usekove_mereni_rychlosti-radar-kamery

Změna jízdního pruhu těsně u kamery měřící rychlost je zbytečná. Pokuta přijde i tak

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: TSK Praha - Foto: Pavel Srp - 6. 5. 2022


Kamer s radary je na našich silnicích stále víc. Řada z nich pak je v úsecích, kde vede více jízdních pruhů. Někteří řidiči si pak myslí, že ve chvíli, kdy změní jízdní pruh, vyhnou se tak případnému zachycení registrační značky a tím i pokutě. To ovšem není pravda, kamery jsou velmi chytré a zabírají celou šíři silnice.

Přiznávám, že i mě občas při změně jízdního pruhu u kamer napadlo, jestli to má nebo nemá nějaký vliv na to, co kamery snímají. Existuje na to ale jediná odpověď. Kamerám je úplně jedno, zda během jízdy změníte jízdní pruh nebo jedete pořád v tom samém. Pokud překročíte rychlost, zvládnou udělat fotku registrační značky i ve chvíli, kdy byste se nacházeli přímo uprostřed mezi jízdními pruhy.

Jak informovala TSK Praha server CNN Prima News kamery mají širokoúhlý záběr, což znamená, že jedna kamera zvládne snímat jak všechny jízdní pruhy, tak třeba i ten odstavný. Objetí kamer odstavným pruhem tedy také nepomůže. Pokud tedy nad jízdními pruhy vidíte více kamer, přičemž to vypadá, že každá zabírá jen jeden jízdní pruh, není to tak. Všechny kamery monitorují všechny jízdní pruhy naráz.

V malé obci v Libereckém kraji mají zákeřný radar. Tváří se jen jako informativní, ale rozdává pokuty

TSK Praha radary označuje jako „Přestupkové telematické systémy“. Jejich základem je detailová kamera se čtením registračních značek. Takto získaná data jsou předávaná chráněnou cestou ke zpracování příslušnému útvaru městské nebo státní police. Všechna zařízení rovněž přispívají ke sběru dopravních informací.

„Zařízení pro měření úsekové rychlosti je složeno z dvojice profilů s kamerami, které zaznamenají snímek vozidla. Na základě identifikace vozidla dle RZ, geodeticky změřené délky úseku a časových údajů je pak vypočtena průměrná rychlost vozidla v měřeném úseku, která je následně snížena o povolenou odchylku a porovnána s limitem maximální povolené rychlosti,“ popsalo systém TSK Praha.

Podle TSK jsou systémy kamer velmi efektivní z hlediska vynucení dodržování nejvyšší dovolené rychlosti. Od počátků nasazení tohoto systému v roce 2006 klesl v osazených lokalitách počet přestupků z rozmezí od 30 do 60 % na rozmezí cca od 1 do 5 % zaznamenaných vozidel.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru