Volvo XC90 T8 Polestar: nejsilnější Volvo v historii má 427 koní

Autor: Jan Karlík - 17. 6. 2016


Přestože „internetový boj“ ohledně čtyřválce pod kapotou i těch největších modelů automobilka Volvo prohrává, v reálném používání se stále snaží dokázat, že to smysl má. Škarohlídům nyní představuje tu úplně nejsilnější verzi, za jejímž zrodem nestojí nikdo jiný, než tovární sportovní divize Polestar. Jak takové SUV vypadá?

Volvo XC90 T8 Polestar 4

Sluší se uvést, že Volvo XC90 T8 Polestar je nejsilnějším modelem v historii značky. Pod kapotou takového vozu se však nachází velmi skromný čtyřválcový dvoulitr. Skromný na objem i počet válců. Nicméně je dvojitě přeplňovaný – kompresorem i turbodmychadlem a k tomu disponuje ještě hybridní pohonnou jednotkou. Tahle alchymie umí u standardní verze XC90 v provedení T8 vykouzlit maximální výkon 407 koní (299 kW) a velmi slušný točivý moment 640 Nm. Za takovou porci se vážně nemusí stydět.

Po zásahu Polestaru se výsledný výkon obou motorů vyšplhal na 427 koní (314 kW) a točivý moment povyrostl na 680 Nm. Akcelerace na 100 km/h je u Polestar verze otázkou sympatických 5,5 sekund. Co je však úsměvné, je fakt, že v kolonce „kombinovaná spotřeba“ se žádné změny neodehrály. Pokud budete hledat, v tabulkách najdete i po úpravě spotřebu 2,1 l/100 km. U té se zkrátka musíte zasmát, jinak by člověk musel asi brečet.

V rámci úprav Polestar vylepšil také odezvu plynového pedálu a došlo na přeprogramování elektroniky automatické převodovky. Jízda by tak měla být svižnější, reakce automobilu lepší, rychlejší. Nicméně tady asi tušíte, že to bude spíše o pocitu. Převodovka by nově měla v zatáčkách držet zvolený převodový stupeň a nepřeřadit. Data pro takové chování bude brát z čidel o přetížení. Vzhledem k použité platformě jsme už dopředu věděli, že žádná divočina pod kapotou se nechystá, nicméně se nemůžeme zbavit pocitu, že tady inženýři z Polestaru mohli odvést trochu rozsáhlejší práci.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru