Mladý řidič MDČR

Zapomeňte na důchodce. Studie ukazují, že nejnebezpečnější jsou za volantem lidé Generace Z

Autor: Anina Russová - Zdroj: Studie finanční skupiny LendingTree - Foto: Ministerstvo dopravy - 27. 2. 2024


V souvislosti s bezpečností na silnicích se velmi často hovoří o seniorech. Ti mnohdy jezdí až příliš pomalu, často zmatkují, nestíhají sledovat provoz a reagovat na něj. To jsou sice fakta, ale nejnovější studie tvrdí, že tou opravdu nebezpečnou skupinou za volantem je spíše Generace Z.

Nejvíce přestupků a nehod

Podle nedávné studie finanční skupiny LendingTree má generace Z (dospělí ve věku 18 až 26 let) ve srovnání s ostatními řidiči nejvyšší míru nehod, řízení pod vlivem alkoholu a drog a dalších problémů. Studie sledovala v období od 1. 1. 2023 do 30. 11. 2023 data od policie i od pojišťoven. Výsledkem bylo zjištění, že Generace Z z měla 49,07 incidentů (nehody, přestupky, …) na 1000 řidičů. Oproti tomu mileniálové, tedy lidé mezi 27 a 42 roky měli 25 incidentů na 1000 řidičů. Ostatní skupiny pak měly poměrně vyrovnané skóre pohybující se zpravidla mezi 19 a 20 incidenty na 1000 řidičů. Je to vlastně jednoduché, s věkem a zkušenostmi se řidiči uklidňují.

Rob Bhatt, odborník na pojištění automobilů ve společnosti LendingTree, připisuje vyšší nehodovost Generace Z její nezkušenosti a ochotě riskovat. Roli by mohlo hrát i nevěnování se řízení. „Standardně je to rychlost, která je označována za hlavní příčinu dopravních nehod. Ale ukazuje se, že velký problém je nevěnování se řízení. Odolat pokušení podívat se během jízdy na mobil je těžké pro všechny věkové kategorie, ale mladí s tím mají největší problém. Problém je v tom, že si dostatečně neuvědomují nebezpečnost tak, jako starší řidiči,“ řekl.

EU chce povinné zkoušky pro starší řidiče. Chce tím snížit počet dopravních nehod

Podle amerického Centra pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) až 39 % procent všech studentů/řidičů poslalo alespoň jednou během každé jízdy zprávu nebo email. U mladých mezi 15 a 20 lety je pak rozptýlení mobilem nejčastější příčinou smrtelné nehody.

A u nehod ještě zůstaneme. Ukázalo se, že Generace Z má oproti ostatním nejvyšší nehodovost, konkrétně 30,25 nehod na 1000 řidičů. Jde o 18 nehod víc u Generace X (narozeni v rozmezí let 1965 a 1980).

Problémy s alkoholem

Občas slýcháme, že mladí nepijí alkohol, protože jim to nepřijde zajímavé. Výsledky studie ale ukazují, že je tomu jinak. Je to znovu právě Generace Z, která má na svědomí nejvyšší počet nehod pod vlivem alkoholu. Konkrétně jde o 2,17 nehod pod vlivem, u boomerů, tedy generaci narozené mezi lety 1946–1964 jde o 0,53 nehod pod vlivem na 1000 řidičů. V Americe například v roce 2021 tvořili 21-24letí řidiči nejčastější viníky nehod pod vlivem. K tomu navíc čtvrtina nehod zahrnovala nezletilého opilého řidiče.

Štítky: , , , , , ,

61 názorů na “Zapomeňte na důchodce. Studie ukazují, že nejnebezpečnější jsou za volantem lidé Generace Z”

  1. Jsem důchodce, jezdím pravidelně svižným autem a na kapotované motorce.
    Myslím, že byste se měli skoro všichni uklidnit.
    Předpisy jsou obecně platné, tzn. jsou postaveny tak, aby podle nich dojeli bezpečně do cíle i ti „nejslabší“ řidiči. Někde jsou omezení zcela namístě a jejich porušení je opravdu nebezpečné, jinde už to tak ostré není a ti opravdu zkušení řidiči si mohou dovolit např. obecně nařízenou devadesátku překročit. Tam, kde to znají, samozřejmě.
    Rád jezdím rychle, mimo obec není problém, ale v obci důsledně dodržuju padesátku. Pokud je někde omezená rychlost, nejprve pečlivě „očuchám“ důvod, a pak se zařídím. Druhá důležitá věc je dodržet při jakékoliv rychlosti patřičný odstup od vozidla před sebou.
    Pokud někdo jede pomaleji, než by mohl, má k tomu asi nějaký důvod – je třeba ho respektovat a nenervačit. Pamatujte, že rychlou jízdou získáte jen nepatrný časový náskok a v současném provozu je riskování neúměrné časovému zisku.
    Vyjíždějte na cestu s časovou rezervou a můžete jet v klidu, bez nervů a v pohodě. Je to mnohem příjemnější než honit každou minutu :o)

  2. Jak jsem pročítal Vaše komentáře, skoro všichni jste měli v určitých věcech pravdu, ale hodně jsem postrádal tolerantnost. Je mi 74 let, většinu života jsem pracoval v dopravě ( od řidiče až po vedoucího ). Také rád jezdím rychle, ale někdy musím jed i pomalu, abych např. něco co vezu nerozbil, nemocnou osobu neohrozil a pod. Někdo také jezdí pomalu, protože si rychleji jed netroufá, no a co. Tak počkám a pak ho předjedu. To je ta tolerantnost. Přece se říká : Když tě to nezabije, jde o h…. !

  3. Tak si tak čtu komentáře…kolik Karlů tady vlastně diskutuje? už v jejich příspěvcích mám guláš. Sama jsem tzv. senior, řídím a snažím se nikomu nezavázet (překlad nepřekážet),ale jde to ztuha, když jedu těch 90…

    1. No a to je ten problém, když můžete jet 110 nebo 130 a Vy jedete 90! To samé v obci nebo ve městě můžete jet 50 a řada pitomců jede 30. Opravdu se divíte že ostatní nadávají?

      1. to jsou ale rychlosti maximální !!! tak mě předjeďte a nechejte na pokoji, já vás taky k ničemu netlačím

  4. Dnes je doba ..mládí vpřed,stáří nikoho nezajímá..obrazem společnosti jsou kruháče a křižovatky..auto ne co potřebuji, ale se zviditelnuji.. Když jezdím, jedu při kraji aby viděli a bliknu aby předjeli a oni … nic..a ti co čekají až se kruháč vyprázdní?.. Co takhle mladé, malé děvy v SUV co se bojí aby to neškrtly pořád a šlapou na brzdu, maminky co jedou do školky jako prase,když se ratolest nechtěla oblékat zaparkuje hůř než jela… A když jedu více než je povoleno se svým krámem 21starym, musí mě předjet, mám přece lepší..a k tomu ÉGO.. Tady už se zapomnělo co je tolerance a myslet..mám přece chytrej telefon a život před sebou a hodně mladých už zasebou….

  5. Hodnotím vás všechny jako stádo blbců. Nebýt seniorů tak chodíte dodnes jen pěšky. To oni TVRDĚ pracovali, připravili vám všechno aby vy jste mohli dneska machrovat.
    Nemáte žádnou úctu ke stáří, ani k rodičům. léta běží rychle a vy brzy změníte názor. Ale to už se bude týkat vás!

  6. Třeba v lučanském lese je 70tka a plná čára.Je to bezpečné,dalo by se i rychleji.ALE jezdí tam hodně,,řidičů“ jenom 50!,čili ve skutečnosti 46-47.To je neštěstí!

