Vlastnit supersport není levná záležitost. Když už máte peníze na to, abyste si ho pořídili, pak se může stát, že vás překvapí náklady na servis. V negativním smyslu. Na taková auta se totiž nepoužívají běžné díly, ale naopak díly, které musejí vydržet vyšší stovky koní. Pojďme se podívat na to, kolik stojí třeba výměna brzd na supersportu Mercedes-Benz SLR McLaren.

Tohle auto bylo po přelomu tisíciletí konkurencí pro ty nejzvučnější supersporty jako Ferrari Enzo nebo Porsche Carrera GT. Mercedes-Benz SLR McLaren byl vyráběn mezi lety 2003 až 2010, vyrobeno bylo na 2200 kusů a vznikl díky spolupráci koncernu Daimler a automobilky McLaren.

O pohon se staral celohliníkový, ručně sestavovaný motor V8 s objemem 5439 cm³. Díky přeplňování kompresorem s tlakem 0,9 baru se mohl pochlubit výkonem až 626 koní a točivým momentem 780 Nm. Sprint z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých 3,8 sekundy, na dvoustovce je za 10,6 sekundy a maximální rychlost je 334 km/h.

Poháněna jsou samozřejmě kola zadní nápravy a s přenosem výkonu na silnici pomáhá také samosvorný diferenciál. Převodovka byla automatická s pěti rychlostními stupni a zpátečkou.

Tohle auto jako nové stálo kolem 15 milionů korun a dnes se dá pořídit za méně než polovinu, minimálně jeden kus je dokonce na prodej i v České republice. Dáte za něj osm milionů a inzerát najdete zde.

Mercedes-Benz SLR Stirling Moss vystaven v Praze – máme živé fotky!

Cena servisu? Závratná!

U takových aut byste tzv. “long life” servisní intervaly hledali jen velmi stěží. Bývají naopak mnohem kratší, i vzhledem k tomu, že se u supersportů nepočítá s nijak velkými nájezdy kilometrů, ale spíše s ostřejší jízdou. A při té trpí hodně brzdy. Nedávno se v Americe jedno auto na výměnu brzd vydalo a majitele to zrovna levno opravdu nevyšlo?

Jak píše server Autotrader, jen jeden přední karbon-keramický brzdový kotouč vyjde na více než čtvrt milionu korun. Pak k tomu přidejte brzdové destičky a práci a jste na necelém milionu. Za pouhou výměnu brzd! Takovou částku (43 tisíc amerických dolarů) za výměnu brzd zaplatil jeden Američan. A zadní brzdy? Ty budou zcela jistě levnější, ale je otázka, o kolik… Mnoho to nebude. Ale víte, jak to je. Kdo chce opici, musí mít na banány. 🙂