Paříž je vedena levicovou starostkou Anne Hidalgo, která si už při svém zvolení vzala za cíl výrazně zlepšit bezpečnost chodců a cyklistů ve městě. Součástí toho jsou však různé restrikce pro řidiče. Ty, které od vlády požaduje schválit teď, jsou ovšem jedny z nejpřísnějších, jaké kdy navrhovala. Požaduje okamžitý zákaz vozů typu SUV v Paříži a zároveň zákaz reklamy na tato vozidla.
Anne Hidalgo vede Radu města Paříže a s požadavky už se obrátila na francouzskou vládu. Zdůrazňuje nebezpečí, jaká tato auta pro chodce a cyklisty znamenají, a svá tvrzení opírá o říjnovou dopravní nehodu, při které řidič v SUV srazil a bohužel i zabil cyklistu, 27letého Paula Varryho. Komunistický pařížský senátor Ian Brossat popsal tuto nehodu jako smutnou připomínku každodenního dopravního násilí, které se pravidelně odehrává v hlavním městě Francie. Právě on navíc předložil návrh, aby pařížská radnice mohla zakázat do centra vjezd automobilům těžším než 1,8 tuny.
Je zajímavé, že k těmto návrhům v Paříži vůbec dochází, protože jde o jedno z evropských měst, kde obyvatelé zjednodušeně řečeno autem, když nemusí, tak nejedou. Jen 4,3 % všech cest je uskutečněno autem. Více než 50 % je pěšky, 30 % je veřejnou dopravou a asi 10 % je na kole. Představitelé města přesto vidí SUV ve městě jako velké dopravní riziko, podle nich je logické a lepší upřednostnit ty obyvatele, kteří chodí pěšky nebo jezdí veřejnou dopravou či na kole. Kampaň proti SUV z pera Paříže pokračuje tím, že by se na jejím území už nadále nesměly veřejně ukazovat žádné reklamy či marketingové akce na vozidla typu SUV. I to má zájemce o ně odradit. Stejně jako nedávno zdražené parkování pro SUV nebo zavedený zákaz prodeje nafty na největších pařížských čerpacích stanicích.