1800 koní rozjedeš, ale zastavit je není jednoduché. Tento řidič by mohl vyprávět

Autor: Anina Russová - 11. 10. 2019


Jedna věc je rozjet se naplno a dostat z auta absolutní maximum. Druhá ale je to rozdováděné stádo koní zase včas zastavit. Jak to dopadne, když řidič zapomene šlápnout včas na brzdu, se můžete podívat v přiloženém videu.

Hlavním aktérem je velmi zajímavě upravené Porsche 911 Turbo S generace 997, které si do parády vzala firma 9ff. Ta se specializuje na úpravy motoru a zvyšování výkonu. A tahle konkrétní úprava se hodně povedla. Vždyť tahle 911 byla upravena na zhruba 1820 koňmi!

Možná i proto se tomuhle autu říkalo Rocket, protože zrychlovalo opravdu jako raketa. Z rychlosti 100 km/h na 200 km/h se umělo rozletět za asi 3 sekundy. Následně na 300 km/h za 4 sekundy. Jak už jsme kli, takový fofr je potřeba mít neustále pod kontrolou.

Kdo vyhraje sprint: Ferrari F40, Lamborghini Aventador, Porsche 9ff, Ford GT, McLaren MP4-12C nebo McLaren P1? – video

A to bohužel řidič tohoto auta neměl. Jako kdyby na chvilku zaspal nebo v rámci euforie zapomněl. Jenomže tohle zaspání pro něj mohlo mít fatální následky. Stalo se to při nedávném – a pro auto nakonec vlastně asi posledním – testu naladění, který nejdříve probíhal nadmíru dobře. Jenomže ve chvíli, kdy měl řidič už dávno brzdit, se nic nedělo. Najednou zjistil, že do konce trati zbývá už jen pár set metrů a to už bylo pozdě. Z videa je patrné že pak brzdí, seč mu síly jeho i brzdových čelistí stačí, ale bylo to málo.

Auto vyletělo z trati a narazilo do balíků slámy, které jej naštěstí zpomalily. Stalo se to prý asi v rychlosti 140 km/h a je velké štěstí, že se řidiči vůbec nic nestalo. Jen z Porsche zbyly jen třísky. Opravitelné už rozhodně není.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru