EU chce povinné zkoušky pro starší řidiče. Chce tím snížit počet dopravních nehod

Autor: Radim Plachý - Zdroj: auto.pravda.sk - Foto: BESIP - 10. 6. 2023


Evropská unie chce, aby řidiči nad 70 let věku museli chodit na pravidelné kontroly, kde budou ověřeny jejich řidičské schopnosti. Měly by se konat každých pět let.

Řidiči senioři se podílejí na stále větším počtu obětí dopravních nehod, které mnohdy sami způsobí. I proto se na ně chce Evropská unie zaměřit a chce, aby museli chodit na přezkoušení svých řidičských schopností. Poprvé by se taková zkouška měla odehrát po dovršení 70 let věku a pak každých pět let.

To, jak by zkouška měla vypadat, ovšem EU zatím nijak detailně nepopisuje. Za typ a samotnou strukturu zkoušky by si měly zodpovídat jednotlivé členské země samy. Má to ovšem být jiná zkouška, než lékařská prohlídka, která je v mnoha evropských zemích včetně České republiky už i dnes povinná. Mimochodem, povinná je v některých zemích dokonce i samotná zkouška způsobilosti: například ve Švýcarsku nad 70 let. A v Dánsku potřebují senioři po dovršení 80 let věku dokonce nový řidičský průkaz.

Štítky: , , , , ,

270 názorů na “EU chce povinné zkoušky pro starší řidiče. Chce tím snížit počet dopravních nehod”

  1. Klidně ať je to přezkoušení povinné pro všechny co 5 let. Nicméně s důchodci je ještě problém, že spousta z nich jezdí tak dlouho, že nejenže si úplně přesně nepamatují původní dopravné předpisy, ale hlavně neznají novinky, změny a nová značení.
    O zhoršeném zraku a zpomalených reakcích nemluvě. To by měl sice zachytit lékař při prohlídce, ale domnívám se, že ne vždy dokáže být takový obvoďák důsledný a pro svého klienta nekompromisní a řidičák mu prakticky ukončit ze zdravotních důvodů.
    Prozatím absolvuji proškolení řidičů v práci a podle mě je to hodně ku prospěchu. Jeden si oživí předpisy a dozví se novinky, které by normálně minul. Na druhou stranu. už se těším na samořiditelná auta a auto jako službu. Auto a všechno kolem je hodně drahý špás na to, že většinu času stejně jenom stojí.

    1. Tak se podívej ,mě je 59 let a měsíčněnajezdím 4000 km za prací do Rakouska po dobu cca 13 let a bez nehody ! A já bych měl být testován ?! Ne mladé vyfetla a ožralové ,ne všichni ,samozřejmě !Až najezdí bez nehody ,co já jsem odcouval ,tak potom ,třeba ano !

    2. Dobrý den , shodou okolností se jmenuji také Petr , jsem ročník 1943 , od roku 1971 po pracovním úrazu mám prakticky jednu ruku , dříve levák , přecvičen na pravou ruku , řídím velká auta 603 , 613 , atd., teď , delší dobu řídím auto 4000cm3 , téměř 300 koní , jezdím velmi často , jenom mě zarazilo Vaše zpomalení reakcí , Vážený pane Petře , klidně Vám dám mé t. č. a přijeďte a já Vám ukáži ty zpomalené reakce , a to vlastně řídím jednou rukou , na levá mám protézu . Přeji Vám Hezký den. 602 979 328.

      1. Souhlasím s zásadně s Vašimi názory,.. a doplňuji svoje poznatky. Jsem ročník nar. 1947 , mám najeto 1milion 100 tisíc km bez nehody. Moje Motto řízení je :: “ nikdy nejsem na Hlavní“ a to mě možná v mnoha případech zachránilo od havárie a možná i život. To jsem učil i své vnuky. Musím podotknout že většina mých vrstevníků má pomalejší reakce, ale ty vyvažuje rozvážnou a klidnou jízdou bez emocí . Na sobě to také pozoruji. Řízení u starších lidí se musí posuzovat zcela individualně . !!!
        Jakýkoliv test z novinek uveřejněný na Netu si ve vlastním zájmu také dělám. Když jsem byl ještě OSVČ, tak jsem byl i v autoškole na soukromých testech novinek v pravidlech.
        Poznámka::: Ať se nám to líbí nebo ne, Přírodu nezastavíme a stárnutí také ne, )
        Pepa

  2. myslím, že pokud jsou splněny zdravotní podmínky mají si být všichni řidiči rovni; není to náhodou diskriminace kvůli věku, pohlaví až příště…statistika pojišťoven říká, že senioři 65+ zaviní stejný počet nehod jako 24-, potom teda třeba všem stejně…

  3. Máme už tolik zcela zbytečných a dobře placených úředníků, že nikdo neví, kde na ně vzít finance. Proto se mnozí úředníci vzájemně kryjí tím, že sami sobě vymýšlení úkoly. Úředníci EK a EP zavedou povinný test pro seniory (populace stárne=hodně poplatků) – noví úředníci dopr. inspektorátů pro evidenci testů – testy budou za poplatek – výběr daně – finance pro stát – finance pro úředníky EK a EP. Kruh se uzavřel… Už máme daň z hlíny(nemovitosti), z komínu(kontroly), ze vzduchu(mimo města). Snad ještě daň z okna a další úředníci!

    1. Sametem jsme vybojovali svobodu, přebujelá administrativa, nám ji sebrala! Je tu hůř jak za komančů, a to už je holá skutečnost. Vlastně jsme se stali obětí další totality! Ahoj svobodo!

      1. Tak když budete pátrat po minulosti většiny politiků hnutí ANO, SPD, ČSSD pak zjistíte že většina z nich komunistickou minulost a pokud jsou mladší, pak pochází z rodiny, kde oba rodiči byli komunisté. Od roku 1993 do nynější vlády tzv. pětikoalice, vládla tzv. levice 16,5 roku a tzv. pravice 12,5 roku, přičemž se hlavně v tom období od roku 1993- do roku 1997 v pravicové vládě Klause nacházelo plno bývalých komunistů, takže když se nad tím zamyslíte, pak zjistíte, že celou dobu zde vládnou komunisté, akorát se nacházejí v jiném hábitu.

  4. Já bych navrhoval povinné zkoušky pro poslance, europoslance a senátory na každé volební období. Ti se podílejí na stále větším počtu nesmyslů a škod které mnohdy sami způsobí!
    A když už pro seniory máme povinné i lékařské prohlídky, tak by jim mnohým možná taková prohlídka u psychiatra docela prospěla.

  5. proč těm důchodcům pořád někdo musí komplikovat život. Často jsou nemocní, chtějí jen v klidu dožít a stále na ně někdo útočí. Neví jak jim znepříjemnit poslední roky života. A kdo se zajímá o mlaďasy, kteří se vytahují, jak bohatého mají tatínka, jaké jim koupil auto a rozstřelí to v první zatáčce, v lepším případě jedou sami a a v horším je jich plné auto. Kdo tedy zaviní těch 75% nehod, jezdí jak……a to je v pořádku. Trochu empatie by neškodilo, všichni budou jednou staří, možná, když se toho dožijou……

    1. Petr Ondráček

      Svatá pravda, není jednoho dne aby se neukazovaly obrázky nehod mladé generace. Když pak ale jednou za dlouhý čas udělá nehodu důchodce, tak se okamžitě píše že to byl senior a spustí se randál. Prostě je to hrůza co se v EU děje. Já si myslím že je to pouze propaganda aby ubylo aut ze strany důchodců protože stát není nafukovací a aut máme už jako smetí.

      1. Naprostá pravda, důchodci jsou obviňováni, že nemají už takové reakce a že mladí reagují neadekvátně, silnice je pro ně závodní dráha a nemají ani zkušenosti,to nevadí nikomu.

        1. Je mi sedmdesát, jezdím denně dvou set koňovým autem, bezpečně a velice si to užívám. V létě při hezkém počasí laškuji se svým 32O kg Harleyem, což miluji. Ty nesmysly o starých řidičích naprosto zbytečně rozdělují společnost, nemají racionální základ ale hlavně nic neřeší. Na nehody máme statistiky a odborníky, kteří si s tím inteligentně a bez tendenčních výkřiků poradí. Tvrdím, že ony zpožděné reakce mají pouze mozky pisálků, kterým ani Google s pilulí a pivem za volantem nepomůže, prostě od nás dostanou na silnici vždycky flek.

  6. To se v evropském parlamentu zase někdo probudil a aby byl aktivní, tak si vzpomněl, na důchodce a jejich řízení automobilů a přihlásil se s nápadem přezkoušení lidí nad 70 let. Jak už je výše řečeno je to diskriminace a nedůstojnost k osobám tohoto věku. Měli by se tam řešit daleko závažnější věci!