  7. Svatá pravda,letos mi bude 70let a jezdím hrozně rád se vším a na všem.Objeli jsme na motorkách celou Evropu 5x Norsko,Alpy.Vloni Rumunsko 3000km za 6 dní.A chci ještě pár let jezdit.Takze mnoho kilometrů vzdáleného nehod.Mejte se.

    1. Venuše Rohlová

      EU bude šikanovat důchodce ? Ještě udělejte průzkum kolik
      nehod za rok způsobí kamioňáci vsadím si , že to vyhrají!

  8. Jiří Štědrý

    Milý Kadlíku,
    když jedu tam kde vyhláška povoluje 90tku-90 tak jedu pomalu ale v souladu s vyhláškou. Ale TI co mě předjíždějí 120-130 tvrdí, jistě oprávněně, že je brzdím pomalou jízdou. Neměli by náhodou naši policisté obrat o řidičák právě tyto rádoby řidiče??? Popřemýšlej kdo by neměl mít řidičské oprávnění nadoživotí?

    1. Milý Jiříku, absolutně nic jsi nepochopil ! Znovu si přečti text a zkus se nad ním zamyslet, o čem je. Kde je 90, se má jet 90, to je v pořádku, ale já psal o tom, že tam jedou 50-60. To je ten problém. Pi.omci, co jezdí na 90 přes kilo a víc, je zas jiná kapitola a o té ale nebyla vůbec řeč.

      1. myslim, ze mate problem …….Kde je 90, se má jet 90……..ne, nema se jet 90…….to je doporucena rychlost a nema se prekrocit. V tech mistech muze jet cyklista, traktorista, deda na mopedu, povoz s konmi……kazdy jede jak se citi, jede tak aby bezpecne dorazil z bodu A do bodu B a dovezl sebe a spolucestujici v poradku…..To je pouze jen a jen vas problem, ze toto nejste schopni nekteri pochopit…….

          1. Jsem ročník 61 od 16ti let jsem závodil na motocyklech a v roce 1992 jsem skončil s rallye,najeto na všem co má kola mám cca 2 000 000 km s jednou nehodou(trabant na střeše při závodech do vrchu😄),jen pro zajímavost,občas si vezmu na hlavu do auta naší strakonickou zmijovku jedu podle předpisů a je zajímavé jak to některé borce dokáže dráždit😄,lepí se na kufr,bliknou a pod.tak občas zrychlím a ten cimbál je schopen se zabít jen aby mě předjel!😄pak vedle mě zastaví na světlech…já dělám že ho nevidím a jako se šťourám v nose😄 no někdy je to sranda,ale nedoporučuji, jazdit se má s předvídavostí a hlavně slušně a ohleduplně!!!Václav.

        1. Omyl, ta devadesátka není doporučená rychlost,ale maximální povolená rychlost.To je velký rozdíl!

        2. Já jezdím na 90 80km/h protože moje auto při 80 jede nejlépe. A zkušenost mě naučila dvě důležité poučky::1) Řidič musí jet takovou rychlostí, aby dokázal zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou má rozhled. A za 2) Řidič musí přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky a svým schopnostem. Takže když je třeba náledí jedu na 90 klidně 30 km/h.

        3. Pokud je někde 90km maximální povolená rychlost, vy trotlové, tak pokud tam jedu 70km, je všechno OK, čemu na tom nerozumíte?????

      2. ale on řekl svůj názor ,ale jistě to ví že jsou tací kteří jedou na 90 pomalu,tady bylo řečený opak,já to vídím každou chvilku na cestách

      3. Prosím vás, zopakujte si autoškolu než začněte veřejnost poučovat. Devadesátka znamená maximální povolenou rychlost v tomto úseku, ne přikázanou ani doporučenou rychlost. Takže děláte tady machra a přitom jste sám úplně vedle. To je na přezkoušení. Vy jste ba cestě nebezpečný, pokud neznáte základní značky.

