Skoda_Felicia_Pickup-preznackovany-Volkswagen_Caddy- (8)

Už 25 let uplynulo od chvíle, kdy z výrobních linek automobilky Škoda sjížděly i vozy značky Volkswagen. Šlo o užitkový model Caddy, který vypadal prakticky stejně, jen měl jiné znaky.

V továrně v severočeských Kvasinách se na začátku druhé poloviny devadesátých let vyráběly především modely Škoda Felicia, včetně verzí Pick-up. V roce 1996 je doplnil i vůz s logem Volkswagen, který měl ale stejnou karoserii jako Felicia Pick-up.

Přečtěte si také:  Auta, která se nikdy nevyráběla: Škoda Fabia pick-up

Užitkový vůz s názvem Volkswagen Caddy je dodnes jediným zástupcem své značky, který se kdy v továrnách Škoda vyráběl. Byť v opačném gardu tato spolupráce fungovala mnohem intenzivněji (například Škoda Citigo v Bratislavě nebo Škoda Karoq v Osnabrücku). Mimochodem, nyní škodovka vyrábí v Mladé Boleslavi na stejné lince jako Karoq i SUV Ateca pro španělský SEAT, a to včetně vrcholné verze CUPRA.

Volkswagen_Caddy-pickup-SKODA_FELICIA-tovarna_Kvasiny
Volkswagen Caddy pick-up při zkoušce brzd v továrně Škoda v Kvasinách. | Foto: Škoda

Přeznačkovaná Škoda Pick-up

Volkswagen Caddy jako užitkový model známe všichni. Poprvé se objevil už v roce 1979 na podvozku tehdejší první generace Volkswagenu Golf. Byl to klasický pick-up. Druhá generace přišla až po dlouhých 17 letech, v roce 1996. A to je právě ta, která nás zajímá.

Standardně šlo o dodávku s předkem (a podvozkem) z Volkswagenu Polo a za předními sedadly s budkou. Jenže druhá generace Caddy se také nabízela jako pick-up, i když jde o málo známý fakt. Bylo to relativně čerstvě po koupi značky Škoda koncernem Volkswagen, takže Němci vzali Felicii Pick-up a změnili znaky. Výsledkem byl pick-up Volkswagen Caddy.

Přečtěte si také:  Nová generace Škody Fabia zachycena jako Monte Carlo i v běžné verzi. Maskování už má méně

Auto bylo úplně stejné, včetně techniky a montovalo se na stejné lince v továrně škodovky v Kvasinách. Pick-up měřil na délku 412 cm a na šířku 164 cm. Ložná plocha o velikost 2 m2 odvezla až půl tuny nákladu.

Výbava Caddy byla podobně jako u Škody Felicia Pick-up poměrně strohá. Za jakýkoliv nadstandard (klimatizace, čelní airbag, ABS) bylo nutné si připlatit.

Konec užitkových vozů Škoda

Za velký úspěch však anabázi Volkswagenu v továrnách škodovky označit nelze. V prvním roce výrobu opustilo 2323 kusů, do roku 2000 pak zhruba 19 000, což bylo ve srovnání s výchozím modelem Škoda Pick-up výrazně méně. Pick-upy se sice vyráběly o dva roky déle, evidováno je však přes 117 000 kusů.

Přesto však tento krok pro Kvasiny úspěšný byl. Závod musel prokázat, že je schopen vyrábět vozy v takové kvalitě, jakou VW požaduje, což se mu povedlo. Zisk několika certifikátů od společnosti Volkswagen je toho důkazem.

Přečtěte si také:  ABT Sportsline upravil Volkswagen Golf R. Stačilo málo a má slušnou porci výkonu navíc

Mimochodem i druhá generace Škody Roomster byla v české automobilce téměř před dokončením, ale na poslední chvíli byla její výroba zatržena. Vznikl ovšem i prototyp, který naopak využil základ Volkswagenu Caddy.

6 komentáře

  1. Navíc tento model znám nejen jako Caddy ale také jako SEAT INCA!!! Měli jsem na firmě jako osobní (hrozny auto, nastupování na zadní sicny to byl děs!) a pokud se nepletu motor 1,4-16V

    • To si pletete. To je jiné auto. Na fotce je „klasický“ Volkswagen Caddy jako bouda, ale také Volkswagen Caddy jako pick-up Škoda Felicia. Ale ano, klasická bouda se dělala také jako SEAT Inca.

    • Dělal jsem tam. Článek má řadu nepřesností.
      VW Caddy mohl mít motorizace 1,3 (50 kw, 1,6, 1,9D) a Pickup (1,3 40,nebo 50 kw) nebo 43 kw nerozvinuté trhy co si kdo nekonfiguroval. Na lince v Kvasinách se minejvíce líbila Felicie varianta pro Egypt – klima, paket pro špatné cesty se zvýšeným podvozkem.
      Caddy v kabine měla proti Pickupu navíc kromě masky, protihlukovou izolaci zadní stěny kabiny a pomocný rám zadního okna byl pro některé trhy povinný.

Přidat komentář