Pamatujete si ještě tu dobu, kdy – s trochou nadsázky – nejdůležitějším ukazatel toho, jestli auto za něco stojí nebo ne, byl jeho výkon. Občas k tomu značky přidaly i velký objem motoru. A pamatujete si tu dobu, kdy v autech byly tak maximálně dva malé digitální displeje, které zvládly ukázat čas a v těch lepších modelech i základní informace o jízdě? Tahle doba je nenávratně pryč. Dnes se totiž automobilky předhánějí v tom, která nabídne větší displej nebo víc displejů. Nějaký výkon nebo snad maximální rychlost? Ani náhodou.

Nevěříte? Pak vás přesvědčí třeba Dodge, který do modelu RAM instaloval dotykový displej o průměru 12 palců! Stalo se tak v modelu 1500, ovšem pro příští modelovou řadu by jej měl dostat i Ford F-150. Ford musíme zmínit ještě jednou. V novém Mustangu Mach-E totiž vsadil na další super displej, i když o něco menší. Má „jen“ 10,2 palce.

Dvojtest velkých SUV s benzinovými motory: BMW X5 40i xDrive a Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion (2019)

Opravdoví nadšenci do obřích dotykových displejů ale najdeme jinde. Teslu, která vlastně módu takových super obrazovek odstartovala, asi nemusíme zmiňovat. Jen připomeneme, že displeje v Modelu S a X mají 17 palců. Věděli jste ale, že třeba Volkswagen Touareg má displej 15palcový? Kolega v rámci jeho testu před nedávnem trefně poznamenal, že v minulosti byly tyto rozměry určené monitorům počítačů. Své k tomuto tématu rozhodně může říct i Mercedes-Benz, který má 12,3palcový displej jak pro infotainment, tak pro digitální přístrojový štít.

Kde se tohle zastaví? Asi až ve chvíli, kdy celá palubní deska bude jeden velký dotykový displej a tlačítka se zcela stanou minulostí. Přiznáváme, že na tuhle dobu se opravu netěšíme. Už teď to někteří s absencí tlačítek a přenášením všech ovladačů na displeje přehání. Budeme si ale asi muset zvyknout.

Palubní deska budoucnosti bude mít tlačítka jen “když budou potřeba”