      4. Nemáš ani tušení, proč jede pomaleji. Třeba ho k tomu nutí signalizace nějaké poruchy a musí jet nouzovou rychlostí do servisu. Nebo veze někoho, kdo rychlejší jízdu nesnáší, třeba dítě, kterýmu se dělá špatně. Nebo zná ten úsek cesty a ví, že mu může nečekaně vběhnou zvíře do cesty, nebo se tam často pohybují chodci nebo cyklisté. Důvodů může být mnoho a on chce bez nehody dojet do cíle. Tak měj ohledy, nemachruj, počkej až budeš moct bezpečně předjet! Ohleduplnost, jinak se vzájemně pozabíjíme!

  9. To je v této době velká móda, za všechno můžou senioři, prostě je musíme vymýtit ze silnic, aby mladým nezavazeli, aby nezavazeli vlastně nikde.

        1. Ano, ale jen na Moravě! Naštěstí tomu i v Čechách
          rozumíme. Víme i co znamená „lozit“, a ti poučenější dají i „šufánek“ nebo „zhlavec“.

          1. Hele, jsem ze severu Čech a nezavazeli se říká i tady :-)
            I když to může být tím, že jsem to přebral od rodičů – ale i ti přišli z východních Čech, ne z Moravy.

    1. ano, nejen vymýtit ze silnic ,ale úplně ze života, to je trend nové doby. Nejlépe možná otevřít pro ně koncentrační tábory, příp. je zplynovat, tak to vidí dnešní mladší lidé.

  10. Co se týče řízení bez ŘP, se zákazem řízení nebo řízení bez oprávnění na danou skupinu, jak je takový viník nachytán za volantem, jako za komančů, z místa rovnou putovat do vazby a vyčkat verdiktu soudce, přičemž žádná podmínka, v nejlepším při všech polehčujících okolnostech minimálně půlrok v I.NVS. Pro recidivu v zákazech řízení pak 2-5 let v I. nebo II.NVS dle závažnosti provinění. Samozřejmě pro všechny definitivní odebrání ŘP, měl-li jej viník. A opět platí, sankce musí být tak drastické, aby samy o sobě způsobily strach usednout neoprávněně za volant.

    1. Pane Karel, mluvíte mi z duše , jenom-že od Havla jsme všichni tak strašně tolerantní, že by jeden blil. Jo a v tom kriminále makat až by na huby padali!!!

  11. Spousta důchodců již nezvládá mentálně ani fyzicky vysoké nároky a dynamiku současného silničního provozu a ovládání vozidla, takže zdržují, překážejí, zmatkují, vytváří nebezpečné situace (např. pomalou jízdou), jsou dezorientovaní a nestíhají vnímat a adekvátně reagovat. Myslí si, že pomalá jízda je bezpečná, ale to je fatální omyl. Pak narazíte na silnici 1.třídy na seniora ve staré Škůdce nebo jiném prskoletu, jak si to šine 50 – 60 km/h, zatímco za ním se tvoří mnohasetmetrová kolona, protože provoz v protisměru nedovolí jej předjet nebo jen se značným rizikem. O oblíbené důchodcovské disciplíně – jízdě v protisměru po dálnici nemluvě. Ze 100 takových narušitelů je 98 seniorů a 2 opilci. Co se týče generace Z, ti zas dělají problémy díky jejich přesvědčení, jak vše zvládnou a mají v paži, díky jejich sebestřednosti, aroganci, povrchnosti a laxnímu přístupu k povinnostem i znalostem v oblasti Zákona o silničním provozu. Jsou přesvědčeni, že když si zaplatí AŠ, že musí ŘP přece dostat. Omyl ! Přístup k výuce mají dle výše uvedeného, hlavně to nějak dát, nějak přežít, zvládnout testy a závěrečky, jak mají ŘP v kapse, všechno vypustí z hlavy a chovají se na silnici jak urvaní ze řetězu. Obecně, co platí pro všechny, na nekázeň na silnici a porušování Zákona platí jediné, lidi se musí o ŘP bát, až budou půlkami štípat trojku drát, sotva odemknou auto, pak si ŘP začnou vážit a podle toho se chovat. My jsme získání ŘP vnímali a oslavovali jako „druhou maturitu“. Tzn. odebírat při každém hrubém přestupku či nebezpečném chování za volantem na místě ŘP minimálně na 5 let bez možnosti dřívějšího vrácení, pak placené testy a jízdy podmínkou pro vrácení. Při druhém hrubém přestupku nebo jakémkoliv menším přestupku ve lhůtě 5 let od vrácení pak odebrat ŘP navždy včetně možnosti to obejít si ho udělat v jiné zemi.

