Závodní tým Toyota Racing je připraven ke startu v Le Mans

Autor: Pavel Srp - 13. 6. 2012


Tým TOYOTA Racing otevře příští týden se dvěma hybridními vozy zcela novou kapitolu v historii motorsportu a to startem na 80. ročníku závodu 24 hodin Le Mans pořádaného na francouzském okruhu La Sarthe.

Závodní tým nasadí v elitní třídě LMP1 své vozy TS030 HYBRID s průlomovou soustavou hybridního pohonu THS-R (TOYOTA HYBRID System – Racing), která byla vyvinuta automobilkou Toyota speciálně pro aktivity v motorsportu.

Pro celý závodní tým jde o vyvrcholení období intenzívních příprav, během kterého byla tato nová technologie testována a postupně vylepšována pro jeden z vůbec nejnáročnějších motoristických podniků – vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans.

Během příprav se tým rozhodl použít zadní elektromotor DENSO hybridní soustavy, umístěný ve skříni převodovky. Energie rekuperovaná během brzdění se uchovává ve vysokokapacitních kondenzátorech umístěných v kokpitu, které umožňují posílit výkon na výjezdu ze zatáček, a to až do předepsaného maxima 500 kJ mezi jednotlivými brzdnými zónami.

Výrobu hybridního pohonu zajišťovala divize Motor Sport společnosti TOYOTA Motor Corporation v japonském Higashi Fuji, zatímco podvozek pro vozy TS030 HYBRID vyvinula a vyrobila společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) v německém Kolíně nad Rýnem. TMG je zároveň základnou týmu a zajišťuje personální obsazení pro závod.

TS030 HYBRID vyjel poprvé 13. ledna a postupně absolvoval 18 testovacích dnů, převážně na francouzském okruhu Paul Ricard, ale rovněž na okruzích MotorLand Aragon (Španělsko), Magny-Cours (Francie) a na samotném okruhu Le Mans.

Tým TOYOTA Racing dosáhl značného pokroku i přes náročné úkoly spojené s optimalizací této nové technologie a ztrátu monokoku při nehodě během testování. Přijíždí tak na Le Mans pokračovat ve vývoji a současně demonstrovat výkonový potenciál svého systému THS-R.

V talentované jezdecké sestavě se kombinují ověřené zkušenosti z Le Mans s přirozenou rychlostí, stabilními výsledky a silným týmovým duchem.

Za volant vozu č. 7 usedne dvojnásobný vítěz Alex Wurz (Rakousko), někdejší vítěz závodu 12 hodin v Sebringu Nicolas Lapierre (Francie) a bývalý jezdec Formule 1 Kazuki Nakajima (Japonsko).

V případě vozu č. 8 bude Stéphane Sarrazin (Francie), trojnásobný vítěz pole position na Le Mans, bojovat společně s vícenásobným vítězem vytrvalostních soutěží Anthonym Davidsonem (Velká Británie) a mladým talentem Formule 1 Sébastienem Buemim (Švýcarsko).

Vlastní závod začíná ve středu 13. června tréninkem (16:00 až 20:00 místního času) a první kvalifikací (22:00 až 00:00); další den pak následuje druhá kvalifikace (19:00 až 21:00) a konečná kvalifikace (22:00 až 00:00). Po zahřívací fázi v sobotu dopoledne (09:00 až 09:45) začíná v 15:00 vlastní závod.

Slavnostní odmávnutí začátku závodu bude mít na starosti Takeshi Uchiyamada, výkonný viceprezident TOYOTA Motor Corporation, průkopník hybridních pohonů a člověk zodpovědný za vývoj modelu TOYOTA Prius – prvního sériově vyráběného hybridního vozu na světě, který byl představen v roce 1997.

[nggallery id=947]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru