To, co je na jednu stranu jako splněný sen pro značku, je zároveň noční můrou. A to jak pro ni, tak pro zákazníky. Řeč je o příliš velkém zájmu, který není možné uspokojit. Přesně to se teď stalo značce Tesla, která otevřela online objednávky na Model 3 s delším dojezdem. A zákazníci se jen hrnuli.
A to se ukázalo jako problém, ovšem dle dostupných informací jen pro zákazníky z Kanady a Ameriky. Ti se sice dostanou na objednávkový formulář modelu, ale nemohou si vybrat jeho verzi s dlouhým dojezdem. Lidé samozřejmě začali pátrat, co se děje a proč tomu tak je, ovšem oficiální stanovisko automobilka nikomu nedala.
Nakonec se vyjádřil sám zakladatel a majitel značky Elon Musk. Na přímou otázku položenou na twitteru, tedy co se děje a proč model není možné objednat, odpověděl jednoduše. Seznam zákazníků, kteří už mají objednáno, je příliš dlouhý. Sama Tesla pak na web doplnila, že vůz bude znovu dostupný v roce 2023.
Waitlist is too long. Will enable again as we ramp production.
— Elon Musk (@elonmusk) August 13, 2022
Řada diskutujících se ale na sociálních sítích podivuje nad tím, že Tesla je přece známa pro své dlouhé dodací termíny. Každý zákazník s tím počítá a jediné co chce, je prostě si vůz objednat. Fakt, že může čekat i rok je většinově přijatelný. Stejně tak se lidé podivují nad tím, že problém je jen u této konkrétní Tesly, například Model 3 Performance problém nemá. Ani jiné modely s delším dojezdem. A navíc, Evropané vůz objednávat mohou. A to včetně zájemců z Česka, kdy u nás Tesla Model 3 Long Range vyjde na 1 539 990 Kč. V poznámce k objednávce je pak uvedeno, že dodáno vozu bude mezi lednem a březnem 2023. K těmto otázkám už se ale Musk nevyjádřil.