      1. Před několika dny v TV Nova potvrdili průzkumem že nejvíce dopravních nehod mají na svědomí mladí nezkušení řidiči. Nepochopím stále zvyšují věk odchodu do důchodu a jezdí s kamiony, autobusy, tramvajemi mraky důchodců, tak jsem zvědav kde seženou. A EU už by se měla vykašlat na nařízení a zasahování do ostatních států a naši potentáti by měli mít také trochu hrdosti a ne každému lézt do zadku.

        1. Plně s vámi souhlasím! Bohužel naše úřady lezou EU do zadku jako by jme byli nesvéprávní v rozhodování.

          1. Petr Hatrman

            Jmenovče, velký souhlas! Všichni řidiči jenž způsobili dopravní nehodu pod vlivem drog a alkoholu v krvi,by měli po výkonu trestu dělat znovu celý řidičák! Taky Petr

        2. Donedávna se tvrdilo,že nejvíce nehod způsobují mladí řidiči se starými,leč silnými auty.Na to reagují i pojišťovny tím,že cena jejich pojistky je vyšší.,
          To navážení do starších věkových skupin ,snaha o paralyzovaní jejich aktívního života omezeními,je už tristní.
          Není horší pohled za sklo projiždějícího silného auta když vidíte mladíka v čepici ,nejlépe s „kuklou“ s vytreštěnými očima jak valí po silnici hlava nehlava.Je to pravidlem.

    1. Illetško Jaroslav

      Opravdu je to diskriminace starších věkových skupin , dnes již také od EU . Pracovat můžeme , ale i když bez nehod tak , ale již jezdit ne . Najednou jim nevadí mladí , kteří způsobí valnou část dopravních nehod . Dnes již dokonce jim chtějí přenechat zodpovědnost kolem padesáti lidí v autobuse . Nemají na koho to svalit . Ale pracovat prý můžeme . Nezdá se Vám , že je to na hlavu.

        1. EU byla vytvořena právě proto, aby soustředila veškerou moc do nikým nevolených evropských orgánů, rozložila věškerou moc v jednotlivých státech a pomocí agend jako je Green deal, energie, omezení aut se spalovacími motory, likvidace chovů, nesmím zapomenout Covid, atd., mohli orat s lidmi v celé Evropě v zájmu svých představ a představ oligarchů a nadnárodních korporací. Od února 2022 jim k tomu ještě pomáhá válka na Ukrajině, na kterou se svede ledacos. Vše je činěno pod tlakem upadající USA, které nepotřebují silnou Evropu, tak se jí rozhodli zničit a deindustrializovat v rámci svých cílů.

  7. Plně s Vámi souhlasím a také je mi smutno z toho,jak rychle se vytrácí základní lidské hodnoty a kam dnešní společnost směřuje.

  8. Co jeto zase za blábol!!!! Do důcchodu se bude chodit v 68 – to se pracovat může,ale pak se bez zkoušek řídit nesmí. Naprostá evropská anarchie.

    1. Tak budem jezdit taxikem,určitě to bude za rok míň,než držet auto, stát a pojišťovny,servisy příjdou o příjem.

    2. Ano,je to tak,jezdil jsem 40 let s nákladníma autama,každý rok zdravotní prohlídky atd.zcela zdráv,po odchodu do důchodu dle lékaře neschopen řídit ani Babetu,musel absolvovat prohlídky na očním jestli vidím,na ušním jestli slyším,na diabetu který mám 20 let jestli mi to nevadí,na psychiatrii jestli mám rozum…ještě štěstí že jsem měl platné psychotesty…

    1. Pane Fialo, důchodci se podílí 5% na dopravních nehodách. Pan redaktor si vymýšlí. Jestli je 25% mrtvých důchodců v provozu tak si to nezavinili oni. Kdo páchá těch 95 % nehod? Je to zase hon na seniory. Naši elitě vadí proplácení penzí ale sami mají 150.000,- až 600.000,- měsíčně.
      je to nehoráznost. Jinak nemám nic proti opakovanému školení řidičů bez rozdílu věku. Toto jednu dobu probíhalo za minulého režimu a bezplatně. Školili lidé ze Svazarmu. Objevili Ameriku.

      1. Plně s vÁMI SOUHLASÍM makat do 68 leta pak odevzdat řidičák a jen chodit pěšky nam nákupy to se jím Bruselákum a našim líbilo ale kdo tad makal od revoluce až do ted jsme byli my dnešní důchodci a místo zaslouženého odpočinku na nás pořád pořáídají hony jak nám zněpříjemnit důchod doufám, že až oni odejdou doí důchodu třak jim taky někdo pořádně zakroutí krkem

      2. Souhlasím s Vámi! Je to tak a školení jako i jízdy, by potřebovalo hooodně řidičů, někteří nejsou schopní ani správně odbočit vlevo, tj. najet ke středu vozovky a td….

      3. Důchodci jezdí autem jenom tam kam musí- t.j. k lékaři, do supermarketu na nákup a pak ještě na zahradu a najezdí za celý rok 5 tisíc kilometrů po cestách, které zná. Mladí řidiči jezdí po všech čertech a většinou nedodržuje rychlost a pak ty nehody, které zaviní, nebývá jenom o plechařině, ale často o těžkých zraněních a podobně.

  9. Vidím zde dost totálně zaostalé myšlení. Pokrok v technologiích (AI) je zásadní. Na jedné straně, budou jezdit samořiditelná auta a na druhé straně chcete omezovat lidi i když budou obklopení inteligentní elektronikou. Dnes vám i průměrné touto zastaví před překážkou, zaparkuje, může hlídat rychlost i odbočování, apod. Než se schválí zákon a vejde do praxe uplyne 10 let. Kde bude v té době elektronika v autě?

    1. To je naprostá pravda.
      Otázkou je, budou starší lidé schopni a ochotni spolupracovat s AI? Vždyť dnes neumí pracovat ani na PC?!
      A počítačová negramotnost je i mezi mnohem mladšími ročníky…..

      1. Jana Jadlovská

        No, moc bych na to nespoléhala, něco jim jde až podezřele rychle, třeba zaříznutí důchodů. A všeobecně, senioři jsou jim trnem v oku.

      2. Na tento nápad EU bych reagoval zcela spontánně, stejně jako pan Kodet ve filmu Pelíšky, jen bych místo komunisté použil spojení slov Evropská unie viližte si ….

  10. Jsem důchodce který má zdravotní potíže, které mi nevadí na řízení vozidla, ale mohlo by mi vadit, že nemám osobního řidiče, což je případ mnoha řidičů nad 70 let. A co má dělat člověk, který má obchod byť jen 3 km od bydliště a neušel by tuto vzdálenost, neunesl by nákup, protože má opotřebení páteře. Bezohlednost náhledu na všechny řidiče nad 70 let je neskutečná. Zatím vám to nařízení nevadí. Ale roky rychle letí a taky vám bude 70.

        1. A kdo se bude tahat s těma taškama vy chytrá.Jestli si myslíte že na vesnici jezdí autobus co 10min.tak jste na omylu.A co když to má pán od zastávky třeba jen 200m a plné tašky pro takového člověka není žádný med.V y máte určitě vše pod nosem že jste schopna tohle napsat Přál bych vám to zažít a hned by jste měla jiný názor.

      1. Jako vtip dobrý. Dopravní obslužnost mimo okolí velkých měst není nic moc.
        Popsaný problém je již dnes řešitelný. U řidiče, který by již nezvládal složitější situace lze omezit denní dobu řízení vozidla nebo vzdálenost od bydliště.
        Jen zatím jsou taková omezení vyjímečná, protože není žádný koncenzus, kdy je použít. Z toho asi vyplývá snaha po nějakých zkouškách. Záleží na tom, jak by se to realizovalo. Čas od času si zopakovat složitější dopravní situace není na škodu, ale sebrat nějakému seniorovi řidičák jen proto, že nezvládl nějaký chyták, to by bylo přes čáru.

        1. Dobrý den,
          je mi 67 let, jsem bývalá učitelka autoškoly, jezdím od svých 18 let a za tu dobu jsem neměla mnou zaviněnou jednu jedinou nehodu. Na obou pojištění povinné ručení a havarijní mám vyjeté max. bonusy. Denně dojíždím svým autem 30 km tam, 30 km zpátky do práce. Ze zdravotních důvodů nesmím do prostředků hromadné dopravy, více než 35 let po Praze jezdím výhradně autem. Přijde mi nespravedlivé všechny důchodce házet do jednoho pytle a po 70 letech všechny apriori hnát na zkoušky. Toto by mělo být buď nějak vyselektované, ovšem nevím podle jakého klíče. Ostatně již dnes má lékař možnost omezit řízení vozidel nebo dokonce i odebrat ridičák řidiči, o kterém bude vědět, že ze zdravotních důvodů na to nemá. A není potřeba, aby byli zbytečně šikanováni řidiči, kteří i v pokročilém věku nemají problém s řízením i v tak hustém provozu, jaký dnes panuje na silnicích nejen v ČR, ale v celé Evropě.

      2. Jistě. Ráno do města a po poledni zpátky. Ovšem před každým domem v obci a před každým obchodem ve městě nestaví.

      3. A já bych se chtěl zeptat, jestli u vás nepostrádáte rozum a empatii!!! To, že senior/ka nevyleze s holí a taškami do autobusu a tam musí třeba půl hodiny stát na jedné noze vám přijde normální? Psychopatické příznaky jak vyšité!!!

      4. stanislavnavratil5@gmail.com

        Ne nejezdí, protože ho nějaký chytrák jako jste vy zrušil a musel bych 30 km pěšky a nebo na kole a to je v 61 letech,s pozdravem Stanislav

    1. Je mi 71, auto a řidičák mám, ale na ty 3 KM do obchodu jsem si koupil elektrický skůtr-koloběžku Hecht cocis, je to super, doporučuju.
      Daleko lepší než autem, může jet i po chodníku / současně platí 2 předpisy/ na stupátko vejde bedna minerálek nebo piva, na sedačku jde pověsit zprava- zleva 2 tašky.Ověem jen na léto.Nebaví mne trápit motor auta kvůli 3 km. Pro necyklisty- mají za stejnou cenu i tříkolku……

    2. Jj, mně je 45, jsem invalida, ale do práce chodím/jezdím. Třeba poštu mám nyní od sebe 6 km! plně chápu Vaše rozčarování :-)

  11. Když vidím tátu, kterému je 89 roků, jak hodně špatně vidí, vážně hodně, sotva se hýbe, špatně slyší atd…, jak leze do auta, tak se mi ježí všechny chlupy na těle. Sice tvrdí, že jede jen na nákup a že je to kousek, ale vůbec si neuvědomuje, že i na těch cca 1,1 km může někoho nabourat nebo zabít. Vůbec nechápu, jak mohl projít povinnou lékařskou prohlídkou, a kolik si toho ještě pamatuje z dopravních předpisů.
    Takže za mně kontroly a zkoušky jsou OK.

    1. No já jako doktor který mu řízení posvětil bych neměl klidné spaní Myslím, že to vyřeší zpřísnění vydávání lékařského osvědčení k řízení vozidel. Co takhle spíše razantněji postihovat vybodované exempláře.
      Nebo řidič kamionu v 18 letech s ještě mokrým razítkem v řidičáku ???
      Nebo málo profesionálních řidičů a prodloužení věku odchodu do důchodu !!!

    2. To už je opravdu vysoký věk, tak co proto děláte vy aby nemusel jezdit na nákupy, k lékaři a podobně. Měl by jste to řešit vy a né to svádět na lékaře, ale to je vaše pohodlnost.

      1. Pohodlnost? Když to k němu mám cca 170km? A chodím ještě do práce.
        Takže nějaká rada, pane přechytralý?

      2. Souhlasím, ale přezkoušky pro všechny řidiče.
        Na dráze se dělají přezkoušky pravidelně bez rozdílu věku.

    3. jsi prolhaný zm.rd, který zřejmě jezdí přes obec stovkou, tak to vidím denně kolem oken a nikdy v takovém autě nesedí důchodce, blbe !!!!!

    4. Souhlasím, ale přezkoušky pro všechny řidiče.
      Na dráze se dělají přezkoušky pravidelně bez rozdílu věku.

  12. Ing.Václav Švec

    V,Š.
    Tažení proti dříve narozeným je už nechutné. Vy, mladí si uvědomte, že to , co užíváte bylo vytvořeno dříve, než jste se narodili. Není na naše důchody, vadíme na silnici, Důchodový účet byl rozfofrován po roce 1990. Bylo by asi nejlepší, se starší generace zbavit. Udělejte to jako v Chelmnu fašisti. Obrazte s pojízdnými plynovými komorami republiku a máte po starosti. Ovšem přehršle politologů a jim podobných profesí HDP nevytvoří.

    1. Libuše Vrágová

      Už nevite co by jste na staré lidi vymysleli,to jak jezdí motorkáři přes město,že není vlastnímu slovu rozumět a rychlosti ani přibližně 50.se to nepřiblíží,to nikomu nevadí,mladí řidiči v autech to samé,předjíždějí v kopci,kde nevidí ,že z obzoru jede auto a musím brzdit i očima,to taky nikdo nevidí,určitě staří lidé tak neriskuji.Potřebujete staré zašlapat do země,pak budou všichni zpokojení.Jenže i vy všichni bez rozdílu budete staří,pak poznáte jak je to ponižující,jak z toho budete smutní.🥲🥲

    2. Jeden větší blábol než druhý.
      Mladí snad mohou za to, že se narodili později než ty?
      A co generace před tebou vybudovaly, ty jsi nikdy nepoužíval?
      Na naše důchody je a bude , jen nesmíš být nenažraný a volit Bureše. Ten by všechno porozhazoval.
      Na silnici vadí jen část důchodců. Já určitě ne. To spíš vadí ty staré plečky co sotva jedou a mladí, co ještě neumí pořádně jezdit a bojí se.
      A žádný důchodový systém před rokem 89 neexistoval.Je to jen mýtus.
      Jsem také důchodce….

          1. Váš příspěvek odpovídá tak akorát zešílené umělé inteligenci. Myslící a soudný člověk by to nemohl zplodit!!!

      1. Jde vidět ,že jste buran ,který tyká někomu koho nezná a to ještě ženě .A důchod.systém? Asi málo víte .A co půjčil Klaus Topolánkovi a jeho vládě ODS a nikdy nevrátíli ? A kdo rozprodal republiku a není naše nic ?Musíte se probudit a volit ODS a pětikoalici. A o narození někdo může za to že se narodil pozděj to je přirovnání nebudu se dál vyjadřovat.Pokud tady takoví jak vy se vyjadřují potěš pánbůh a to i mladé generaci.

      2. před rokem 1990 se proti důchodcům nezbrojilo. Ted vadí na důchodcích všechno, hodně nakupují, mají důchody valorizované, dělá na ně až 3 osoby, špatně řídí. Před rokem 1990 na důchody bylo, protože se řádně na důchody platilo, dnes důchodci většinou nakupují lx za týden a nebo nakupují i pro děti a myslím, že řdiči starší jezdí podstatně zodpovědněji než mladší. Auto většinou potřebují na nákup a k lékaři a nemají třeba blízkého, kdo by jim to obstaral. Já třeba se do autobusu ani do ivlaku nedostanu a tak manžel důchodce je nablízku.

    3. K nesmyslům z EU by bylo dobré připojit tabulku počtu dopravních nehod dle věkových skupin a jsem přesvědčen, že věková skupina nad 70let bude mít velmi nízkou nehodovost!

    4. nezlobte se na mě většina proti řidičů absolvuje každý rok zdravotní prohlídky a hodně řidičů dělá co 2-3 roky zkoušky aby mohli vůbec řídit

      auto nebo jakýkoliv dopravní prostředek je zbraň a nemocný člověk nebo neznající předpis za volantem nemá co dělat tečka nevím co je diskriminujícího na tom když nemůže člověk dělat něco na co nemá zdravotní nebo znalostní způsobilost a je jedno jestli mu je 18 nebo 100

  13. Josef Pinkas

    Jezdím 50 let bez nehod a na přezkoušení byly kdysi jasná pravidla-množství přestupku a odebrání řidičáků plus přezkoušení a ne nějaká šikana ze strany EU.

    1. Libuše Vrágová

      Taky jezdím bez nehod 50.let jsem zvědavá kolik takových řidičů je mezi mladými lidmi.

    2. Take jezdim 50 let bez nehody.A kdybych nebyl jak ostříž a nepředvídal tak mě už párkrát nějaký cucák naboural.

  14. Nesouhlasim, musel jsem si vas sroubovane psany prispevek precist dvakrat, abych pochopil, co jste vlastne chtel vyjadrit.Bohuzel jste mne vubec nepresvedcil,

    1. Eu EU EU diktuje! Diktatura totalita, užm mám té fašistické diktaturalní EU plné zuby! Většinou to právě mladí způsobí nejvíce nehod, jelikož si myslí že jsou mistři světa a že vše mají pod kontrolou ale ve zkutečnosti vůbec nic.

      1. Kdo jezdi bezpecneji? Mladej jez najede rocne 10.000km a zpusobi jedinou nehodu, nebo duchodce kterej pri svych cestach na hrbitov a do kauflandu ujede 500km a zpusobi taky jednu nehodu. Kdyby mladej boural se stejnou frekvenci jako duchodce, mel by 20 nehod rocne. A to si prezkouseni rozhodne zaslouzi. V tomto EU palec nahoru!

        1. Když nabourá mladej, vetšinou jso to několika set tisícové škody a velice často oběti na životech, když bourá starší člověk, odnese to pár škrábanců nebo pomačkaný plech, nebylo by proto rozumnější povinné proškolování mladých řidičů?

          1. A opet dalsi nesmysl. Myslis ze ty pro duchodce typicke jizdy v protismeru na dalnici odnese par skrabancu? :-) Cisla hovori jasne, smrtelnych nehod duchodcu bylo loni 28%, tzn ze cca kazdej treti mrtvej byl duchodce. Opravdu si myslis, ze na silnicich najedou duchodci tomuto poctu mrtvych odpovidajici pocet km jako u zbytku populace? Nesmysl.

