Někdy to vypadá, že jsou některé silnice prokleté. Často si to říkáme na pražském okruhu kolem Ořechu, kde snad není den, aby tam nebyla kolona. Někdy jen v důsledku hustého provozu, jindy kvůli nehodám. Podobně to často vypadá na dálnici D1, kde bohužel někdy dochází k opravdu velkým a vážným nehodám. Přesně k několika takovým došlo v úterý ráno hned na třech místech dálnice. Konkrétně před Klimkovickým tunelem na 342. kilometru ve směru od Olomouce na Ostravu a dále na Polsko. Nakonec policisté, hasiči a záchranáři zasahovali u čtyř dopravních nehod, ve kterých skončilo 14 aut a sedm zraněných.
Nejhorší byly dvě nehody, v rámci kterých bylo zničeno sedm aut. „Vše začalo, když řidička (ročník 1970) Audi narazila do kamionu, za kterým původně jela. Kamion jel pomalu, protože se před Klimkovickým tunelem vzhledem k situaci v provozu utvořily v obou jízdních pruzích pomalu jedoucí kolony vozidel. Řidička posléze narazila i do Škody Octavia. Její vůz byl následně odhozen zpět na kamion a octavia zůstala převrácená na střeše. V tomto momentu první nehody se do děje dostává Škoda Superb, kdy následuje srážka s již havarovanými vozidly a postupné odhození na další 3 vozidla a jejich poškození. Policisté předali zdravotníkům sedm zraněných osob. Vyjma řidičky vozidla Audi, která byla převezena do nemocnice, byl výsledek provedené dechové zkoušky u řidičů a řidiček negativní,“ popsala krajská policejní tisková mluvčí Soňa Štětínská.
K další nehodě, tentokrát s účastí tří aut došlo jen pár desítek metrů před výše popsanou hromadnou srážkou. A naopak pár desítek metrů za ní došlo k poslední nehodě, ve které zůstaly čtyři auta.
Hustá mlha a nesprávná jízda v jízdních pruzích = příčiny první z nehod, které odstartovaly další tři, jak je vidět na videu z ranní kolize na D1. Více na https://t.co/tK1WC2Xl09. Stále POZOR na sníženou viditelnost – mlhu, hustý déšť, svítání, soumrak… #policiemsk pic.twitter.com/OyLN1FSENC
— Policie ČR (@PolicieCZ) April 11, 2023
Policisté jednotlivé střety ještě vyšetřují, ale jako nejpravděpodobnějším viníkem se zdá být nesprávná jízda v jízdních pruzích a nepřizpůsobení rychlosti jízdy situaci v silničním provozu. „Je otázkou, jakou roli sehrála mlha, která ráno byla u dálnice opravdu hustá. Proto opětovně upozorňujeme řidiče právě na situace, kdy panují nepříznivé povětrnostní podmínky – ať mlha, hustý déšť či obecně snížená viditelnost za svítání či soumraku, aby tomu přizpůsobili rychlost jízdy. Současně je potřeba se maximálně věnovat situaci v silničním provozu,“ dodala Soňa Štětínská.