Není mnoho automobilových značek, které dnes nabízejí velkoobjemové motory. BMW mezi ně stále patří a ve svých největších SUV, tedy X5, X6 a X7 stále nabízí výkonné 4,4litrové osmiválce. Hodně se ale bohužel začíná mluvit o tom, že následující generace těchto modelů o V8 přijde.
Nutno říct, že zatím jsou to jen klepy, ale jak upozornil web Carbuzz, pochází od zdrojů blízkých automobilce, a navíc od takových, které se o novinky dělí rádi a málokdy se pletou. Zatím prý vše nasvědčuje tomu, že se osmiválce ztratí z Evropy, na americkém trhu by stále dostupné být měly. A důvod? Ten asi tušíte: emise. Evropa postupně zavádí velmi přísné emisní limity a byť se snaží předpisy jednotlivé země i automobilky zmírnit, zatím to vypadá, že zástupci EU si stojí za svým. A tomu se značky prostě musejí přizpůsobit. BMW by jen těžko zvládlo splnit flotilové emise a neplatit obří pokuty, pokud by osmiválce dříve či později nevyřadilo z nabídky.
A co místo nich? Už před několika měsíci samo BMW potvrdilo, že pracuje na vývoji nových motorů pro svá SUV. A dá se vsadit na to, že by to mohly být šestiválce s dostatečným výkonem a doprovodem elektrifikace. Ale zatím nemusíme zoufat. Přeci jen to ještě nějakou dobu potrvá, než bude třeba říct V8 od BMW sbohem.
Jako první by se s novým motorem mělo představit BMW X5 a stát se tak má zhruba v druhé polovině roku 2026. Asi o rok později ho má následovat X7 a X6 je dokonce v plánu až na rok 2028. A mimochodem, zdroj, který Carbuzz prozradil informace o rušení osmiválců tvrdí, že časem nepůjde jen o motory, ale i o tyto modely. X5 M má prý skončit v červenci 2033, X6 M pak v březnu 2035.