    1. Karle, Karle.
      i Ty budeš jednou starší ročník. Doufám, že v zájmu bezpečnosti vrátíš včas řidičský průkaz, abys nebyl tím, co Ti dnes vadí na ostatních. Jenže život Ti uteče rychleji, než si dovedeš představit. A ano, i Ty budeš chtít třeba zajet na nákup, nebo zavézt ženu k doktorovi a taky budeš nadávat na ty blbce, kteří pořád někam chvátají. Ohleduplnost a slušnost Karle. To je to, co našemu národu mnohdy chybí. Tak stáří zdar.

        1. Zkuste si nastudovat český jazyk. Vy mi vadíte svým intelektem, ale nijak mi nezavazíte v mém životě a činnostech. T.j. jako v dopravě „Neohrozit“ a „neomezit“

      1. Dusan Suchanek

        Ano tak to je duchodci k doktorovi na nakup a podobne opatrne a ne rychle a potom je hodne casu.. hlavne ze mladosi do 30 let arogantni bezohledni kde je 30citka mezi domama jedou rychle co tak fet a sedne se za volant

      2. TAK! Když co budou mít kliku se určitě také dočkají. Je ale možnost,při pravidelné lékařské prohlídce, omezit řízení řízení na dálnicích, a v nutném případě jen na vozovky v okolí bydliště. Je to také věc lékařů!

    2. Vážený pane Karle,neházejte prosím všechny seniory do jednoho pytle,živil jsem se jako řidič(ŘP „D“) celý svůj aktivní život a ještě pár let po odchodu do penze. Najezdil jsem cca 4mil.km bez nehody. Je mi 71let a jezdím stále a bez problémů. Vlastním auto o 120kW,tedy určitě ne ,jak vy píšete Škůdku. Nemám problémy se zrakem,sluchem a ani s reakční dobou. Pravidelně sleduji novinky v dopravních předpisech atd. Jak tedy vidíte sám,nejsme všichni penzisté v klobouku,či radiovce!!
      Tak opatrně s vašimi soudy!

      1. Vážení řešíte seniory co takle kdyby naraz rekli končíme , považu ji to za natlak nasich vysoce postavenych inteligentů, co takle šofer autobusu který si za jizdy pise sms , telefonuje to je v pořádku ?? asi ne , co moderni auta ktere maji ve výhledu ovladaci panel , mobil na držáku nebo kamera překáží vic než slavny panel . Co ovladani dotykoveho panelu už vidim jak se trefuji na dotyk co chci , chce mi nekdo
        tvrdit že nesunda oci z vozovky ? Ano je mi 68 jezdim od 15let a milion mam za sebou nechci tvrdit že jsem nemel nehody , většina zavinena druhym který nedal prednost , vždy jen plechy. Jeste k lékařum ! Kolik omlouvam duchodcum kolik si jich přizna že spatně vidí , sam jsem po operaci zakalu a super ,jen bych byl rad kdyby auta mela serizena svetla aby neoslnovala , to je jedna věc A SLAVNA MODERNI AUTA S LED SVĚTLY A UTOMATICKYM TLUMENIM FUNGOVALA TAKE NA BOCNI NAJEZD .

