Nové Porsche 911 GT3 je nejrychlejším sériovým vozem s manuální převodovkou na Severní smyčce Nürburgringu. Ambasador značky Porsche Jörg Bergmeister překonal předchozí rekord, který držel konkurent s výrazně výkonnějším motorem, o více než 9,5 sekundy. Díky rozsáhlému dalšímu vývoji všech komponentů důležitých pro výkon byl model 911 GT3 s manuální převodovkou a paketem Weissach dokonce o 3,633 s rychlejší než předchozí model (992.1) s převodovkou Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK).
„Stále více zákazníků modelu 911 GT3 volí šestistupňovou manuální převodovku. A tito klienti se nás stále častěji ptají, jak rychlá by byla 911 GT3 s manuální převodovkou na Nordschleife,“ říká Andreas Preuninger, ředitel modelové řady GT. „Nyní jsme na tuto otázku odpověděli. A přestože víme, že varianta s PDK je výrazně rychlejší, zajeli jsme oficiální čas na kolo s manuální šestistupňovou převodovkou. I bez automatického, superrychlého a přesného řazení PDK a s konvenčním diferenciálem (namísto elektronicky řízeného diferenciálu s omezenou svorností), zkrátil nový model 911 GT3 čas svého předchůdce s PDK přibližně o 3,6 sekundy.“
Za slunečného pozdního odpoledne s teplotou vzduchu 12 stupňů a teplotou trati 27 stupňů vyrazil Bergmeister na trať dlouhou 20,832 km s vozem 911 GT3 o výkonu 375 kW/510 koní a s paketem Weissach. Stejně jako při oficiálním kole předchozího modelu byl vůz obut do silničních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup2 R (255/35 R20 vpředu a 315/30 R21 vzadu).
Cíl: nejrychlejší čas na kolo v sériovém voze s manuální převodovkou
„Když jsme se rozhodli stanovit oficiální čas na kolo nového modelu 911 GT3 s manuální převodovkou, samozřejmě jsme se podívali, kdo je v čele tabulky,“ říká Preuninger. Na ujetí jednoho kola zkrácené 20,6kilometrové verze trati potřeboval závodník 7:01,300 minuty. To odpovídá času přibližně 7:05,800 minuty na plném 20,832 km dlouhém kole.
Tento čas se podařilo překonat. Pod notářským dohledem se časomíra zastavila na hodnotě 6:56,294 minuty pro nový vůz 911 GT3, čímž se předchozí rekord zlepšil o více než 9,5 sekundy.
Stejný výkon, lepší zrychlení a pocity
„Nový model 911 GT3 vzbuzuje na limitu ještě větší důvěru než předchůdce. Byl jsem rychlejší téměř v každé zatáčce,“ popisuje Bergmeister jízdní vlastnosti sportovního vozu. „Od modelu 911 GT3 RS jsme se hodně naučili, zejména co se týče podvozku. Vůz je mnohem stabilnější na nerovnostech a přes obrubníky. A díky kratšímu stálému převodu (o 8 %) vůz při stejném výkonu citelně lépe akceleruje. Přestože bych s PDK byl o pár sekund rychlejší, tak se šestistupňovou manuální převodovkou jsem měl při rychlém kole rozhodně více práce – a bylo to proto ještě zábavnější.“
A jak to vypadalo přímo z auta?