policie-měření-emisí

9 z 10 vozidel neprošlo emisemi. Policisté opět kontrolovali emise a technický stav motorových vozidel

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Policie ČR - 2. 8. 2024


Není to poprvé a rozhodně to není naposledy, zní od Policie ČR. Policisté se budou na namátkové kontroly technického stavu vozidel, která jezdí po českých silnicích, zaměřovat i nadále. Tyto kontroly totiž odhalují, že auta, která po silnicích jezdí, nejsou v dobrém technickém stavu.

Policisté z oddělení silničního dohledu Krajského ředitelství policie Olomouckého kraje se včera zaměřili na kontrolu emisí a technického stavu motorových vozidel v Přerově. Společně s pracovníky organizace Centra služeb pro silniční dopravu zkontrolovali deset vybraných vozidel a ani jedno z nich technickou kontrolou neprošlo. Důvodem neúspěšné technické kontroly bylo u 9 vozidel překročení hodnot emisí při měření a jedno vozidlo bylo v nevyhovujícím technickém stavu.

Policisté tak omezili všem vozidlům technickou způsobilost na třicet dnů. Do té doby musí být závady odstraněny a vůz musí projít technickou kontrolou. Policisté všechny přestupky vyřešili příkazem na místě a od řidičů vybrali bezmála 9 tisíc korun.

„Upozorňujeme motoristy, že v podobných dopravních kontrolách budeme pokračovat,“ říká Libor Hejtman, mluvčí Policie České republiky – KŘP Olomouckého kraje.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

10 názorů na “9 z 10 vozidel neprošlo emisemi. Policisté opět kontrolovali emise a technický stav motorových vozidel”

  1. Místo aby se lidem ulehčilo, tak se na ně vytváří čím dál větší tlak a honičky. Hlavně aby nepřišli o volby.

  2. V zájmu všech by měl být čistý vzduch a ne dýchat saze. Jsem přesvědčen, že 15-20 let starý diesel, projde v pohodě STK, pokud je pravidelně servisován, nejezdí skoro výhradně po městě a má všechny součástky z výroby.

  3. Prošel jsem řadou technických kontrol a na jejich průběh mám svůj názor. Samotní kotrola ,jak jsem měl možnost pozorovat , se spíše zaměřuje na několikanásobné focení vozidla za všech možných pohledů, a to jak na ůrovni měření emisí, tak i druhé části samotné kontroly zaměřené na technický stav vozidla- opět nekonečné focení . jakoby si neuměli první fotografie poslat elektronicky. Hotovo bývá během 10minut a potom čekání ,až prběhne předepsaná doba pro kontrolu vozu- lze využít i pro malé občerstvení. Hlavně, že zaplatíte nemravnou částku za předepsanou kontrolu- to je ale byznis, že.

  4. Takové TDIčko 15 let staré, které není načipované!!!, nekapou mu vstřiky a má funkční turbo, projde zcela bez problémů. Protože musí splňovat tu normu pro kterou bylo schváleno.

  5. Je to další způsob, jak si fízlové chtěji vydělat-asi malé prémie… Přijedou odpoledne před supermarket, obejdou parkáč, vyhlédnout starší nafťáky a pak je zastavují při odjezdu… Šance, že by takové auto tím měřením po ujetí tipuju 1-5km, stání u obchodu a odjezdu od něj prošlo, je rovna zhruba 0. A o moc větší nebude ani v případě, že by místo 15 let starých TDIček zastavovali modely loňské… To je totiž vybraný ideál na to, jak naftové motory nefungují. Co takhle, kdyby to měřili na dálnici? Jenže to by nevybrali ani floka, že…

  6. §39 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích: Provozovatel silničního vozidla je na svůj náklad povinen přistavit silniční vozidlo k pravidelné technické prohlídce a silniční motorové vozidlo i k pravidelnému měření emisí ve lhůtách stanovených tímto zákonem.
    Tak jaký měření emisí u silnice??? Nějak tomu nerozumím.

  7. Nebude to odlišnou metodikou?Ono vytočit motor na tyhle otáčky je v normálním provozu nesmysl.A proč hned dávají pokuty?Já jako řidič nemůžu vědět jestli nemám poruchu.Starsi auta nemají tolik kontrole aby mi to vše hlásilo.
    Dle mého názoru jde o hon na řidiče a peníze.UA auta nikdo nekontroluje a nás chtějí buzerovat.

    1. Teoreticky pokud naftové vozidlo nezahřejete a neprojedete před měřením a jezdíte krátke trasy nemáte šanci projít.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru