Hyundai Motor představí na Ženevském autosalonu 2016 zcela novou modelovou řadu IONIQ, tvořenou variantami IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in. IONIQ je tak prvním modelem na světě, který nabízí tři elektrifikovaná poháněcí ústrojí. Díky tomu bude mobilita s nízkými až nulovými emisemi dostupná pro každého. Výsledkem nového přístupu společnosti Hyundai Motor, je atraktivní design a zážitky z jízdy bez kompromisů. Zákazníci se mohou těšit také na nejmodernější techniku v oblastech konektivity a bezpečnosti.
Jochen Sengpiehl, viceprezident pro marketing ve společnosti Hyundai Motor Europe, řekl: „IONIQ je pro naši značku v Evropě důležitým krokem vpřed. Přicházíme s jedinečným novým přístupem k elektrické mobilitě, bez kompromisů vůči skvělému designu, radosti z jízdy a nových funkcí v oblasti konektivity a samotnou elektromobilitu činíme dostupnější pro více zákazníků a zároveň rozšiřujeme naší produktovou řadu.“
IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 %), nejvyšším výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 147 Nm. Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikaci a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která vyniká bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní výrazně zvyšuje zážitek z jízdy a jízdní komfort.
Elektromotor modelu IONIQ poskytuje nejvyšší výkon 32 kW/43,5 koně a maximální točivý moment 170 Nm je napájen akumulátorem Li-Po s kapacitou 1,56 kWh, uloženým pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW/141 koní a točivý moment až 265 Nm. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.
Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonný akumulátor Li-Po s kapacitou 8,9 kWh, který umožňuje dojezd více než 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW/61 koní a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat nejvyššího celkového výkonu hybridní soustavy 103,6 kW/141 koní s kombinovanými emisemi CO2 pouhých 32 g/km.
IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátoru Li-Po s kapacitou 28 kWh, který umožňuje dojezd více než 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 Nm elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW/120 koní je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.
Zážitky z jízdy v modelech IONIQ umocní nejmodernější prvky z oblasti konektivity, mezi něž patří Android Auto, Apple Car Play, Tom Tom Live Services a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu. Všechny důležité informace pro řidiče jsou zobrazovány na panelu přístrojů tvořeném 7“ displejem TFT.
Komplexní soubor inovativních bezpečnostních systémů zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert) a adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control).
Všechny verze zcela nové modelové řady IONIQ sdílejí elegantní aerodynamickou siluetu s měkkými liniemi, ladnými plochami a hodnotou součinitele odporu vzduchu Cx = 0,24, která je nejnižší ve své třídě. Ladné vnější tvary a kanály pro přirozené vedení proudícího vzduchu zvýrazňují aerodynamické linie a plochy karoserie. Specifický vzhled exteriéru a interiéru dodávají modelům IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in modré ozdobné prvky, které jsou dokonale začleněny do celkového designu. IONIQ Electric je vybaven exkluzivními ozdobnými prvky v odstínu mědi.
Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, řekl: „Hyundai Motor již prokázal své know-how v oblasti elektrifikovaných pohonů svým průkopnickým elektromobilem ix35 Fuel Cell s palivovými články na vodík a několika modely s hybridními pohony, včetně variant s možností vnějšího nabíjení, prodávanými po celém světě. Nyní představujeme náš první specializovaný model, čímž přebíráme vedoucí postavení jediného výrobce automobilů, který vyrábí vozidla se čtyřmi různými druhy elektrifikovaného pohonu: hybridním, elektrickým, hybridním s možností vnějšího nabíjení a elektrickým s palivovými články na vodík.“