Když chcete něco opravdu exkluzivního, co nebudete mít jen tak někdo jiný, budete si muset pořídit auto z nějaké limitované edice, případně si pořídit nějakou automobilovou stavbu. Jednou z nich je i Boldmen CR4, která vyjde přibližně na 4,5 milionu korun.
Známá jména
Za společností Boldmen, která byla založena v roce 2020 v Německu, stojí trojice mužů: Harald Käs, Michael Käs a Friedhelm Wiesmann. Ti mají s podobnými stavbami aut bohaté zkušenosti. Jméno Wiessman vám asi představovat nemusíme, je to značka sportovních vozů. A ani Michael Käs není v automobilové branži nováčkem, jeho životopis obsahuje i takové společnosti jako Ruf nebo Alpina.
Původně to byl bavorák
Prvním výtvorem, který ze společnosti Boldmen vzešel, je upravené BMW Z4 současné generace. Auto bylo představeno v roce 2021. Kousek z fotografií, který jsme našli v jedno showroomu v německém Mnichově, spadá do vůbec první edice „FIRST THIRTY „. Jde o jeden z 30 vyrobených kusů a nese pořadové číslo 20. V nabídce jsou dvě varianty: CR 4 a CR4 S, které se liší výkonem motoru. Vždy však pod přední kapotou bude řadový třílitrový šestiválec (původně z BMW Z4 M40i).
Označení má podle Boldmenu jednoduché vysvětlení:
- písmenko „C“ je odkazem na materiál, z něhož je vyrobena karoserie, je to totiž karbon (anglicky Carbon)
- „R“ je odkazem na typ karoserie dvoudveřového otevřeného vozu = Roadster
- číslovka „4“ značí výkon, který je u verze bez „S“ nad 400 koní, ve verzi „S“ pak dokonce 500 koní
Sériový motor v BMW byl naladěn na 250 kW/340 koní a 500 Nm, ale Boldmen CR4 má 300 kW/408 koní a 610 Nm a Boldmen CR4 S se může pochlubit 367 kW/500 koňmi a 700 Nm. Díky tomu zvládnou auta sprint z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, respektive 3,7 sekundy (původně 4,5 sekundy). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h u verze CR 4 a dokonce na 270 km/h u verze CR 4 S.
Design se sice původnímu bavoráku podobá, protože základní tvary karoserie jsou bez výraznější změny, ale přední část je kompletně přepracovaná. Jiná je maska chladiče, která může připomínat tu s označením „single frame“, kterou používá Audi. Na masce chladiče je přiznaný karbon, který je zalakovaný bezbarvým lakem, a je v ní také logo společnosti Boldmen. Velkou změnou jsou i jiné světlomety, které připomínají právě světlomety z modelů Wiesmann – jde o karbonové kryty, do kterých jsou vloženy jednotlivé segmenty.
Je drahé
Přestože jde o auto, které má panely karoserie vyrobené z karbonu, výkonný motor a velmi omezenou produkci, i tak může nakonec být problémem jeho vysoká cena. Cenu sice na webu společnost oficiálně neuvádí, ale při představení v roce 2021 začínala na 185 tisících eur, což je v přepočtu podle aktuálního kurzu něco přes 4,5 milionu korun.