Ford-Mustang-s dieselovym-motorem-Cummins-video

Ford Mustang, to ikonické americké auto, musí pohánět pořádný motor. Pod jeho kapotou musí řvát benzinový osmiválec, jenže pod kapotami se objevovaly i šestiválce a čtyřválce. Nikdy se tam ale nedávaly naftové motory, přesto takový mustang existuje. A rozhodně nejde o nějaké uchrochtané čtyřválcové TDI…

Tenhle Ford Mustang začal svůj život jako čtyřválec 2,3 EcoBoost, ale byl po nehodě. Mechanik Westen Champlin se na základě komentářů pod jedním z jeho videí rozhodl namontovat pod kapotou naftový motor Cummins.

Přečtěte si také:  Citlivě upravený Jaguar E-type dostal mimo jiné 400koňový motor i lepší brzdy

Pochází z pick-upu Dodge Ram z roku 1995 a jde o 5,9litrový řadový šestiválec s přeplňováním turbodmychadlem. Sériový výkon není nijak zajímavý, může mít podle verze od nějakých 160 do 230 koní a točivý moment přibližně 500 až 600 Nm, ale tohle je typ motoru, u něhož se poměrně jednoduše dá výkon výrazně zvednout. Jeho vnitřnosti jsou totiž už z výroby naddimenzované.

Tenhle motor je ale taky o hodně větší, než původní čtyřválec, ale i něž pětilitrový osmiválec, který se do této generace Fordu Mustang montuje. Nakonec se ale povedlo ho pod kapotu vměstnat, ačkoliv si vyžádalo opravdu hodně práce, hrubé síly, ale také řezání.

Po čase se povedlo auto i nastartovat a jezdit s ním, ale nebylo moc spolehlivé. Odcházela jedna věc za druhou a to šlo o jízdy dlouhé čtyři až pět mil. Nakonec se ale vše, zdá se, povedlo vyřešit a auto už se vydalo i na delší trasu, z níž se i samo vrátilo.

Když už technika funguje, je potřeba se podívat také na design. Motor se do auta nechtěl vejít jen tak jednoduše, takže i díky větším úpravám přišel mustang prakticky o celou přední část, místo níž tu byly jen chladiče, torzo chladičové stěny a obrovská traverza.

Protože bylo auto bourané, z přední části toho použitelného stejně mnoho nezbylo, a tak Westen Champlin objednal díly nové. Nevzal ale původní díly, nýbrž díly z Fordu Mustang GT500. A to je o poznání ostřejší auto nejen z pohledu motorizace, ale i designu.

Přečtěte si také:  Test Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT (2020)

Napasovat to na předek Smokestangu, jak naftový Ford Mustang pojmenovali, opět nebylo nic jednoduchého. Nejvíce tam totiž překážela ona traverza, takže musela pryč. Shodou okolností tam ale bez problémů pasuje původní díl ze sériového auta. Nepřekáží mu totiž žádný z mnohem větších chladičů. Působivé jsou i široké blatníky s větracím otvorem. Zatím ale chybí kapota, ta totiž pro účel použití auta není potřeba.

Stavba ještě zdaleka neskončila, ale i tak je zajímavé vidět, co se dá udělat z Fordu Mustang, pokud máte dost odvahy, fantazie, umu, ale i peněz. Rozhodně to totiž není levná zábava…