classic_recreations-1967-shelby_gt500cr_mustang-carbon_edition- (3)

Upravovat klasická auta je dnes módní a lidem se to líbí. I proto je tady třeba společnost Classic Recreations, která představuje svůj klasický Ford Mustang. Chce za něj v přepočtu skoro 6,5 milionu korun, ale má karoserii z karbonu a motor s více než 800 koňských sil.

Představujeme stavbu Shelby GT500CR Mustang Carbon Edition. Auto, původně z roku 1967, je teď ale úplně nové. V Classic Recreations si s ním dali opravdu spoustu práce. Karoserie je celá vyrobena z karbonu a díky tomu ušetřila 272 kg ve srovnání s běžným Shelby GT500CR. Na autě Classic Recreations spolupracovali i se společností SpeedKore, která se právě karbonem zabývá detailně.

Přečtěte si také:  Ford Mustang Mach 1: svezli jsme se pořádným americkým železem

Na začátku byl původní Shelby GT500CR Mustang s ocelovou karosérii. Auto bylo kompletně 3D naskenováno, pak přeneseno do počítače a podle toho byly nakonec vyrobeny karbonové díly, které na auto sednou naprosto brilantně.

Toto první postavené auto z Carbon Edition má karbon na karoserii odhalený, jen zalakovaný bezbarvým lakem a rychlé červené pruhy odpředu až dozadu. A vypadá to vážně skvěle, co říkáte?

Karbonový Ford Mustang dostal také nová kola. Jde o 18palcové kované disky Forgeline, obouvající pneumatiky BFGoodrich Rival S s rozměry 275/35 R18 vpředu a 335/30 R18 vzadu. Za koly jsou nové brzdy. Vpředu jsou to šestipístkové třmeny Wilwood s 355 mm kotouči, vzadu jsou čtyřpístky s 330 mm kotouči. V kabině je navíc možnost upravit tlak na přední i zadní brzdiče.

Velkou změnu lze najít i pod kapotou. Tady je velký, 5,2litrový motor Ford Coyote (Gen 3) s obrovským kompresorem (2,9 litru) Whipple. Výsledkem je, že na zadní kola putuje 810 koní a 813 Nm! Mimochodem převodovka je od Fordu a jde o desetistupňový automat s možností řazení páčkami na volantu, který používá i nový Ford Mustang.

Interiér Classic Recreations neukázali, ale i tady se odehrálo pár změn. Čalounění je tu v kombinaci Alcantara a kůže, nové jsou budíky v přístrojové desce – samozřejmě včetně rychloměru s hodnotou maximální rychlosti 200 mil za hodinu, tedy více než 320 km/h. O maximální rychlosti auta se ovšem úpravce nezmiňuje.

Přečtěte si také:  Naftový Ford Mustang existuje. Pohání ho velký šestiválec Cummins

Tohle konkrétní auto vyjde na 298 tisíc amerických dolarů, což je něco málo přes 6,4 milionu korun. V základu byste ale za karbonový Shelby GT500CR Mustang Carbon Edition dali od 265 tisíc dolarů (5,72 mil. Kč) bez dalších příplatků.