        2. Máš naprostou pravdu jsi genius.
          Jinak mě je 69 let a od vojny jezdím, náklaďáky,kamiony,celý život bez nehody.
          V březnu mi skončil profesní průkaz (karta řidiče),takže od března pouze osobáček.
          Určitě to přezkoušení potřebuji, protože mladej feťák to mít nemusí.
          Takže problém je asi někde jinde

        3. Dobře víc jak 3o let jsem jezdil z povolání převažně těžkou přepavou nikdy žadno nehodu když mně zastavila policie a lustrovala mou kartu řidiče kroutila hlavou na čistotě mé karty jsem v důchodu a v mém věku 71let.nemam s ježděnim sebemenši problém naopak mám čim dal větši strach z mladých řidiću kteři sou stále nebespečnějši a agresivnějši v provozu tam to chce brzdu a dtvrzovat pohled na tyto řidiče převažně nehody a alkohol a drogy tam se slavná EU nekouká doufám že preskoušeni se bude týkat i těch poprdu co v EU sedí a máj problém jako běżny důchodce poslední dobou mladí a neskušeni stále víc hazarduji s šikanuji svou jízdou ostatni

          1. Jasne, 30 let jsem jezdil bez nehod, ted jsem zacal fetovat a oni mi sebrali ridicak. Zparchantela EU.

            1. Termite. Termite, vy to máte asi obráceně, že? 30 let fetujete a teď chcete odstranit důchodce, aby vám nepřekáželi ve vaší jízdě smrti. Doufám, že brzy dojedete do cíle….

  15. Akorát nevidím důvod, proč vyhodnocovat nehodovost zrovna na ujeté kilometry. Protože ti důchodci najedou strašně málo, tudíž i riziko, že něco způsobí, je úměrně tomu malé.
    Ostatně si myslím, že problém důchodců je kromě věku právě ta skutečnost, že prakticky nejezdí. Možná větší problém, než ten věk.
    Ale uznávám, že přezkoušení z jízdy je samozřejmě lepší než lékařská prohlídka. Ta by měla být zrušena.

    1. Důchodci toho najedou strašne málo a přesto je to každou chvíli 80 letý řidič havaroval tuhle, senior v protisměru tamhle…takže to riziko je úměrně tomu asi o to větší, když jezdí tak málo a přesto způsobí tolik nehod.

      1. A mladí řidiči jsou po nehodě v rychlé jízdě většinou mrtví. Co se zaměřit tedy především na tuto skupinu!

        1. Dalsi nesmysl. Podle statistik 25% mrtvych v provozu jsou duchodci. Na to ze oproti mladym, motorkarum apod. ujedou jen zlomek km je to obrovske cislo.

          1. Každou 10. nehodu způsobí mladí do 24 let.
            Každý 6. mrtvý nebo těžce zraněný způsobí mladí do 24 let.
            Mladí způsobí ročně úmrtí kolem 80 lidí.
            Besip. Nezkušenost, rychlost, drogy.

          2. Když jedeš 90 km/h a kolem tebe přefičí 3 bavoráky nejméně 150 přes plnou čáru- kdo je potom nebezpečnější.

    2. Dělal jsem ŘP v roce 1976. Od té doby se toho v oblasti dopravního značení a pravidel hodně změnilo. Zhruba 4-5x do roka si dělám test způsobilosti na internetu a vždy narazím na něco nového. No a pochopitelně, řidiči mého věku málo jezdí.

        1. nevím kolik roků ti je,ale čas běží jak o závod,brzo už taky zapadneš do kategorie 70+ ,a pak jsem zvědavý jak budeš potom krákorat,já seděl za volantem snad všeho co má kola 54 roků nikoho jsem nezranil nikoho nenaboural,ale mladá řidička nabourala do mne,ale přesto ji nezatracuju,chybami se člověk učí.

        2. Zato 20letý frajírek s nabušeným BMW nezpůsobí žádnou kolizi nebo nehodu. Mistři volantu po autoškole, vždyť oni jsou vyježdění. Těm bych dal řidičák na zkoušku.
          A tobě taky léta běží.

    3. naprostá hloupost a pěknej protimluv
      zrušit lekářské prohlídky ?
      je to proč ti starší jezdí v protisměru a ne (ne)znalost zkoušek

  16. Pracovat do 68 a od 70 let buzerovat a nenechat ty co se důchodu dožijí normálně žít.
    To je fakt nádhera.

  17. Jsem zvědav, kdy nám už Brusel začne určovat, kdy máme chodit na WC. A běda, když se nebudeme držet nařízení !!! Tučná pokuta a zákaz chození na záchod !

    1. Kdys jses tak tupej ze si nedokazes zajit na zachod bez toho aniz by ti to nekdo naridil… :-)

    2. Toto jsou kecy a dost primitivní. Čím větší promitiv tím víc Babiš a Okamura. Jen hlupák může tvrdit takové blbosti a nesmysly o EU!

  18. Diskriminace na základě věku? Ti co nosí brýle budou chodit na přezkoušení každého půl roku, zda se jim nezhoršil zrak, ti co trpí obezitou pak na kontrolu budou chodit každý měsíc, jestli nepřetěžují vozidlo atd …..

    1. Tak nechme ridit i 10lete decka, nebudem je prece diskriminovat na zaklade veku. A co slepi? ty bys taky nechal jezdit, ty mysliteli?

    2. Dezider Gondolán

      A co motorkáři, ti by také měli mít povinné přezkušováni. A mladí řidiči a majitelé sporťáků, bavoráků, SUV, řidičů dodávek, tramvajáci….

    3. Jako že když má někdo 120 kilo, mohl by přetížit vozidlo, které uveze podle technického průkazu třeba 600?

  19. Jsem jedine pro! Jedna z mala rozumnych veci ktere z EU prisly. Drobny problem zde uvadenych statistik je v tom, ze duchodci sice zpusobi cca 25% nehod (v roce 2021) tedy ne tech 12% jak tu nekdo psal, ale v tom ze tyhle nehody zpusobi jen cca 4% aktivnich ridicu. Tedy ne tech duchodcu co maji ridicak nekde v supliku, ale tech co skutecne sednou za volant. A ted uz ty cisla vypadaji opravdu uplne jinak. Riziko ze duchodce zpusobi nehodu je mnohonasobne vyssi nez u bezne populace. Samozrejme pokud je schopnej ridit, nic proti tomu nemam.

      1. Uvedene cisla se tykaji pouze aktivnich ridicu. Lhostejno jestli starsich nebo mladsich. Pokud bys bral v uvahu jen vlastniky ridicskych opravneni, statistika nehodovosti bude zkreslena ve prospech duchodcu, protoze drtiva vetsina z nich ma ten ridicak opravdu jen v supliku a nikdy uz ridit nebude. U zbytku populace je pomer neaktivnich ridicu mnohem nizsi. Takze z tohoto plyne, ze jen malicke procento ridicu zpusobuje obrovske mnozstvi nehod. A v tom vubec neni zohlednen najezd, tedy doba po kterou se dotycny pohybuje v provozu a ktera je ve srovnani ze zbytkem populace u duchodcu opet jen zlomkova. Proste duchodci zpusobuji mnohonasobne vic nehod na ujety km nez ostatni.

        1. Nesouhlasim, musel jsem si vas sroubovane psany prispevek precist dvakrat, abych pochopil, co jste vlastne chtel vyjadrit.Bohuzel jste mne vubec nepresvedcil,

          1. To zes uvedena fakta nepochopil bohuzel na faktech jako takovych nic nemeni. A ty jsou takova, ze duchodci na jeden ujety km zpusobi mnohonasobne vic nehod nez zbytek populace.

    1. Vy potřebujete psychologa nebo psychiatra vy nejste normální nebo máte nějaký duševní problém nebo jste blb.

  20. Dobrý den, tady jde jen o peníze. Zaplať doktora, autoškolu a komisaře. To jestli bouráš nebo ne nikoho nezajímá. Hezký večer.

    1. S tím souhlasím.Bude to něco,jako cena cigaret , kouřením spojené s náklady na léčbu.Ze všeho se nechá vydělávat.Též alkohol.Teď frčí zatížení přírody přemnožením lidí,kam všichni patříme asi.

  21. Kdo nesouhlasíte, nenechte se rozhodit.
    Je to jen způsob, jak vydírat důchodce, kteří nesouhlasí s jejich diskriminací v oblasti důchodové politiky pětikoalice, a tak tímto psychickým nátlakem jim chtějí zcela zavřít ústa. Chtějí důchodcům ukázat, že stále ještě mají o co příjít.
    Kromě toho posluhovači EU Fialovi onen záměr bude vyhovovat i z důvodu, že důchodci povětšinou volili dnešní opozici, zejména ANO, proto se jim mstí.
    Tak si ovšem zadělává a již s valorizací důchodů zadělal na konec svého politické kariéry.

    1. No za dvanáct let co vlastním řidičsky průkaz jsem boural dvakrát (bylo do mne bourání dvakrát), pokaždé to byl řidič 60+, pokaždé totalka, výmluva vždy stejná spletl jsem si plyn…. Mám úctu ke starším ani v jednom případě jsem viníka nehody nijak nenapadl( v tom druhém případě viníka seřvala na první dobrou jeho žena tak až jsem ho politoval). Takže s návrhem plně souhlasím. Jednou taky budu starý budu mít horší zrak,sluch, bolesti kloubů… To vše může zhoršit reakci a tím pádem ohrozit ostatní…. To si musí každý uvědomit. Bohužel si to spousta lidí neuvědomuje….

      1. Vážený pane Rostislave,je mi 78 let a z toho jsem 55 let seděla za volantem nákladních aut a autobusů,jezdím do dnes a moje předposlední auto mi zničil 30 letý blbec,který ve tmě a za deště mi s neosvětleným náklaďákem nacouval z boční ulice.Jenom díky mé dobré reakci ještě žiju.Dva roky jsem učila v autoškole a poslala na silnici stovky řidičů.Za celý profesní život jsem měla jen jednu nehodu z vlastní viny abyl to jen ohnutý nárazník.Ze svojí zkušenosti Vám mohu říct že ty důchodci co si pletou plyn s brzdou neuměli jezdit ani když jim bylo 18 let.Jestli mě někdy někdo ohrožoval,takto byli mladí fakani.Hezký večer Helena.

      2. mám obrácenou zkušenost. Řidičák mám od roku 1979 a nikdy jsem se do nikoho netrefila, ale auto mi (zaparkované) rozstřelili 2x a vždy to byli řidiči do 30 let. Každý rok dělám přezkoušení řidičů (řidič referent) a pochybuji o tom, že pokud by to hnali až k testům, tak neprojde snad nikdo. Myslím si, že nějaké „kondiční“ jízdy a jejich vyhodnocení by asi neměl být problém.

  22. Duchodce vsude drou z kuze,o jeden den propasnu technickou a je okamzite problem,jezdi tady sorta jinych lidi,kteri nemusi mit technickou kontrolu vubec,to mi rozum nebere

  23. Jasně, sebrat důchody, řidičáky a makat a makat. Na to omezení n en í třeba. Tam mohou chodit pěšky nebo n a kole

  24. Tak senioři dělají cca 12%nehod, co se tak z logiky věci nejdříve nějak zabývat těmi, co dělají ten zbytek ?
    Proti prohlídkám nic nemám, ale budou platné pro všechny, zaplatí je stát, s četností třeba po 5 letech, s kontrolou ovšem nejen standardního zdravotního stavu, ale taky na drogy, zároveň s posouzením počtu přestupků a nehod za uplynulé období….
    Takže kontrola buď všichni, nebo nikdo.
    Protože jinak je to diskriminace….

    1. Bohuslav Dvořák

      Nevím, jak starý/mladý jste vy, mně bude letos 70 let. Nebudu si lhát do kapsy a tvrdit, že moje reakce, míra únavy při delším řízení, kvalita zraku atd. je stejná, jako před čtvrt stoletím. Samozřejmě s tímto vědomím tomu přizpůsobuji jízdu – striktně dodržuji vzdálenost za vozidlem přede mnou i maximální povolenou rychlost, byl jsem trénovat i na polygonu v Jihlavě. A hlavně sleduji stále změny zákona o provozu na pozemních komunikacích. Ostatně sám jsem si jako mladší po práci přivydělával léta jako učitel jízdy v autoškole.
      Nemohu souhlasit s vaším tvrzením o diskriminaci. Je dost starých lidí, u nichž kromě výše popsaných příznaků stáří nastupuje stařecká demence a přesto jezdí do doby, než sebe nebo jiného zabijí anebo v lepším případě jejich lékař nahlásí neschopnost účastnit se provozu. Jsem pro zkoušky, ačkoli vím, že jednoho krásného dne tak můžu skončit s řízením. Lepší, než zavinit těžkou nehodu.

      1. Pavel Horník

        Dobrý den, jeden z mála, ne-li jediný rozumný příspěvek v této hodně nenávistné debatě.
        Jsem rád, že to někdo vidí jako já. Přeji hodně úspěšných let za volantem

  25. Jasně, zakázat jim řídit, zakázat volit. Kdy už konečně začnou Ti naši zaprodanci ignorovat nesmyslné příkazy, zákazy EU, ale to by tam nesměl sedět Fiala a spol, kteří vše podporují, aby si zajistili teplá místečka a peníze. Zajímavé je, že okolní státy si dovedou vynutit ústupky, či vyjímky.

  26. Důchodce budou buzerovat a naproti tomu chtějí povolit řídit autobus a kamion již od 18ti let, to potom bude masakr!!!! Také vymýšlejí zrušit auta na benzín a naftu to jim vadí výfukové plyny ale letecky provoz jim nevadí!!! Záběry na leteckém radaru je zeměkoule zahalená samými letadly co Mašín je v luftě. Pryč z EU a NATO!!!!!!!!!!

  27. Můj manžel jezdí od 15 let,dnes je mu 73, neměl jediný přestupek. Řídil motorku, osobní auta, tramvaj. Jezdí bez nehod 58 let.
    Já řídím 24 let, rovněž bez přestupků a nehod.
    Diskriminace starých je nyní opravdu nechutná. Až dělají znovu zkoušky ti co zaviní nehodu,bez rozdílu věku.

    1. Já také řídím od roku 1972, ale je fakt, že jsem si nedávno dělal jakýsi test znalostí na internetu a jednu novou značku jsem neznal a nikdy nikde neviděl. A pokud někdo jezdí jen stále stejné trasy, tak čím je starší, tím víc jezdí „po paměti“.

      1. Milan Mašín

        Naprosto souhlasím.
        Je mi 70 let a řidičák mám od 15 na „pionýra“.
        Za celou dobu jsem měl 3 menší nehody – pokaždé do mě někdo najel zezadu.
        Z vlastní viny zatím žádnou nehodu nemám. Tažení proti seniorům mě silně uráží, zvlášť když čtu zprávy o nehodách zaviněných řidiči s několikanásobným zákazem řízení – to mi rozum nebere.

        1. A cizinci s dlouhodobým pobytem tady jezdí bez přezkoušení a pojištění i když neumějí ani číst.

      2. Je řídím od roku 76 a pokud si vzpomínám tak každý rok probíhaly školení řidičů o dopravních předpisech kde se každý dozvěděl nové věci ohledně předpisů mám pocit že to bylo užitečné

    2. Vazena pani,
      ridicak mam od svych 16 let motocykl do 250 cm od 17 na osobni auto a od 19 na nakladni a od 23 na autobus.Od 21 let do 74 let ridic z povolani.Najeto 5 milionu km a jsem pro preskoleni ridicu.
      Jako ridic kamionu jsem jezdil po EVROPE 37 LET ale seniori se umi venku chovat za volantem .Kdyz kolikrat TY seniory u obchodnaku vidim co delaji tak nevim ktery doktor jim nechal ridicak.
      Akorat si nemyslete ze jste s manzelem geroji,nikdy nerikej nikdy se me nic nemuze stat,

      1. Jak jste mohl dělat do 74 dělat řidiče z povolání?
        Papíry mám stejné, věk podobný, ale když vidím ty také řidiče v kamionu, a ty co mne mají vozit v MHD, tak to si raději sednu do té své staré popelnice. Jediné s čím souhlasím je povinné školení řidičů!

  28. Jan Zajíček

    V tom případě by měli lidem nad 70 let proplácet taxíky…, nebo si mají například nákupy tahat pěšky…?

  29. Milan Gregor

    jo je to tak, v harmonizačních kódech je to zakotveno. Jinak je řeč o mentálním zdraví, každý jsme jiný, bude mi 77 let a už si netroufnu jezdit na moře třeba 5-6 za rok, nechám se vézt, jezdím z vesnice do města hlavně k doktorům nebo na nákup, akční radius mám tak max. do 30 km. Kapitánské papíry jsem si taky už neprodlužoval, protože mít odpovědnost za posádku už nelze. Jo proti věku není léku.

    1. Pavel Horník

      U někoho by to byla možná dobrá služba lidstvu, když si to tu tak pročítám. Už z těch příspěvků se dá vyvodit duševní „svěžost“ přispívajících

    2. Až za tři roky do 68 pěkně makat vydělávat aby mohli rozhazovat a rozdávat přivandrovalcům a nepříspusobyvím

    3. vašek vašek

      nejdřivevytahli na duchodce covid potom seberou duchody ted zarazi lekařskou peči seberou řidičaky a fiala a spol nas pošle na ukrajinu to všechno za odpracovanych 50let podotykam že ne ve sněmovně

  30. Je to hrozná doba ,to co se děje nyní,ta nenávist,to zlo !!!!To je snad poslední dobou…jako infekce!!!

  31. V Rakousku, kde nejsou povinné ani lékařské prohlídky pro starší řidiče, budou s přezkušováním souhlasit za podmínky, že budou přezkušováni všichni řidiči všech věkových kategorií. Jinak se jedná o diskriminaci jedné skupiny lidí, která v Rakousku schválena nebude.

