Audi R8, čistokrevný supersportovní model, už to má nějakou dobu spočítané. Jeho výroba měla skončit s koncem loňského roku, ale to se nestalo. Byla prodloužena a poslední auta budou sjíždět z výrobních linek ještě letos na jaře.
Když Audi oznámila konec R8, tak se strhl obrovský zájem zákazníků, kteří se rozhodli auto ještě na poslední chvíli objednat. Žádné další takové auto už totiž Audi nenabídne, soustřeďuje se už hlavně na nové elektromobily. I pokud by byl nástupce Audi R8 – o čemž se v tuto dobu nemluví – už to bude elektrické auto.
My se všem těm zákazníkům nedivíme, že si tohle auto ještě chtějí pořídit, tím spíše po tom, co jsme jej loni otestovali. To, že výroba auta běží dál, překvapilo i německá média, která se rozhodla zjistit, proč tomu tak je. Magazín Automobilwoche tak vznesl dotaz přímo na Audi. To potvrdilo, že výroba je opravdu prodloužena a bude pokračovat minimálně do března.
Poslední testovací jízda. Rozloučili jsme se s desetiválcovým Audi R8 Spyder
Audi R8 se vyrábí v německé továrně v Böllinger Höfe, kde vzniká i Audi e-tron GT včetně vrcholné verze e-tron RS GT. Mimochodem, Audi R8 není jediným modelem, jehož konec německý výrobce v loňském ohlásil, skončilo totiž také Audi TT.
Nevím. Tohle auto mi nikdy nepřišlo ani krásné, ani výkonné v rámci své ceny. Takové desáté auto do rodiny možná. Nejlepší užití jsem shledal v přestavbě starého kusu na imitaci Škody R