Volkswagen_Multivan-designova_skica-interier

Volkswagen ukazuje designovou skicu interiéru nového Multivanu. I tentokrát bude mít posádka svůj stolek

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Volkswagen - 14. 5. 2021


Před 35 lety vyplnil Multivan mezeru v řadě vybaven stolkem vzadu. Od té doby je tento praktický prvek výbavy v nabídce pro každou generaci tohoto všestranného automobilu. Koncept stolku byl během let průběžně zdokonalován. V novém Multivanu je ještě variabilnější než doposud. Proč mu ale stále říkáme stolek? Značka Volkswagen Užitkové vozy vtiskla tomuto prvku výbavy zcela novou podobu multifunkčního systému, který mohou cestující současně používat i jako středovou konzolu, a to v každé řadě sedadel.

V aktuálním modelu Multivan 6.1 má stolek své místo vždy vzadu a v závislosti na stupni výbavy se dodává jako sklopný nebo posuvný multifunkční. Nová konstrukce stolku pro budoucí Multivan využívá inovativní kolejnicový systém. Stolek tak může být v interiéru variabilně posouván. A vzhledem k tomu, že kolejnice sahají až dopředu mezi sedadla řidiče a spolujezdce, může plnit také funkci středové konzoly v první řadě sedadel. To dosud v žádném Multivanu nebylo možné.

Ve videu Albert Kirzinger vysvětluje základní ideu nového multifunkčního stoklu: „Flexibilita, využitelná flexibilita. Od první až po třetí řadu sedadel je podlaha v jedné rovině. Představte si, že máme multifunkční zařízení, které můžete používat kdekoli v prostoru. To je flexibilita v ryzí podobě – díky jednomu unikátnímu geniálnímu prvku. To je nový Multivan.“

Nový multifunkční stolek funguje následovně: V kolejnicovém systému je aretován uprostřed vozu. Ve výchozí poloze jsou dvě výklopné poloviny stolku spolu s mechanismem nastavování výšky zasunuty. Stolek je v této pozici středovou konzolou, kterou lze, jak již bylo uvedeno, umístit do každé řady sedadel. V horní části této konzoly se nachází tři držáky nápojů a odkládací schránka. Po stisknutí velkého tlačítka se stolek vysune vzhůru. Nyní jsou přístupné další odkládací prostory – například pro hračky a větší lahve s nápoji. Současně lze navíc každou polovinu stolku, na pravé a levé straně, vysunout a uvést do horizontální polohy a stolek se stane skutečným stolem. Pokud chtějí uživatelé stolek demontovat, odjistí jej jednoduše dvěma úchyty na podstavci. Pro posun stačí jednoduché odjištění jednoho úchytu.

Při použití stolku jako středové konzoly mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu je jeho posunutí do druhé nebo třetí řady sedadel velmi snadné. Vznikne tak typická ulička dozadu, jež patří k DNA Multivanu. Nový Multivan díky variabilitě kolejnicového systému a zdokonalené konstrukci stolku poprvé nabízí jak středovou konzolu, tak i průchod dozadu. Ten je ostatně i v novém modelu Bulli nejen široký, ale také komfortně vysoký. Vnitřní výška nové generace Multivanu zůstává totiž stejná jako v současném modelu Multivan 6.1. A to není všechno. Pokud si zákazník nakonfiguruje nový Multivan s panoramatickým střešním oknem, které bude pro tuto modelovou řadu nabízeno poprvé, bude maximální vnitřní výška dokonce větší než u předchůdce. Ale to už je zase jiný příběh o novém Multivanu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru