Opel_Astra-tovarna-zahajeni_vyroby

Potřebujete novou práci s dobrým platem? Běžte dělat šéfa automobilky, jejich platy opravdu stojí za to

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Carscoops, Stellantis - Foto: Stellantis - 25. 6. 2025


Najít v dnešní době práci s opravdu dobrým platem může být náročné. Existují ale pozice, které se i přes jejich náročnost opravdu vyplatí. Šéfové automobilek, minimálně někteří, se mají vážně dobře.

Například generální ředitel VW Oliver Blume si loni vydělal přibližně 10,35 milionu eur, tedy asi 257 miliard korun. Jeho kolega Eusion Chung z Hyundai 11,5 miliardy wonů, což je zhruba 188 milionů korun. A dne suž bývalý šéf skupiny Renault Luca de Meo vydělal asi 5,5 milionu eur, tedy bezmála 136 milionů korun. A jakkoliv to vypadá jako vysoká částka, de Meo přesídlil do světa vysoké módy a hodně se mluví o tom, že si oproti automobilovému průmyslu opravdu hodně polepší.

Bývalý šéf Stellantis Carlos Tavares měl za vedení společnosti slíbeno 23,9 milionu dolarů, což je asi 509 milionů korun. Ovšem své pracovní období nedotáhl do konce, protože prodeje pod jeho vedením nešly zrovna nejlépe. A tak dostane přesněji nespecifikovanou část této neuvěřitelné částky. V tuto chvíli se odhaduje, že jeho nástupce Antonio Filosa by si mohl v prvním roce ve funkci vydělat až 10,2 milionu dolarů, tedy „jen“ asi 217 milionů korun.

Nový šéf Stellantisu s platem, který bere dech. Kolik stojí řízení automobilového gigantu?

A v seznamu nechybí ani jedna z mála žen, konkrétně šéfka GM Mary Barraová, která si v roce 2024 vydělala opravdu působivých (v přepočtu) 636 milionů korun. Zatímco generální ředitel Fordu Jim Farley jen 24,9 milionu dolarů, tedy asi 530 milionů korun.

A zmínit musíme také vnuka zakladatele Toyoty a současného předsedu představenstva značky Akio Tojoda. Jakkoliv jeho částka za uplynulý fiskální rok není z těch nejvyšších v celém našem seznamu, jde o historicky nejvyšší částku, jakou kdy nějaký představitel Toyoty obdržel. Jakkoliv se meziroční operativní zisk Toyoty propadl o 10 %, Akio Tojoda inkasoval 1,95 miliardy jenů, což je asi 291 milionů korun. Šéf této automobilky Kodži Sato také neodešel s prázdnou, dostal v přepočtu 122 milionů korun.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru