Také občas přemýšlíte nad tím, co by se stalo, kdybyste ve svém autě udělali něco, co byste opravdu dělat neměli? Třeba kdybyste při jízdě vpřed zařadili zpátečku? Pokud ano, už to zkoušet nemusíte, můžete se na to podívat v přiloženém videu.
Video pochází z Ruska, což pro vás asi nebude překvapení, a natočili ho známí youtubeři z kanálu Garage 54. Ti tentokrát vyměnili své oblíbené Lady za Toyotu RAV4. Nejnovější pokus ukáže, co se stane, když na autě s automatem zařadíte při jízdě vpřed zpátečku.
Výsledek je zajímavý, protože při prvních pokusech se ve vyšších rychlostech nestane nic jiného, než že převodovka přeřadí neutrál a šlapáním na plyn jen budete vytáčet motor. Teprve až když zastavíte, převodovka zařadí zpátečku a auto začne couvat.
To je ale pro účely videa špatně, takže se rozhodnou zkoumat, jak to vyřešit. Odpojí od převodovky konektor a zkouší, jestli to zafungovalo. Nejprve nanečisto se zvednutým autem na zvedáku, kde to problém vyřešilo. Následuje tedy přesun zpět na dráhu, ale tam to tak dobře nefunguje. Asi i proto, že jsou tam větší odpory. Přesto je zpátečka zařazena dříve než předtím, tedy ještě při jízdě vpřed.
Ani to ale nestačí a tak jsou na autě provedeny další úpravy. Tentokrát byl z převodovky odpojen ještě náhon rychloměru, takže auto neukazuje svou rychlost. Bylo to ale finální řešení situace, protože auto už zpátečku řadí po přesunu voliče v interiéru prakticky okamžitě i při jízdě vpřed vysokými rychlostmi. Zaseknou se zadní kola a pak už auto couvá.
Pokud čekáte, že to převodovka nepřežije, máte pravdu. Po neidentifikovatelném zápachu přestane fungovat. Při jízdě vpřed jako by klouzala, jízda vzad už není možná vůbec.