    3. Milý pane Karle. Jsem dědek. Jako stavební dozor jsem pracoval na elektrárnár přes důchod do 68 let.Řidičák bez stráty bodů,a ty trasy Tábor –Mělník,Bilina atd. za každého počasí nebyl problém.Ta Vaše/teď jsem k Vám asi hodný, za ty dvě velké ,,V“,40 cítka jak omezujem provoz? Asi nevíte-kontrolní den, musíte být včas atd.Máte dálnici na tachometro 130 ukazuje chybové měření nikdy nebyl problém s policií.No nic nevím proč to dávám na net, ale takový chytrolíni ,asi mají nějaký problém!Můžu doporučit? Mudr.Chocholoušek tel.723 684 487

    4. No tak to je zase nazor! Pane, Vas bych tedy opravdu nechtel mit ve svem okoli. Neboji se Vas Vase okoli?

    5. Milý Karle,
      až vystřízlivíš tak si přečti co jsi napsal , zkus použít svůj mozek a přemýšlej v klidu o sobě. Nevěř všem senzačním zprávám co se někde odvysílají, tam jde hlavně o sledovanost .Pokud jedu podle omezovače rychlosti obcí a nebo mimo obec , pokaždé mám pocit, že ostatní řidiče zdržuju. Problém bude asi někde jinde co myslíš? Hodně cestuji a půjčuji si auta a motorky ale nikde ve světě jsem se nesetkal s takovou bezohledností řidičů jako u nás (samozřejmě většina řidičů je i u nás ukázněných a ohleduplných , zejména senioři). Co myslíš, je lepší za volantem řidič , který píše SMS , má mobil na uchu nebo bezpečně jedoucí senior dle předpisu ?

      1. Milý Josefe, tak jako Jiří jste absolutně nepochopil, o co jde. Naprosto jsem nekomentoval,že jezdí někdo dle předpisu, to je v pořádku, ale komentoval jsem, že tam, kde je 90, tito jedou 50-60, či obecně jedou značně pomaleji,než je v daném úseku/oblasti povoleno, protože jet rychleji se bojí, nezvládají atd. A to je ten problém !!! Příště se tedy nad čteným textem řádně zamyslet a neargumentovat něčím, o čem vůbec nebyla řeč !

        1. Byla řeč o seniorech, jak vadí ve staré škodovce na silnicích. Ti jsou na rozdíl od mladých zdrogovaných a opilých řidičích mnohem méně nebezpeční.

      2. Jo a já se neřídím podle nějakých zpráv, ale podle osobních zkušeností z každodenního provozu, kdy vidím, co senioři dokáží a vyvádějí. Naposledy jsou to 2 dny, kdy mě cca 70letá baba málem sejmula na křižovatce, nerozlišené dopr. značkami a kdejsem měl přednost zprava. Když jsem jí dojel a upozornil, co provedla, ještě mi vynadala a argumentovala, že přednost měla ona, jelikož jela po širší silnici !!! No tvl. taková nemá za volantem co dělat ! Když jsem se zeptal, zda to myslí vážně, drze mi to zopakovala a ještě mě sprostě poslala někam. Že někdo udělá chybu, no dobrá, ale když se za ní neomluví a ještě je drzý, tak to přepískla. Takže se slovy, že za volantem nemá co pohledávat s takovým tvrzením o širší silnici jsem jí vyrval klíčky ze zapalování, zahodil do nejbližšího kanálu a zanechal jí svému osudu.

        1. Dál Vaše komentáře a odpovědi na ně nečtu. Jsou stupidní. Je mi 78 let, ale “ b a b a „, jak jste označil staršį ženy, nejsem! Inteligente!
          Řidičský průkaz jsem měla 40 let. Jezdila jsem i s karavanem do Chorvatska bez problémů. Jak jsem cítila, že provoz na silnicích je pro mě nebezpečný, řídit jsem přestala. Nemám nervy na ty mladé , zdrogované a opilé machry.

