2020-volkswagen-touareg-r-plug-in-hybrid- (13)

Volkswagen zvyšuje intenzitu své hybridní ofenzivy. Na letošním Ženevském autosalonu (5. až 15. března 2020) oslaví světovou premiéru nový Touareg R. Nyní tak bude externě nabíjitelným hybridním pohonem vybaven také vrcholný model značky. Touareg R o výkonu 340 kW/462 koní nabízí inovativní symbiózu suverénního výkonu a elektrické hospodárnosti. Nové SUV se s dostatečně nabitými akumulátory rozjíždí vždy v režimu elektrického pohonu „E-Mode“, a tedy s nulovými emisemi. Všestranný automobil může jet s elektrickým pohonem rychlostí až 140 km/h, při požadavku rychlejší jízdy se k elektromotoru přidá zážehový motor V6 (TSI) přeplňovaný turbodmychadlem. Touareg R dokáže překonat obvyklé vzdálenosti při každodenním dojíždění pouze s elektrickým pohonem.

Dvojtest velkých SUV s benzinovými motory: BMW X5 40i xDrive a Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion (2019)

​​​​Řidič intuitivně ovládá stav nabití akumulátorů v menu Hybrid na displeji informačního a zábavního systému. Dokonce i v závěru dlouhé jízdy si tak může ponechat dostatečnou zásobu elektrické energie pro dojetí do cílové oblasti ve městě s nulovými emisemi. Systém řízení sady akumulátorů při zapnutém navigačním systému předvídavě zohledňuje také data o průběhu trasy a přizpůsobuje využívání energie v akumulátorech s cílem optimalizovat dojezd s elektrickým pohonem.

Hybridní pohon modelu Touareg R je tvořen především zážehovým motorem V6 (250 kW/340 koní) se zdvihovým objemem 2995 cm3 a přeplňováním turbodmychadlem, elektromotorem (100 kW/136 koní) a sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 14,1 kWh uloženou pod podlahou zavazadlového prostoru. Točivý moment je přenášen 8stupňovou samočinnou převodovkou (s funkcí manuálního řazení Tiptronic) a rozvodovkou sériově dodávaného pohonu všech kol 4MOTION.

Test Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI 4Motion (2020)

Díky pohonu všech kol a velmi výkonnému hybridnímu systému (točivý moment 700 Nm) je Touareg R koncipován i jako velmi zdatné tažné vozidlo, za které lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Nový model značky Volkswagen je navíc jako první externě nabíjitelné hybridní SUV nabízen s asistentem Trailer Assist. Asistenční systém pro automatizované manévrování s přívěsem je v modelu Touareg R funkční i v režimu výhradně elektrického pohonu. Další novinkou je kromě toho nejnovější verze asistenčního systému Travel Assist, který poprvé umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 250 km/h. Samotná nejvyšší rychlost je přitom méně rozhodující než skutečnost, že nejnovější generace systému Travel Assist reprezentuje aktuálně nejvyšší evoluční stupeň asistenčních systémů Volkswagen na cestě k autonomní jízdě (IQ.DRIVE).

Technicky vyspělé SUV bylo koncipováno divizí vysokovýkonných vozů Volkswagen R, která tradičně vyvíjí nejsportovnější modely v portfoliu Volkswagenu. Touareg R přitom symbolizuje změnu paradigmat. Je totiž prvním modelem Volkswagen R s externě nabíjitelným hybridním pohonem a současně je prvním modelem s hybridním pohonem, který zaujal postavení nejvýkonnějšího vozu značky Volkswagen. Touareg R bude uveden na trh ve druhé polovině letošního roku s ušlechtilou a mimořádně rozsáhlou výbavou, která bude zahrnovat mimo jiné vnější stylistický paket „Black Style“, 20“ kola z lehké slitiny („Braga“) a vnitřní výbavu „R-Line“ (např. čalounění kůží „Vienna“ s krystalicky šedým prošíváním).