porsche_911_turbo-964-ares_design-tuning- (2)

Dnes už nejsou úpravy klasických aut a veteránů úplným tabu, takže se objevuje stále více úpravců, kteří pro klasická auta představují svá vylepšení. Jedním takovým je například i Ares Design, který se pochlubil s úpravou Porsche 911 Turbo.

Porsche 911 generace 964 se vyrábělo mezi lety 1989 a 1994 a stále zachovává prapůvodní tvary 911 bez výraznějších změn. Poháněno bylo šestiválci s protiběžnými písty s atmosférickým plněním, případně s přeplňováním turbodmychadlem ve verzích turbo a turbo S. A právě přeplňovaná verze turbo je základem pro tuto úpravu.

Přečtěte si také:  Historie Porsche 911 aneb jak to celé začalo. První generace měla problémy s Peugeotem

Jde o úpravu v tzv. stylu „restomod“, tedy se zachováním historického základu, ale několika decentními moderními úpravami. Na první pohled si lze všimnout nových předních světlometů s přepracovanou optikou, ale i jinak tvarovaných světlometů v nárazníku. Zadní části dominuje nové přítlačné křídlo, které namísto původního velkého křídla, vyhrazeného pro verze 911 turbo, přijíždí s tvarem tzv. „kachního ocasu“, s nímž poprvé přišlo Porsche 911 Carrera RS 2.7. Vzadu si lze také všimnout čtveřice koncovek výfuku, které tato generace nikdy neměla. A protože jde o Porsche, nesmějí chybět ani litá kola v typickém designu Fuchs.

Přepracovaný je i interiér. Palubní deska je nově čalouněna Alcantarou, a jiný je i volant s logem úpravce Ares Design. Sedadla jsou přečalouněná do kombinace kůže a látky s károvaným vzorem. Stejný vzor lze nalézt i ve výplních dveří. Ares Design vyměnil také ukazatele v kapličce přístrojů. Moderní novinkou je i zástavba moderního infotainmentu s navigací, který však nabízí přímo Porsche.

Naopak bez výraznějších úprav zůstala pohonná jednotka. V případě Porsche 911 turbo, na které se díváme, jde o 3,6litrový šestiválec typu boxer s přeplňováním jedním velkým turbodmychadlem. Jeho sériový výkon je 265 kW/360 koní. Decentní úpravy však hodnoty zvedly na 316 kW/425 koní. Co přesně ale tuner provedl, o tom se nezmiňuje.

Přečtěte si také:  Italský úpravce uřízl Tesle Model S střechu. Výsledkem je stylový kabriolet

A nezmiňuje se ani o ceně. Má to jednoduchý důvod, protože toto konkrétní auto bylo upraveno přímo na přání svého majitele. A nutno uznat, že výsledek je vkusný, co říkáte?