To, kam se v posledních letech šplhají výkony aut, je neskutečné. A nejen ty sériové, ale i ty u upravených aut. Typickým příkladem je i tento Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+, který atakuje tisícikoňovou metu koňských sil.A přitom vypadá zvenku vlastně pořád docela nenápadně.
Nejnovější úpravu pro Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ představuje tuner s příznačným názvem Wheelsandmore. Nabízí hned čtveřici balíčků, kterými může auto upravit. V každém případě přidává vždy něco navíc, díky čemuž základní hodnoty výkonu i točivého momentu (450 kW/612 koní a 850 Nm) opět o kus povyrostou. Už v sérii jde o rychlé auto, jakkoliv je obrovské. Z místa na stovku vystřelí za 4,2 sekundy a maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h.
Mohlo by se zdát, že více výkonu netřeba, ale staré pravdy říkají, že výkonu není níkdy dost. Pro začátek tak můžete sáhnout po výkonové injekci v podobě Stage 1. Tento základní balíček spočívá pouze v instalaci plug-and-play modulu, upravujícího naladění řídící jednotky. Výkon zvedne na 700 koní a 950 Nm, nebo na 710 koní a rovných 1000 Nm.
Je-li vám to málo, pak je tu Stage 2. Ta si vezme totéž, co nabízí první stupeň úpravy, ale přidá k tomu zcela nový výfuk – od svodů, sportovních katalyzátorů, až po kompletní vedení. Současně s tím dostane motor nová, větší turbodmychadla. Výsledkem je 800 koní a 1040 Nm. Úpravce slibuje, že pak se více než dvě a čtvrt tuny vážící a přes pět metrů dlouhé SUV dokáže rozjet přes 200 mil za hodinu, tedy více než 320 km/h.
Stage 3 předchozí úpravu opět trochu rozšiřuje. Její součástí jsou opět jiná turbodmychadla, díky nimž mohou hodnoty vyšplhat až k 860 koním a 1150 Nm.
A pokud jste opravdovými fajnšmekry, pak je právě pro vás určena Stage 4. To nejvíc, co jde, zvedne výkon až na 920 koní a 1150 Nm. Jsou tu zase jiná turbodmychadla, výkonnější palivová čerpadla a výrazně upravený software řídící jednotky motoru. Wheelsandmore tvrdí, že je to maximum toho, co sériový čtyřlitrový osmiválec zvládne, aniž by bylo třeba měnit jeho vnitřnosti za kované a jinak upravené díly. I tak jsou to ale působivé hodnoty. Jak se zlepšila dynamika však úpravce neprozradil.
Design se neměnil, ale došlo na ta kola, která má úpravce v názvu. Sériové disky udělaly místo novým, o poznáním větším kolům s uchycením centrální maticí. Jde o 24″ disky, obouvající pneumatiky 295/30 R24 vpředu a 335/30 R24 vzadu. V nabídce je mnoho barevných verzí od černé, přes červenou, modrou, zelenou a podobně.
A co vás to bude stát? Úplně levné to nebude. Za Stage 1 si ve Wheelsandmore účtují 2577 eur (cca 67 tisíc korun), respektive 3282 eur (cca 86 tisíc korun). Stage 2 vyjde na 17 240 eur (cca 451 tisíc korun). za Stage 3 zaplatíte 31 895 eur (cca 834 tisíc korun). A konečně pokud budete chtít to nejlepší, budete si muset připravit dokonce 43 102 eur, tedy 1,127 milionu korun!