Není 400 koní jako 400 koní… Dokáže to i přiložené video, v němž se na start závodu ve sprintu na čtvrt míle postaví Audi RS 3 sedan a elektrický Jaguar I-Pace. Které z aut bude rychlejší? A které z nich bude lépe brzdit. Tipnete si?
Obě auta stojí proti sobě v souboji ve třech disciplínách. První z nich bude klasický závod ve sprintu na 400 metrů, druhý závod je se zrychlením z rychlosti 50 mil za hodinu (80 km/h) a třetí v délce brzdění do zastavení.
I když mají obě auta stejný výkon, liší se prakticky vším ostatním, ať už je to tvar karoserie, hmotnost či použitý motor. Zatímco audi v motoru spaluje benzin, jaguar jezdí na elektřinu. A s tím souvisí také fakt, že je znatelně těžší, jeho hmotnost totiž atakuje 2,1 tuny, zatímco audi váží jen něco málo přes 1,5 tuny. Naopak v neprospěch německého soka jsou rozdílné točivé momenty, protože elektrický jaguar nabízí sedm stovek newtonmetrů od prakticky nulových otáček, zatímco modrý sedan má newtonmetrů jen 480 a vrcholí v mnohem vyšších otáčkách.
První závod ve sprintu na čtvrt míle je z nulové rychlosti, kde může RS 3 využít svoji velkou zbraň: launch control. A to stačí k tomu, že se už od startu drží v čele. Svůj náskok po celou délku trati prohlubuje. Audi nakonec ujede 400metrovou trať za 12,1 sekundy, jaguar do cíle dorazí po 13,1 sekundách od startu.
Jiná situace je v začátku závodu s letmým startem. Audi je v jízdním režimu „Auto“ a v režimu převodovky „D“, tedy v takovém klidném módu, čemuž odpovídá, že v 50 mph (80km/h) má zařazenou sedmičku. Po odtsartování závodu tak ztrácí cenné desetinky podřazením až na trojku. I-Pace mezitím rychlostí blesku poskočí a jede vpřed. Jeho únik ale netrvá dlouho, během pár metrů si audi bere vůdčí pozici zpět.
A brzdění? Sportovní model proti těžkému elektromobilu. Jak tohle asi může dopadnout?! A podle očekávání to dopadlo, alespoň co do výsledku. Už méně se dalo čekat, že rozdíl obou aut bude tak minimální…