    1. Jezdím od 18 let, je mi 72,žádná nehoda, žádná pokuta. Osobně to beru jako šikanu starších lidí.

      1. Přesně tak, taky jezdím od patnácti let věku a nyní mi je 73 a žádná nehoda a pokutu jsem neplatil už víc jak třicet let. Je to jen šikana na odstranění nepohodlných lidí.

    2. A co mladí,kteří jezdí jako blázni.S lekarskejma prohlídkám souhlasím ale tohle už je šikana.

    3. Pán z Kvítkova

      Co na tuto další diskriminaci seniorů budete říkat, až vám bude 70 let? Jedním z prostředků jak ovládat poddané je nenávist! Ve svém okolí znám mnoho mladých řidičů, kteří nejsou schopni bezpečně ovládat své vozidlo. Na příklad neví, jak je jejich SUV široké. při vjezdu s hlavní silnice na místní komunikaci o šířce 5 m zastaví v její ose a dožadují se, abych jim uvolnil cestu vyjetím na hlavní silnici i když zprava přijíždí vozidla s předností. Nejlepší na této situaci bylo, že za touto „umělkyní“ stál v podobném autě její otec, který mně přišel vyhrožovat, abych se jí uhnul. Ze své Oktávie combi jsem vzal 5 metr a změřil jsem od levého kraje asfaltu celé 3 m k přední pneumatice. Křižovatku opustím, až to bude bezpečné!
      Tak začal vyhrožovat Policií a skutečně telefonoval. Když volal Policii, tak jsem čekal. Z řady čekajících na hlavní přišli se podívat řidiči. Jeden povídá, že by do té šířky vjel se svým nákladním vozem. Vytáhl tuto „hvězdu“ z SUV, sedl za volant a z daného místa bez problému vjel do ulice a nechal, místo pro vjetí několika aut. Doporučil papínkovi, aby sedl do auta a uvolnil provoz na hlavní.
      Toto jsem popsal jen jeden z problémů vás mladých. Podobných případů a různých zádrhelů potkávám ročně desítky. Nechceme si přiznat, jak nám říkali dědkové, řídit auto je řemeslo! Jsou lidé, kteří se to v životě nenaučí! Pro nedouky EU bude nařizovat elektronické asistenty, aby mohl řídit auto každý!

      1. Alena Adámková

        Při psaní tohoto příspěvku jste musel mít už hodně naváto – věta „Vytáhl tuto „hvězdu“ z SUV, sedl za volant …. Vám nemůže věřit ani „pohádkář“ …. … teď koukám, že jste Pán z Kvítkova …. tak tím se to asi vysvětluje.

    4. Tak v tom případě přezkušovat všechny amatéry každé 2-3 roky bez ohledu na věk. Chodím na školení každý rok

  32. Posr EU nejde o žádné dopravní nehody. Jen o prachy a šikanu nepohodlných společenských skupin. Pryč z EU dokud je čas!

    1. Přesně tak ! Já jsem byl pro vstup.Ale tehdy šlo o volný pohyb osob , majetku a prac sil.Ted je tu greendeal, zákazy, příkazy kvóty anebo si můžeš vybrat – pokuty.Rychle pryč z toho spolku! Švícaři i angláni to pochopili .Jeden tam ani neleze a druhý si nestačil sbalit ani koloběžku

      1. To anglické pochopení není tak jisté. Brexit se jim formálně podařil, ale nezbavili se zlovolných politických stran, které to tam řídí v podstatě stále stejným způsobem. Neodstřihli se od bizarních a škodlivých „evropských hodnot“.

        Například se nezbavili přílivu nepřizpůsobivých migrantů. Takže nenastalo ani žádné snížení zločinnosti a dalších problémů s tím spojených. Hospodářství drhne a eurokolaboranti to využívají k propagaci opětovného vstupu.

    2. Musíte volit stranu, která má v programu vystoupení z EU. Jinak se šikany od EU nezbavíte.

      1. Přesně tak. Ale zároveň musí být dost velká na to, aby její hlasy nepropadly. Jinak to dopadne jako v posledních parlamentních volbách. Tehdy propadlo více než milión hlasů různých malých stran a pidistran. Systém je přerozdělil velkým stranám, klidně i opačného zaměření.

        V současnosti je proto volitelná pouze SPD. Všechny ostatní strany buď chtějí v EU zůstat, nebo jsou příliš malé a jejich hlasy propadnou.

  33. Začíná být husto. Důchodci na přezkoušení, odebrat právo volit a sebrat jim byty a dát mladým. Asi by nám bylo nejlíp v krematoriu. Je to nechutné.

  34. myslím,si,že prohlídky zdrav způsobylosti ano,ale přezkušování ne.Mladí mají auta od 18r,jezdí riskantně a rychle,zde je určitě větší problém nehody.Neni toho už moc proti seniorům,nevím zda prošlo,že nad 70r,nebude moc volit senior,tak všechny nad 70zavřete k Chocholouškovi,at neškodí,vemte jim důchody at máte pro sebe dost,je to hrozné,člověk se celý život těší na důchod a zjistím,že vlastně vadím,že ještě dýchám…je to smutné,kde je úcta je stáří,pořád je to dokola,to nesmí,tam ten bere moc velký důchod ….apod.

    1. Souhlasim . Je mi 69 od svych 18ti za volantem protoze jsem vyuceny automechaik řp. plne C zdavotne zpusobily , odjeto vice nez 1/2 milionu km s ruznymi typy vozidel -vleky ,navesy apod. Zadna nehoda a ted mne bude lustrovat nejaky blbecek z EU. Nehoraznost!

  35. Pokud zaviní starší lidé dopravní nehodu, tak většinou proto, že jedou podle pravidel, což mladší nedokážou vydýchat. Zatím nejvíce dopravních nehod zaviní alkohol a drogy a to o starších nehrozí.

    1. Pravda,mladi maji silny auta a na silnici nevi co s tim maji delat,vypada to,ze jim v autoskole ukazovali jenom plynovy pedal,v obci jedu do padesati,mimo do devadesati a oni mi predjizdi pomalu stovkou,kde je teda problem?

    2. …Pokud zaviní starší lidé dopravní nehodu, tak většinou proto, že jedou podle pravidel… Možná by šlo místo slova zaviní užít slovo způsobí.

  36. EU nařizuje diskriminaci starých lidí, to už je kousek k jejich usmrcování, jako přítěže. Jsem skálopevně přesvědčený, že se jedná o fašizaci evropy, vzniká nepřirozený, nelidský a tyranský systém. Zastavme to společně, každý zestárne!

    1. Máte naprostou pravdu souhlasím už i staré lidí trestaji hanba jím sprostota nic jiného nemají na práci jen buzerovat lidí

    2. Zbytečná administrativa Evropské unie vymýšlí samá nesmyslná nařízení, která terorizují běžné občany a nevedou k ničemu pozitivnímu. Je to spolek usilující o totální zkázu Evropy a zničení všech pozitivních vymožeností, které jsme doposud měli. Je načase tento podvodný spolek co nejdříve opustit, dokud nám nesebere i naši identitu. To co se Němcům nepodařilo získat druhou světovou válkou, usilují o ovládnutí Evropy mírovou cestou. Je nemožné, aby nějaký spolek dobrodruhů řídil osudy jednotlivých národů.

  37. možna by bylo dobre,nechat duchodce již na pokoji,myslim si,že proti nim jde snad už každy pablb.snad byh jen udělal,že ti již hodně staři,by mohli jen na nakupy do města a ne na delši trasy.jak si jinak na vsi opatři nakup k žiti.u nas jezdi autobus do města jen třikrat denně,je ostuda,že se lide v teto zemi takto chovaji ke staršim

    1. Když se podíváš a dostuduješ si všechny kódy které můžou být na řidičáku tak tato možnost s omezením vzdálenosti kam se může dojet a spousta další je již zavedena a platí minimálně 15 let.

      1. Už to vypadá,že se chtějí zbavit starších lidí a znemožnit jim normálně žít. Jaké procento je smrtelných nehod způsobených seniory?? Místo tolerance a úcty jsou jen samé příkazy,zákazy, šikana. On nikdo jiný snad nezpůsobuje nehody.Vetsina starších si jede max, na chatu a nákupy. Už to tažení na seniory je hnusné

      2. Milan Gregor

        jo je to tak, v harmonizačních kódech je to zakotveno. Jinak je řeč o mentálním zdraví, každý jsme jiný, bude mi 77 let a už si netroufnu jezdit na moře třeba 5-6 za rok, nechám se vézt, jezdím z vesnice do města hlavně k doktorům nebo na nákup, akční radius mám tak max. do 30 km. Kapitánské papíry jsem si taky už neprodlužoval, protože mít odpovědnost za posádku už nelze. Jo proti věku není léku.

