2019-volkswagen-passat-alltrack- (5)

Původně plánovaná výstavby nové továrny v Turecku se nakonec poněkud zkomplikovala. Koncern tam měl v plánu spustit výrobu modelu Passat a přidat se k němu měla také značka Škoda, která chtěla v továrně poblíž Izmiru vyrábět Superb. Jak ale informovaly odbory Škody Auto, nová továrna má být nakonec nejspíš určena výhradně pro model Passat. Jenomže proti spuštění výroby v Turecku se vyjádřila celá řada členů dozorčí rady VW a také předseda zemské vlády Dolního Saska Stephan Weil.

Nevypadá to, že by se politická situace v Turecku v nejbližších dnech měla uklidnit, a tak koncern musí rychle hledat nějakou alternativu. A podle některých německých médií už ji našel – na sousedním Slovensku. Podle německého magazínu Automobilwoche by mělo tento týden proběhnout zasedání rady koncernu Volkswagen, kde se bude přesun výroby probírat. A měly by padnout nějaké výsledky, protože koncern už nemá moc času.

Odboráři škodovky znovu mluví o stávce a připravují petici

Továrna v Emdenu, kde je v současné době Passat vyráběn, bude v roce 2022 zcela přestavěna tak, aby z tamní výrobní linky sjížděly už jen elektromobily. Němečtí novináři tvrdí, že je dost pravděpodobné, že koncern výrobu modelu Volkswagen Passat přesune na Slovensko, konkrétně do Bratislavy. Tam se už dnes vyrábí hlavně velká SUV, například Volkswagen Touareq nebo Audi Q7. Stále tam také běží výroba mini aut, tedy Škody Citigo, SEATu Mii a Volkswagenu Up!.

Protože ale mají zákazníci o tato malá auta stále menší zájem, mohly by tuto trojici vystřídat modely Passat a nejspíš i Škoda Superb. Ostatně, Herbert Diess před nedávnem avizoval, že Škoda roste, a daří se ji a proto si navýšení kapacit zaslouží. Uklidňoval tak nejen škodovácké odbory, které se bály odklonění automobilky na východ. Jak jednání o přesunu výroby do Bratislavy dopadnou, bychom se mohli dozvědět ještě tento týden.