Volkswagen ID.3

Volkswagen činí další velký krok v realizaci své strategie ACCELERATE a svého záměru stát se softwarově orientovaným poskytovatelem mobility. Všechny modely ID. budou s okamžitou platností dostávat pravidelné aktualizace softwaru prostřednictvím bezdrátového přenosu dat. V dosavadní zkušební fázi byly aktualizace k dispozici pouze pro zákazníky, kteří se zaregistrovali do klubu „ID. First Movers Club“. „ID. Software 2.3“ nabízí nové a optimalizuje již existující funkce. Síťové propojení všech vozů ID. umožní značce Volkswagen položit základy pro nové, zákaznicky orientované obchodní modely. Volkswagen je i nadále jediným výrobcem s vysokými objemy prodeje, který svým zákazníkům poskytuje tuto technologii.

„Kompletní dostupnost našich aktualizací ‚Over-the-Air‘ potvrzuje inovační schopnosti značky Volkswagen a tvoří základ pro zcela nové, digitální zážitky zákazníků,“ říká předseda představenstva značky Volkswagen Rolf Brandstätter. „Současně pokládáme základy pro nové digitální obchodní modely a dosahujeme klíčového milníku v naší strategii ACCELERATE.“

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Volkswagen ID.3 (2021)

Aktualizace OTA (Over-the-Air) jako základ pro nové obchodní modely a dodatečné výnosy

Společnost Volkswagen plánuje, že bude v cca dvanáctitýdenním intervalu poskytovat svým zákazníkům bezplatný software pro aktualizaci jejich vozů. Volkswagen tímto krokem posune zkušenosti zákazníků na ještě vyšší úroveň. Volkswagen také usiluje o zvýšení výnosů v průběhu fáze používání vozidla prostřednictvím nových obchodních modelů založených na datech. Dodatečné výnosy přinesou služby a funkce, které si zákazníci mohou kdykoli objednávat podle potřeby. Může se jednat například o asistenční systém Travel Assist nebo o vylepšené provozní vlastnosti baterie při cestování na delší vzdálenosti. Později se počítá dokonce s funkcí automatizované jízdy. Volkswagen spatřuje potenciál pro dodatečné zvýšení výnosů v řádu stovek milionů eur v průběhu několika let.

Test elektromobilu Volkswagen ID.4 (2021)

Zaměření na zákazníky

Aktualizace OTA (Over-the-Air) jsou vyvíjeny v úzké spolupráci se softwarovou společností koncernu Volkswagen, CARIAD. „Nové aktualizace jsou zásadní funkcí digitálního, síťově propojeného automobilu. Pro naše zákazníky budou brzy stejně běžné jako u chytrých telefonů,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za technický vývoj. „Vývoj softwaru je integrační a rychlý. Stejně jako technologické společnosti pracujeme v krátkých cyklech, a aktualizace našim zákazníkům poskytujeme v patřičně krátkých intervalech.“

Přečtěte si také:  Sportovně laděný elektromobil Volkswagen ID.4 GTX už je možné objednávat. Základní cena je 1 384 900 Kč

Volkswagen chce zůstat v kontaktu se svými zákazníky i po prodeji vozu nebo uzavření leasingové smlouvy, aby jim mohl poskytovat digitální služby. „Vozidla, která jsou vždy vybavena nejnovějším softwarem, poskytují zákazníkům excelentní digitální zážitky. Proto je tato oblast pro náš budoucí úspěch maximálně důležitá,“ dodává Ulbrich. „Vůz díky pravidelným aktualizacím nejenže zůstane aktuální, ale stane se navíc ještě lepším.“

Aktualizace optimalizují bezpečnostní a komfortní funkce

Některé nové funkce se týkají světelného pruhu ID. Light ve spodní části čelního skla, který nyní intuitivně poskytuje řidiči informace podporující energeticky hospodárnou jízdu. ID. Light kromě toho optimalizuje také jízdu se zapnutým adaptivním tempomatem ACC („Adaptive Cruise Control“). Aktualizace zahrnuje rovněž vylepšený software pro zpracování obrazu z multifunkční kamery. Rozpoznávání motocyklů a ostatních účastníků silničního provozu je díky tomu ještě rychlejší. To samé platí při jízdě za tmy. Je-li vůz vybaven dynamickým ovládáním dálkových světel, bude nyní činnost tohoto přínosného asistenta ještě preciznější. Grafické zobrazování na infotainmentu je přehlednější a snadněji čitelné, ovládání intuitivnější – z toho je patrné, jak Volkswagen reaguje na odezvu od prvních uživatelů modelů ID.

Přečtěte si také:  Koncept Volkswagen ID. LIFE je studie malého elektromobilu. Na trh přijde v roce 2025

Digitální zkušenosti zákazníků se stávají středem zájmu ve všech vývojových stupních produktů a služeb v rámci celého životního cyklu vozidla. Aktualizace OTA (Over-the-Air) pokládají v rámci strategie ACCELERATE základy nových obchodních modelů a produktové optimalizace se zaměřením na požadavky zákazníků.

Přidat komentář