model s motorem V12. Je jím majestátní Mercedes-Maybach S 680, který je tím nejluxusnějším, co si lze pořídit v rámci Mercedes-Benzu třídy S. Pod kapotou je šestilitrový dvakrát přeplňovaný motor s výkonem přes šest stovek koní.
Přečtěte si také:
A pokud se po automobilovém trhu v roce 2025 rozhlédneme, dvanáctiválec pod kapotou už skoro nenajdeme, drží si ho už jen ta vůbec nejdražší auta jako jsou Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce, Pagani nebo Aston Martin. Značky, které cílí na malý okruh zákazníků a staví auta spíš jako umělecká díla než běžné dopravní prostředky.
A je to od Mercedes-Benzu velmi odvážné, vždyť od roku 2026 začnou v Evropské unii platit nová pravidla Euro 7, která sice nejsou tak přísná, jak se původně plánovalo a čekalo, ale i tak mohou přicházejí další přísnější restrikce. Ale svět není jen Evropská unie, ale i Čína, Blízký východ nebo USA.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned