Před pár lety by něco takového znělo jako špatný vtip, který není reálný. Sériová Kia, rodinné auto z Jižní Koreje, se postaví na startovní čáru proti modernímu Ferrari s dvanáctiválcem pod kapotou. A porazí ho. Navíc opakovaně. Ano, to je dnes úplně běžná realita. Elektrická Kia EV6 GT je dnes jednoznačně rychlejší než Ferrari Purosangue.
Za tímto srovnáním stojí britský automobilový youtube kanál Carwow, který obě auta na startovní čáru postavil a nechal je změřit síly v klasickém závodě ve sprintu. Kia EV6 GT si v něm s Ferrari pohrála tak, že si to zaslouží vlastní kapitolu v historii automobilismu.
V této vrcholné verzi totiž Kia EV6 GT nabízí dva elektromotory s kombinovaným výkonem až 650 koní, i když „jen“ díky dočasnému overboostu. Točivý moment je 770 Nm a sprint z nuly na stovku zvládne za oficiálních 3,5 sekundy. Nezávislé testy ale naznačují, že je ještě rychlejší. A právě to je důvod, proč dokáže ujet i Ferrari Purosangue, které má na papíře 725 koní a udává se zrychlení na stovku za 3,3 sekundy. A kde je ten rozdíl? Kia díky v podstatě instantnímu krouťáku vyráží ze startu razantněji a náskok si během závodu ještě zvětšuje. Ferrari totiž navíc váží téměř stejně jako Kia – přibližně 2,2 tuny.
Zajímavé je, že Ferrari dokázalo vyhrát jediný závod a i ten jen díky tomu, že moderátor Mat Watson přepnul EV6 do režimu, který simuluje řazení spalovacího motoru. V tom nemá úplně nejostřejší naladění.
A když se pak na tahle dvě auta podíváme, zjistíme že Kia EV6 GT je navíc zhruba šestkrát levnější než Ferrari Purosangue. A přesto prohrává. Je to jasný důkaz, že výkon dnes není výsadou drahých supersportů. A stejně tak rychlost. Elektromobily mění pravidla hry. I když má Ferrari své charisma, historii a exkluzivitu, v čistém sprintu už to nestačí ani na mainstreamové značky…