    2. Musím jen souhlasit ,js mě 77 ,řidič z povolání nepřetržitě 21 let za volantem a jezdím do dnes,když do důchodců, tak ve vsich směrech

      1. Já mám řidičák 53 let, profesionálně řídím posledních 28. Za celou dobu jsem měl dvě drobné plechové bouračky (poslední před 16 lety). Za celou dobu sledování 0 trestných bodů. Moji mnohem mladší kolegové každý rok zápasí s vybodováním.
        Tak nevím. Taky občas vidím seniora (možná i přibližně v mém věku) který se sotva nasouká za volant a mám pochyby, jestli se vůbec dožije návratu z hypermarketu domů, ale to by měli posuzovat lékaři. Jenže víme, jak to chodí…

    3. Víte co je hrozné. Není důležité jak často jezdí autobus, ale jak se s ním dopravit. Víte kde má nízkopodlažní autobus (kterým lidé s holí musí jezdit, protože schody jsou vysoké) místo pro tyto lidi? Sice za dveřmi, ale do cca 40 cm schodku, kde je sedadlo. Vydrápejte se tam, když potřebujete hůl i na chuzi.Pak stačí,aby autobus zastavil 20cm od chodníku a už je další problém, tak dlouhý krok autobus-chodnik neudělají. Léta se kašle na invalidy a ty stáří to nemají o nic jednodušší. Mají sedět doma na zadku a čekat na smrt? Předpokládejme, že všichni budeme jednou staří a mladí budou stále „noví“ a tímto způsobem přemýšlející hůř a hůř…..tak jim to ani nezávidím, jednou to poznají na vlastní kůži, ale bude už pozdě.

    4. Už to vypadá,že se chtějí zbavit starších lidí a znemožnit jim normálně žít. Jaké procento je smrtelných nehod způsobených seniory?? Místo tolerance a úcty jsou jen samé příkazy,zákazy, šikana. On nikdo jiný snad nezpůsobuje nehody.Vetsina starších si jede max, na chatu a nákupy. Už to tažení na seniory je hnusné

      1. Spíš se chtějí zbavit aut. Protože nevyhovují unijnímu zelenému náboženství a stejně dostupná alternativa za ně není. Normální život postupně znemožní všem.

        Buď vystoupíme z EU, nebo budeme této buzeraci a šikaně brzo podléhat všichni. A zdaleka ne jen ohledně řidičských průkazů.

    5. Naprostý souhlas.Člověku je smutno,když porovná chování u nás vůči seniorům třeba se Španělskem.Přemýšlím často kde se stala po revoluci chyba.

      1. Kde se stála chyba v naší posrane Vládě nic neumí zařídit je a jen pro sebe to jím jde po lidech potopa

      2. Jestli nebyla nějaká chyba v té revoluci?Všichni utrženi jak z řetězu a disciplina skončila.A to se projevuje jasně na silnicích-nedodržování rychlosti mimo obec,předjíždění kdekoliv,auto menšího obsahu musí předjet za každou cenu,telefony apod.

    6. Vážení je mi tento rok 60let takže senior. Je jedno jestli nařízení vydá EU nebo ČR. Ale já s nějakou formou kontroly souhlasím i kdyže to bude jednou týkat i mě. Mám tchána kterému je 82 let během roku a půl nasekal čtyři dopravní nehody z čehož tři na pojišťovnu a jedna ho stála sedm bodů odjel od nehody. Není každý senior v tomto věku schopen uvědomit si že je ve věku kdy reakce na provoz ,který dnes je je schopen mít . Nedokážou rychle zabrzdit, nedokážou předvídat, samozřejmě jsou vyjímky, které potvrzují pravidlo. Není to diskriminace je to jen kontrola jestli ti lidé na dnešní provoz stačí.

  38. Ať se podíváte kam chcete, my důchodci jsme všem na obtíž. Ať se jedná o silnici, státní rozpočet či zdravotnictví. Proč tato vláda i všichni nejchytřejší se dokáží trefovat jen do nás a rozeštvávat proti nám naše děti??? Každý den se dočítáme, jak jsme tomuto světu nepohodlní!!! Takže, jsme staří, tak trestat a stále nařizovat. Tak toho jsme se dočkali!!! Děkujeme Vám.

    1. Tak by bylo fajn zveřejnit statistiku nehodovosti podle věkových kategorií. Jinak je to zase ničím nepodloženný štěk jako většina z dílny EU.

    2. Takový je kapitalismus. Zajímá ho jen to na čem můžou vidělat. Mi jako důchodci jsme už jen zátěž.

    3. Tomáši, již by bylo na čase, aby jsme si vytvořili VLASTNÍ politickou stranu, která by bojovala za práva staršich!
      A věřím, že by jsme byli hodně respektovaní!

    4. Je mně 68,ale takto špatně bych to neviděl. V životě je více měřítek než uvádíte a to je jenom dobře.

  39. .Je to o vytvoření další mafie jako jsou STKáčka.Jinde autorizovaný servis u nás je to mafiácká STK.

  40. No myslím, že pravidelné přezkoušení by měli absolvovat všichni řidiči. Do 70 -ti let po deseti a po 70-ti po pěti letech.
    V naší firmě to měli profesionální řidiči povinné každé dva roky. Na testech vybouchla vždy minimálně jedna třetina. Někteří “ profíci „nezvládli ani jízdy.

  41. Zavání to diskriminací kvůli věku. Pokud ale zvítězí princip „posvítíme si na skupinu, která dělá víc problémů“, mohlo by to být použitelné i jinde.

    Například by se tento princip mohl aplikovat na různá etnika cizího původu, která mají vysokou kriminalitu. Jejich příslušníci by byli více prověřováni než ostatní lidé. Policie by je preventivně prověřovala z různých hledisek (např. příjmy, výdaje, způsob života, drogy a kradené předměty v bytech atp.). To by přispělo ke snížení zločinnosti těchto skupin.

    1. Hlavně když vidím kolik důchodců jezdí pod vlivem alkoholu.a drog,zaměřte se hlavně na tyto skupiny a důchodce nechte na pokoji.

      1. Tak si to rozmyslete. Nejdřív píšete, ať se zaměří na důchodce jezdící pod vlive alkoholu a drog, a hned na to „důchodce nechte na pokoji“.

  42. Další díra a okno pro již tak u nás rozbujelou korupci kdy se u nás koupit dá snad vše
    tak proč ne doklad o provedení přezkoušení .

  43. Od 70. let??? Udělal bych to povinné pro každého a né jednou za pět let ale min každé dva roky. Teorie plus praxe plus psychotesty. To co každý den na silnicích vidím si nic jiného nezaslouží.

    1. Chytrolín-odhaduji,že jezdíš tak 5 let dodávkou nebo na nákladu,já vidím každý den plno blbečků okolo 30 let, co jezdí jak když nemají řidičák.Kolik máš najeto km bez nehod? Jirka

      1. souhlasím mam řidičák 62 roku bez škrabnuti z toho 2 roky s tankem a nejraději bych vozil samopal

  44. Dalibor Rose Ph.D.

    Hlavně by mne zajímalo, kolik bude takové „přezkoušení “ stát peněz, kdo to bude zajišťovat a hlavně kdo se bude s kým „šábovat“ /dělit o peníze/protože to bude opět „levárna“ jako hrom..

    Myslím, že kdo má rozum v hlavě, tak již maká na tom, aby to mohl přezkušovat on…/nazval bych to „seniorské řidičské laboratoře ????…..a včetně elektrokol a koloběžek…/ Ať si šikulové vydělají, že…???? …. Mlaďoši budou buzerovat a peskovat dědky a báby jak to šoférují…..cha, cha….Kolik že je starochů řidičů ??? A jednou za pět let….to se zajisté zkrátí/ prachy jsou prachy , že ???/ A chytrolín elektrofinanc bude snít o dalších daních, nebo ??

    A ani moc nevěřím, že v cizině je to tak aktuální….správné myslím je, když senior způsobí nehodu, tak je snad pochopitelné, že by měl jít na přezkoušení…ostatně mlaďoch který je škůdcem také…..nebo ???

    To zase někdo „šikovný“ si připravuje nezanedbatelný příjem…kdo to tak asi může být ???? Co říkáte…hlavně aby nám „pomáhal a chránil“……a my Lojzové mu byli ještě vděčni, protože zkuste na takové opatření reagovat „negativně“….!!!

    1. Klidně každé dva roky a to pětikilo co by to mohlo stát klidně oželím. Už jen samotný fakt, že něco takového existuje by vykopalo ze silnic spoustu umělců. A korupce??? Ta je všude, jde jen o správné provedení a nastavení.

      1. Na co mi budou skoušky když jsem měl školení každý rok a byl jsem 42 let za volantem jak řidič s povolání.

    2. To si někdo chce namastit kapsu. Ta naše pobrblá vláda to schválí, oni neumí říct ne te podělané evropské unii.

  45. Bylo by dobrý udělat nějakou statistiku nehod zaviněných seniory a ostatnímy řidiči a nesežrat každý blábol EU.

  46. Zdravím, chápu je to opravdu téma k diskusi. Kamarádi mě říkají, tak jak dostanu za pětistovečku razítečko od doktora, tak mě kamarádi to samé seženu i od kamarádů… Mám tomu rozumět, že každých 3-5 let budu z penze platit autoškolu 15-20 tisíc + prohlídku nebo to bude platit EU, příp. stát.