        2. Karle nefantazírujte. Že paní argumentovala tím, že měla přednost, protože byla na širší silnici, si vykládejte dětem na dobrou noc. Nic ve zlém, ale jste jen obyčejný tlučhuba. Taky o tom svědčí Vaše statistika že ze sto lidí v protisměru jsou všichni senioři a jen dva opilci. Kde na ty bludy chodíte? Dejte odkaz kde jste to vyčetl? Já jezdím skoro denně, řidičák 54 roků, dvě nezaviněné nehody, kdy do mne nabourali podobní chytrolíni jako Vy, co si mysleli že jsou už mistři světa. Mám najeto hodně přes milion po celé Evropě. Jezdil jste někdy ulicemi Říma, Neapole, Paříže a dalších? Ne obchvatem. Ale přímo v ulicích takových měst? Pochlubte se, kolik toho máte za sebou. Ale hlavně si nevymýšlejte, máte s tím dost velký problém.

        3. Tak že jste zablokoval řidičku, Verbálně jste ji napadl, Zcizil ji klíčky od auta a hodil je do kanálu? A to si dovolujete někoho kritizovat?

    6. Kodl, cili Karliku, Karle…….ty jsi ale uplne mimo. Pokud se za ridicem utvori kolona 5-6-10 aut, v useku kde je tezke predjet……a to muze byt i traktor s vleckou a hnojem, tak vesmes tito pomalejsi ridici na nejakem vhodnem miste umoizni predjeti….toho jste si nevsiml??? ja ano. tak prosim nekydejte hnuj na starsi osoby

    7. S hodnocením důchodců s Vámi tak zcela nesouhlasím : že senioři mentálně ani fyzicky nezvládají nároky silničního provozu, zdržují, zmatkují , jsou dezorientovaní a pod . Oni spíše jezdí opatrně, nerozptylují se mobily, posloucháním rádia, nejezdí pod vlivem drog a alkoholu. Značka 90 neznamená, že řidič musí jet rychlostí 90, ale , že ji nesmí překročit. Také jízda v protisměru je jen ojedinělá. Na silnicích chybí především slušnost a dodržování zákonů. A toho se dopouštějí více mladí lidé. Nemají žádné zkušenosti a myslí si, že jsou králi silnice.

      1. Naprostá pravda.Kdysi byli řidiči především starší,protože mladí na to prostě neměli (peníze).My starší si více vážíme života.Nehod bylo málo.Ale nynější mladí si myslí,že jim patří svět,že my starší jim překážíme,zdržujeme,brzdíme je,(-hm ale nebýt nás-asi by neexistovali ?)A statistiky nehodovosti jsou „vždy“zaměřeny na určenou věkovou skupinu „dle objednávky“.Zákonodárcům patrně uniklo,že i oni se někdy stanou „opovrhovanými“ důchodci.Hodně štěstí do budoucna kluci(a holky) ve vládě.

    8. Dopravní značka 30, 40, 50, 60 až 130 je maximální povolená rychlost. Ne nařízená. Až zase budete plodit blbosti, přečtěte si zákon 361/2000 Sb. o silničním provozu na pozemních komunikacích. 31 let jsem učitel autoškoly, ale takovou blbost jsem neslyšel.

    9. Ono by stačilo,aby každý řidič bez vyjímky musel chodit na přezkoušení po 5ti letech.To by se cesty uvolnily.

    10. ty seš dobrej trotl, vem si prášek na uklidněnou, chudáku, pokud tě irituje pomalu jedoucí vozidlo, nemáš právo vlastnit ani občanku !!!

  12. Uz tak jsou duchodci diskriminovany lekarskymi drahymi
    prolidky tak jim dejte pokoj a starejte se o fetaky vypitka a lidi kteri jezdi bez opravneni

    1. ZDRAVIM, souhlasim s Vámi a co takle uplacene prohlidky , ridic skoro nevidi a jezdí .
      Jinak přiznej me si že omezování rychlost je nekdy az zavádějici jsou useky kde je opravdu omezeni diskutabilni , co pralesy znacek v to aby se prase vyznalo

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru