Volkswagen slavnostně předal českému zákazníkovi půlmiliontý vůz prodaný v České republice od zahájení činnosti oficiálního importéra v roce 1991. Jubilejním vozem se stal Volkswagen Golf Variant. S více než 500 000 prodanými osobními a lehkými užitkovými vozy je Volkswagen dlouhodobě jasnou jedničkou mezi dováženými značkami na českém trhu.
„S půl milionem prodaných vozů od zahájení oficiálního importu v roce 1991 se nám podařilo překonat významný obchodní milník, který svědčí o tom, že je Volkswagen jako dlouhodobě jasná jednička mezi dováženými značkami pro české zákazníky již více než 30 let synonymem komfortní, bezpečné a spolehlivé mobility,“ říká Jakub Šebesta, vedoucí divize Volkswagen společnosti Porsche Česká republika, a Mirka Cimrová, vedoucí divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika dodává: „Tento úspěch je pro nás i naši profesionální síť autorizovaných obchodních a servisních partnerů po celé České republice současně také velkým závazkem do budoucna. Důsledně proto pracujeme na dalším zkvalitňování našich prodejních a servisních služeb a zvyšování atraktivity našeho širokého produktového portfolia.“
Nový automobil značky Volkswagen s pořadovým číslem 500 000 si ve čtvrtek 13. března převzal v prostorách showroomu autorizovaného prodejce Auto Jarov v Praze Michal Drozdov. Jubilejním půlmiliontým vozem se stal Volkswagen Golf Variant, který patří dlouhodobě mezi nejžádanější modely značky Volkswagen v České republice. Volkswagen Golf loni oslavil 50. výročí a v současnosti i historicky je jednoznačným bestsellerem značky. Kromě vozu si Michal Drozdov také převzal dary s logem Volkswagen a možnost účasti na Volkswagen R-Driving Experience 2025.
Zákazníci mohou modely Golf a Golf Variant aktuálně objednávat v rámci akční nabídky za velmi výhodných podmínek s cenami začínajícími již od 559 900 Kč (Golf), resp. 584 900 Kč (Golf Variant). Nosným pilířem atraktivní nabídky v modelové řadě Golf jsou zvýhodněné akční modely Limited Edition, People a R-Line People. Celkově mohou zákazníci jejich výběrem ušetřit až 170 000 Kč, zatímco na pořízení plug-in hybridních verzí Golf eHybrid mohou využít Volkswagen e-dotaci ve výši až 100 000 Kč.
Oficiální dovozce osobních a užitkových vozů Volkswagen působí na českém trhu od října 1991, kdy vznikla společnost Importér Volkswagen/Audi, tehdy ještě jako součást mladoboleslavské Škody. Uzavřely se první tři dealerské smlouvy, vůbec prvním zákazníkem značky Volkswagen se stal MVDr. Karel Sláma, který si pořídil Volkswagen Transporter. „Byla to úplná náhoda,“ řekl před lety pro Volkswagen Magazín. „Šli jsme se synem v listopadu 1991 po nábřeží a najednou vidím logo Volkswagen. Aniž jsme to nějak plánovali, řekli jsme si, že se zkusíme pozeptat na možnost koupit úplně normálně Volkswagen.“
Rok 1992 byl ve znamení budování prodejní sítě. Volkswagen, operující tehdy i na Slovensku, uzavřel roční bilanci s 3269 prodanými osobními a užitkovými vozy a poprvé se stal importérem č. 1. K nejvýznamnějším kontraktům patřilo 150 modelů Vento pro pražskou taxislužbu. Největší zájem byl o vozy vybavené vznětovými motory D,TD a TDI, zejména řady Golf.
Do konce února 2025 bylo na základě jeho obchodní činnosti v České republice registrováno 418 486 nových osobních vozů a 81 713 lehkých užitkových vozů značek Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy. Celkový počet registrací nových automobilů Volkswagen tak dosáhl 500 199. Z toho bezmála 110 000 vozů připadá na modelovou řadu Golf.
V uplynulých 33 letech měli čeští zákazníci na výběr celkem 37 modelů osobních a lehkých užitkových vozů Volkswagen. Nejprodávanějšími modely značky Volkswagen osobní vozy byly Golf (108 909 vozů do konce roku 2024), Passat (70 045 vozů), Polo (61 282 vozů), Tiguan (38 081 vozů) a Touran (20 898 vozů). Značka Volkswagen Užitkové vozy dodala českým zákazníkům celkem 59 950 nových vozů řady T (Transporter, Caravelle, Multivan, California), 32 861 vozů Caddy a 12 253 vozů Crafter.
V současnosti je v českém registru motorových vozidel evidováno přibližně 750 000 osobních automobilů Volkswagen a více než 90 000 lehkých užitkových vozů Volkswagen. V kategorii osobních automobilů je tak Volkswagen za Škoda Auto druhou nejpočetněji zastoupenou značkou s podílem téměř 11 %. Každý desátý osobní automobil přihlášený v České republice má tedy na masce chladiče logo Volkswagen. Ještě silnější pozici si Volkswagen udržuje v segmentu lehkých užitkových vozů s podílem téměř 14 % na celém vozovém parku v ČR.