  47. Jsem pro, ale pro vsechny. Navic by mel byt zakaz prodavat nem-ecke predra-zene bi-dy jako jsou Au-diliny, BM-Wergly, D’mentcedesy, Porpche, Kraksnwageny. Vzdycky kdyz ty hruzy vidim na ceste vidim taxe mi v mem nadhernem I-pacu nebo Escalade udela spatne a zvracim. Kdo mi tu skodu zaplati ?

  48. Znám spoustu aktivních profesionálních řidičů autobusů a tramvají nad 65 i 70 let, kteří jezdí bez problémů a nehod. A to v Praze, kde není provoz zrovna rozvolněný. Můj osobní názor je ten, že přezkoušení ze schopností řídit vozidlo by měli absolvovat všichni řidiči, kteří způsobí nehodu se zraněním nebo s větší škodou bez ohledu na věk…

    1. Tak to by bylo rozumné a ještě pro mladé – řidičák na zkoušku -,
      nejen důchodci způsobují nehody.

    2. Jiří Tesař

      Tak s tímto názorem souhlasím.Zodpovědnost je hezká věc,ale manuální zručnost a schopnost vnímat ,,dopravně,, okolí vč.vlastního fyzického stavu,může selhat už od ,,batolete,, po mumii!
      Já bych udělal lhůtu manuálního přezkoušení jízdou a pak z teorie každý rok za 500Kč bez ohledu na věk! Tím by se riziko nehod snížilo ,,jen,, na náhlé příhody selhání zdraví a ty se mohou stát kdykoli-komukoli.
      A proto bych zpřísnil prohlídky u doktorů dělat poctivě a 1x za rok!
      A tresty za chlast či další hrubé přestupky bych nasadil hodně vysoko!

  49. Moje zkusenost je ponekud opacna ..Pravidelne jezdim Kolin- H.Brod.. jedes podle toho jak mas 85-90 ..a par postrehu bych mel..Nejvice spechaji ..Dodavky ..ti jsou nekdy sileni ..potom samozrejme motorkari ..pro ty 2x cara neni zed stejne jako pro sofery spesl espezetek na SUV ..o Kamionacich jedoucich u stredove cary stylem ze ji lizaji darmo mluvit ..vyborny jsou i soferi tkz pasticek ..cili mladosi v 20 let starym Bavu ..Audi..Medouru ..tak ti jsou fakt bozi ..pro tyhle neplati vubec nic ..super je pokud takoveho vidis kilak za tebou a najednou jak mavnutim kouzelnym proutkem je za tebou ..a zacne rodeo ….pred tebou ve vlacku tak 3 kamiony a tenhle picus zacne mit pocit ze je nesmrtelnej ..o dodavkach plati nemlich to same ..udelam rozestup a desim se co se semele ,,vy nepratele duchodcu ..Rodice kdyby to videli? bud jsou take takovi nebo ? facek jako maku ..

    1. Už vidím ty dédky ve vladě, Senatu a v EU, jak délají zkoušky. Vždyť se nechají vozit a vlastní auta ani nepoužívají.

  50. To by měli udělat všem co bourají a ne buzerovat slušné lidi !!!Co tak propustit všechny zaměstnance v Europarlamentu kteří mají vice jak 50 Leta do 68 je poslat pracovat do hypermarketů ???

  51. Dobrý den.. Je to jen honba na slušné řidiče.. Jezdím autem 50 let bez jakékoliv nehody… Každý den zemřou mladí řidiči a to nikdo neřeší.. Zase neví v unii čím otravovat slušné lidi.. Pěkný den slušným řidičům.. M.

    1. ano souhlasím s vámi, řidičem jsem 44 let, bez nehody, v naší ulici je soukromá obchodní akademie, velká část studentů jezdí autem, hrůza těm bych ty, řidičáky sebrala, jak tohle můžou vypustit a autoškol a nás budou buzerovat 🙈🙈🙈

      1. Organizace BESIP pořádá v mnoha městech školení „Jedu s dobou“ i s praktickými jízdní.Ucastnik po absolvování tohoto kurzu obdrží certifikát.
        Považuji to za vynikající projekt a oslanci parlamentu EU je sebranka nemakacenku za obrovské peníze snažící se vykázat nějakou činnost.
        .

        1. Tak nevím co se to stále řeší ridičák mám 44 let a jezdím stále bez nehod jsou dvě skupiny řidičů a je jedno jestli mladí nebo staří buď umí nebo neumí tak že buzerace jedné skupiny ničemu nepomůže

  52. Konečně dobrý nápad, snížil bych to od 65 na každý třeba 3 rok.
    Důchodci už svými schopnostmi nestačí hustému provozu. Málokterý.

    1. Zdeněk Blahna

      Zatím největší podíl na dopravní nehodovosti mají mladí,nevyježdění řidiči a následují zbohatlíci,pro něž neplatí veškerá pravidla a zákony.
      Mladý machrující závodník je mnohem větší nebezpečí na silnici,než dědula,který jednou týdně jede do obchodu,nebo na hřbitov.

    2. Co to melete za blbosti podívejte se kolik je let lidem způsobí nehodu, od té doby co vypustili tuto blbost to se zájmem sleduji a protože jsem řidič sleduji i kolem sebe kdo a jak jezdí, kdo má telefon u ucha samý mladý, poslední případ 18 holka na motorce a jasně to byla její chyba a nemluvím o stále víc mladých pod vlivem ať alkoholu nebo drog

    3. Mám poněkud obavy, že názor Rena vychází ze skutečnosti, že starší a uvážliví řidiči inklinují ve větší míře k dodržování dopravních předpisů. Prostě na na silnici první třídy jedou zhruba devadesátkou a pokud tedy případně Reno si myslí, že mu nic nebrání v tom, aby zde jel rychlostí 120 až 150 km/hod a že při předjíždění řidičů, kteří dodržují předepsanou rychlost dvojitá plná čára není zeď, jsem si vědom, že případně pro takového namyšleného a nezodpovědného řidiče můžu být řidič, který nezvládá hustý provoz. Jinak ve věku 69 let jsem jako řidič bez problému nedávno zvládl hustý a velmi divoký provoz v Jordánsku, jakož i nedávno provoz na Korfu s úzkými silničkami, kde se dvě proti jedoucí auta nevyhnou a člověk musí za každou zatáčkou očekávat, že se proti němu něco vyřítí, a tak jízda po českých dálnicích je pro mne procházka růžovou zahradou.

      1. Bohužel mluvím z profesních zkušeností- bývalý řidič vozidla s modrým majákem, ale názor o přezkušování všech řidičů by byl taky dobrý nápad, ale nerealizovatelný.

    4. Pavel Chalupa

      Víš co? Někdy přijeď do HK a já ti ukážu, jak jezdí 70letý důchodce s kamionem naloženým 20 tunama nákladu.

    5. Jsi duševní chudák taky ti jednou bude 65 let. Jak k tomu přijdou starší lidé, kteří jezdí celý život bez nehody a jsou zodpovednejsi než mladá generace, která kolikrát jezdí sfetovana a pod vlivem různých psicho látek.

    6. Myslím že spousta starších řidičů by mohla dávat zkušenosti pro všechny hazardery a bezohledné řidiče v nadupaných BMW a nebo v suv co jim koupil táta. Souhlasím s názorem, že kdo měl nehodu se zraněním tak by měl automaticky absolvovat školení. Pánové v EU možná ani neřídí a nechávají se vozit řidičem a musí svými nápady obtěžovat slušné řidiče. Jezdím 50 let a měl jsem celkem 3 nehody, nikdy nebylo u nich žádné zranění, vždy jen plechy. Najezdil jsem už více než 1.5 mio km a nyní jezdím ročně tak 20 až 25 tis. km a příští rok mi bude 70. Hlavně aby se nrsešlo pár chytrých hlav. Charlie

      1. Já bych kromě školení hazardérů zavedl ještě povinnou návštěvu v márnici s těmi, co svou blbost nepřežili.

    7. Řekl bych, že jste velmi sebevědomý, velmi rád bych vás potkal na silnici a vidělo by se ………že??
      Jiří 70 let, aktivní řidič od roku 1968, a dodnes se pohybuji v motorsportu

    8. Vaše sebevědomí bych chtěl mít a velmi rád bych se s vámi potkal na silnici, s vašimi SCHOPNOSTMI.
      S pozdravem Jiří 70 let
      řídím od roku 1968, dodnes aktivní v motorsportu

  53. Pochybuji že senioři zaviní víc nehod než mladí střelci.Jezdím užpřes 50 let a neměl jsem nehodu a to jsem jezdil jako profesionál a posledních 30 let s autobusem.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru