Vyšetřování nehody tesly bez řidiče má další pokračování. Posádka byla opilá a řidič se nejspíš snažil dostat z vraku ven

Od Anina Russová | Zdroj: Agentura Bloomberg - Foto: Tesla - 7. 9. 2021 0

Už skoro půl roku probíhá vyšetřování dopravní nehody Tesly Modelu S, při které zemřeli dva lidé. Vyšetřovatele nejvíce potrápil fakt, že poté, co byl vrak auta uhašen, zjistili, že na místě řidiče nikdo nesedí. Spolujezdec byl na svém místě, ovšem řidič byl nalezen na zadních sedadlech. Okamžitě se začalo spekulovat o tom, že řidič zapnul systém Autopilot a aby demonstroval jeho fungování, přesedl si dozadu. Ostatně, nebyl by ani první a bohužel asi ani poslední.

Tuto verzi ale vyšetřovatelé z Národní rady pro bezpečnost v dopravě poměrně záhy dementovali. Před pár dny se pak ukázalo, že chyba opravdu nejspíš byla v řidiči, který byl, stejně, jako spolujezdec opilý. Při nehodě pak s největší pravděpodobností seděla za volantem, ale pak se přesunul dozadu, nejspíš proto, aby se pokusil dostat ven.

Přečtěte si také:  Dacia nabourala Ferrari a odhodila ho do příkopu. Škoda je přes 12 milionů na Ferrari a víc než 120 tisíc na Dusteru

Fakt, že v nehodě neměl roli systém Autopilot, potvrdil krátce po nehodě i sám Elon Musk, který vysvětlil, že v tuto chvíli není možné jej aktivovat ve městě. Agentura Bloomberg před nedávnem zveřejnila informaci o tom, že oba muži, kteří při nehodě zemřeli, byli pod vlivem alkoholu. Ačkoliv oba před vyjížďkou dle svědectví jejich manželek mluvili o tom, že Tesla umí řídit sama, systém nezapnuli a ani nemohli. Místo toho řidič s největší pravděpodobností prostě jen jel rychle a auto nezvládl.

Nehoda Tesly bez řidiče má zajímavý vývoj. Podle vyšetřování nebyl autopilot aktivován a ani nemohl být

Vyšetřování dále ukázalo, že volant auta byl lehce deformovaný, což by ukazovalo na to, že na sedadle řidiče jeden z mužů opravdu seděl. Na vyšetřování se podílí kromě amerických úřadů také sama automobilka, přičemž technický ředitel značky Lars Moravy tvrdí, že to vypadá, že se řidič po nehodě, po které začal vůz rychle hořet, prostě jen pokoušel dostat za auta ven. Pokud totiž selže 12V elektrický systém tesly, je potřeba dveře odjistit manuálně. Zatímco u předních dveří stačí vzít hodně za kliku, zadní dveře se manuálně otevírají mnohem náročněji. Existují tedy dvě verze toho, proč se řidič nedostal ven. A ty ještě musí projít dalším šetřením. Jednou je, že jednoduchý manuální systém otevírání předních dveří selhal a řidič se tedy pokusil dostat k těm zadním. Druhou je, že řidič o poměrně snadném odjištění dveří nevěděl.

Přečtěte si také:  69letý řidič kamionu zboural při nehodě elektrické a telefonní vedení, dům a několik aut

Vyšetřovatelé se už ale mají čeho chytit a dle agentury Bloomberg zjišťování toho, co se opravdu stalo, běží dál.