Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 140 kW S tronic

Audi A5 přichází po sedmi letech na trhu s novou, druhou generací. Základní tvary karoserie zůstávají stejné, přibylo ale ostrých hran a linek. Opět se nabízí s karoserií Coupé i Sportback.

A právě druhou jmenovanou verzi jsme vyzkoušeli ve výbavě Design se základním naftovým motorem 2.0 TDI 140 kW s pohonem předních kol a dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 140 kW S tronic

Exteriér

 

Designově se návrháři rozhodli pouze pro evoluci původního designu. Ačkoliv jde o zcela novou generaci, tvary karoserie zůstávají. Jasně je však vidět důraz na ostré linie, stejně jako zcela nové přední i zadní světlomety s technikou LED.

Nová generace je o 21 mm delší než předchůdce, na délku měří 4 733 mm, o 14 mm byl prodloužen také rozvor náprav. Ani ostatní rozměry však nezůstaly bez povšimnutí. Druhá generace Audi A5 Sportback je také mezigeneračně nižší (1 386 mm, což je o 5 mm méně), ale i užší (1 843 mm, o 11 mm méně). I přes nárůst rozměrů však auto zeštíhlilo, celková hmotnost bez řidiče klesla o 85 kg, až na 1 470 kg (v případě testovaného auta 1 595 kg).

Karoserie je pětidveřový liftback, je tedy řešena podobně jako v případě Škody Octavia. Přístup do kufru se základním objemem 480 litrů je tak velmi dobrý díky výklopným pátým dveřím s celým oknem. Automobilka tvrdí, že „v novém Audi A5 Sportback se harmonicky doplňují design kupé a praktické stránky modelů Avant“.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 140 kW S tronic

Interiér

Po otevření dveří se můžeme těšit na typický interiér moderních Audi, známe ji už z Audi A4. Nejen, že vypadá moderně, ale je také přehledný a skvěle zpracovaný. Atmosféru a skvělý pocit ale subjektivně kazí šedé kožené čalounění, které mě pocitově vrací někam do 90. let minulého století. Ne snad, že by bylo nekvalitní nebo špatné, ale prostě se mi nelíbí.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota zahájí v Číně testování modelu Mirai na palivové články

Testované auto bylo vybaveno digitálním přístrojovým štítem Audi Virtual Cockpit, které je za příplatek. Známe ho již z dříve testovaných vozů Audi a nabízí nejen široké možnosti zobrazením, ale také lze měnit velikost jednotlivých segmentů. Rozlišení displeje i jeho čitelnost je skvělá, příplatek 7200 Kč (kromě nejnižší výbavy, kde je za 14 300 Kč) tak jednoznačně doporučuji.

Posez je hodně nízký a pozice za volantem je celkově velmi dobrá a příjemná. Dojem kazí krátký sedák, to ale řeší například sportovní sedadla paketu S-line, kterým testované auto vybaveno nebylo. Zadávání dat do navigace a nebo pohyb v Menu infotainmentu zajišťuje otočný ovladač před řadící pákou, která díky svému tvaru může sloužit jako odkládací plocha pro zápěstí ruky.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 140 kW S tronic

Verze A5 Sportback nabízí karoserii se čtveřicí dveří pro přístup pro posádku. Nástup na přední sedadla je bezproblémový, podobně jednoduché to však je i na sedadla zadní. Když se tam usadíte, pak je třeba ale počítat s tím, že díky padající siluetě střechy to tam není pro dlouhány. Pro mých 180 cm je to však zcela bez problémů.

Pohonné ústrojí a jízda

Aktuálně lze vybírat ze čtyřválcových a šestiválcových pohonných jednotek s přeplňováním. Motory lze kombinovat s šestistupňovými manuálními převodovkami a nebo se sedmi-, respektive osmistupňovými automatickými převodovkami S tronic. Pohon zajišťují kola přední nápravy a nebo všech čtyř kol.

Mohlo by vás zajímat:  Test Škoda Octavia 1.8 TSI 132 kW (DSG)

Testované auto bylo vybaveno základním naftovým motorem. Jde o čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 140 kW/190 koní a s točivým momentem 400 Nm. O přenos výkonu na silnici se prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic starala pouze kola přední nápravy.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 140 kW S tronic

Stejně jako u nedávno testovaného Audi Q5, které je však větší a těžší, působil motor trochu otupěle. Nutno však dodat, že byl o poznání pružnější a živější. Přesto by tomuto vozu více slušel výkonnější motor s tišším projevem. Čtyřválec je po startu hlučnější, jakmile se ohřeje, ztiší se.

Motor navíc potěší spotřebou paliva. Městský provoz ji dostane k 7litrové hranici, ale ježdění mimo město naopak znamená hodnoty jen těsně nad pěti litry. Konec testovacího týdne ukázal na displeji palubního počítače hodnotu 5,7 l/100 km. A to je skvělá hodnota.

V základu jsou modely Audi A5 Coupé i Sportback vybaveny „dynamickým podvozkem“, mezi příplatky lze nalézt sportovní podvozek nebo podvozek s adaptivními tlumiči. Ani jeden z příplatkových podvozků testované auto nemělo. Základní podvozek je sice tužší, ale ani s 18″ disky nijak nepříjemně. Dokáže tlumit nerovnosti aniž by auto nepříjemně odskakovalo a přitom se od kol neozývají žádné pazvuky. Kvalitní silnice znamenají i jistou jízdu vysokými rychlostmi, ačkoliv je auto spíše nedotáčivé.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 140 kW S tronic

Závěr

Druhá generace Audi A5 Sportback se povedla. Přichází s moderním designovým jazykem značky, který je decentní, přesto jasně rozeznatelný. Potěší kvalitní materiály i zpracování, takže víte, za co jste své peníze utratili.

Mohlo by vás zajímat:  Audi už vyrobilo 8 milionů vozů s pohonem všech čtyř kol quattro

Základní cena druhé generace Audi A5 Coupé i A5 Sportback jsou ve většině motorizací totožné, bude tak záležet pouze na vás, jakou karoserii preferujete. Příplatek za pohon všech kol quattro je od cca 40 do 60 tisíc v závislosti na motorizaci, za automatickou převodovku je to prakticky nastejno. Nejnižší cena verze 2.0 TFSI 140 kW startuje na 855 tisících, za 2.0 TDI 140 kW zaplatíte od 896 tisíc Kč.

+
Evoluční design s ostřejšími rysy Průměrná dynamika
Moderní design interiéru Studený motor je hlučnější
Nízká spotřeba paliva Mohla by být větší palivová nádrž
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Audi
Typ: A5 Sportback
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 968 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 140 kW/190 koní při 3 800 – 4 200 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 7.9 s
Maximální rychlost: 235 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (S-tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km): 4.9 / 3.8 / 4.2
Emise CO2: 109 g/km
Objem nádrže: 54 litrů
Délka: 4 733 mm
Šířka: 1 843 mm
Výška: 1 386 mm
Rozvor: 2 824 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 595 kg
Objem zavazadlového prostoru: 480 litrů
Ceník: ke stažení zde
Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.