Jaguar představil nové elektrické SUV, nový I-Pace nabídne dojezd až 480 km

Autor: Tisková zpráva -   1. 3. 2018


„Zatímco ostatní společnosti o budoucnosti mluví, my ji budujeme. Ignorovali jsme zažitá pravidla a vytvořili čistě elektrický Jaguar I-PACE. Žádné výfukové plyny, žádné emise, žádný CO2 ani pevné částice. Výrazně se tak přibližujeme naší vizi o čisté, bezpečné a udržitelné budoucnosti,“ řekl Dr. Ralf Speth, CEO Jaguar Land Rover.

Jaguar I-PACE kombinuje bezpečí s chytrými technologiemi umělé inteligence, praktičností pětimístného SUV a čistými liniemi a navíc nabízí sportovní výkon.

„Začínali jsme s nepopsaným listem papíru a chtěli jsme vytvořit nové technologie elektrických baterií přímo přizpůsobené elektromobilům tak, aby optimalizovaly jízdní vlastnosti, aerodynamiku a prostor v interiéru. Výsledkem je I-PACE – opravdový Jaguar a splněný elektrický sen. Čerpací stanice jsou pro majitele modelu I-PACE minulostí. Po nočním nabíjení se každé ráno probudí s ‚plnou nádrží‘,“ řekl Ian Hoban, Jaguar Vehicle Line Director.

Elektrický pohon

Jaguar I-PACE díky nejmodernějším 90kWh lithium-iontovým bateriím, které využívají 432 článků typu „pouch cell“ nabízí dojezd 480 km (cyklus WLTP). Při rychlonabíjení DC (100 kW) se vybité baterie nabijí na 80 % za pouhých 45 minut. Při nabíjení domácí dobíjecí stanicí AC (7 kW) lze stejné úrovně nabití dosáhnout za něco málo přes deset hodin – ideální pro dobíjení přes noc.

Mezi řadu chytrých technologií, které optimalizují dojezd, patří systém předehřívání baterie. Jaguar I-PACE po připojení automaticky zvýší (nebo sníží) teplotu baterie, čímž ještě před odjezdem maximalizuje možný dojezd.

Výkon

Na každé nápravě se nachází jeden elektromotor navržený společností Jaguar, jejichž kompaktní rozměry umožnily hnací hřídele procházející motorem. Výsledkem je vysoký výkon a trakce pohonu všech kol na každém povrchu. Vysoká hustota točivého momentu a energetická účinnost motorů poskytují výkon sportovního vozu. I-PACE zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhých 4,8 sekundy. Okamžitý výkon je doplněn výjimečným jízdním komfortem a podmanivou dynamikou jízdy.

Hliníková karoserie elektromobilu je základem nejpevnější platformy značky Jaguar. Baterie je umístěna uprostřed mezi nápravami. Vpředu jsou kola zavěšena na dvojitých příčných ramenech, vzadu na víceprvkové nápravě Integral Link. Nad rámec základního vybavení si lze objednat pneumatické odpružení a konfigurovatelný systém Adaptime Dynamics. Umístění baterií dovoluje ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50, přičemž těžiště vozidla je přibližně o 130 mm níže než u modelu F-PACE.

Design

Na silnicích nepotkáte žádný jiný vůz, který by se řídil nebo vypadal jako Jaguar I-PACE. Je navržen a zkonstruován tak, aby naplno využil svůj chytrý elektrický pohon a maximálně zužitkoval potenciál svých kompaktních rozměrů.

Přečtěte si také:  Ve světě se v prvním pololetí prodalo 5,5 milionu elektrických a hybridních aut, zájem o hybridy v Evropě klesá

Elegantní silueta vozidla I-PACE podobná kupé je ovlivněna supersportem Jaguar C-X75 a vyznačuje se krátkou, nízkou kapotou, aerodynamicky vylepšeným designem střechy a zakřiveným zadním oknem. Tento design s kabinou předsunutou až k přední nápravě kontrastuje s hranatou zadní částí, která pomáhá snížit koeficient aerodynamického čelního odporu Cx na pouhých 0,29. Aktivní lamely v masce chladiče udržují rovnováhu mezi chlazením a aerodynamikou. Když je třeba chladit, otevřou se, v opačném případě jsou zavřené a usměrňují proudění vzduchu.

Uspořádání interiéru optimalizuje prostor pro cestující v kombinaci s propracovanými materiály včetně možnosti prémiového nekoženého interiéru Kvadrat. Velká pozornost byla věnována i detailům.

Přestože I-PACE patří mezi středně velká SUV, díky designu s předsunutou kabinou a elektrickému pohonu nabízí v interiéru prostor srovnatelný s velkými SUV. Vzadu je pro nohy vyhrazeno 890 mm, a protože chybí tradiční tunel transmisí, najdete místo něj praktickou středovou odkládací schránku o objemu 10,5 litru. Pod zadními sedadly se skrývá stolek a odkládací prostor na notebook. Zavazadlový prostor vzadu nabízí objem 656 litrů a se sklopenými sedadly dokonce 1453 litrů.

Technologie propojeného vozu

I-PACE je prvním Jaguarem vybaveným multimediálním systémem Touch Pro Duo. Používání systému Touch Pro Duo je velmi intuitivní. Využívá inovativní kombinaci dotykových obrazovek, kapacitních senzorů a mechanických ovládacích prvků.

Nový navigační systém elektromobilu se stará o maximální pohodlí řidiče. Vyhodnocuje topografii zvolené trasy a postřehy z předchozích cest včetně stylu jízdy, na jejichž základě s mimořádnou přesností vypočítává přesný dojezd a stav nabití.

Vyspělý systém technologie Smart Settings (pracuje s algoritmy umělé inteligence) rozpozná individuální potřeby řidiče, podle kterých náležitě přizpůsobí nastavení jízdy a interiéru vozidla I-PACE.

Jaguar I-PACE bude rovněž podporovat funkce hlasové služby Amazon Alexa. To znamená, že majitelé budou moci hlasem požádat Alexu o informace uložené v aplikaci Jaguar InControl Remote. Například: Je moje auto zamčené? Jaká je úroveň nabití? Bude mi dojezd stačit na cestu do práce?

Aby zákazníci měli vždy nejnovější multimediální systém, telematiku a software pro správu energie baterie, I-PACE bude jako první Jaguar nabízet software bezdrátově, což zaručí automatické aktualizace.

Objednávky v plném proudu

I-PACE bude díky optimálním celoživotním nákladům a zůstatkové hodnotě oblíbenou volbou pro všechny ty, kteří hledají způsob, jak snížit svou uhlíkovou stopu a náklady na vozový park. Model I-PACE je v prodeji ode dneška ve výbavách S, SE, HSE a First Edition. Všechny jsou inspirovány originálním designem původního konceptu.

Přečtěte si také:  Jaguar slaví 75 let speciální edicí modelu F-Type. Je to poslední sportovní model značky se spalovacím motorem

https://youtu.be/cF1kPptiKfI

https://youtu.be/xVahSvWpnyo

https://youtu.be/4gcLc0niqZU

 

Štítky: , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *