Známý moderátor show The Grand Tour se rozhodl, že se podívá do továrny Volkswagenu. Nejel ale studovat auta, či jejich výrobu. Tentokrát se vydal do úplně jiné části továrny, než kde bychom ho bývali byli čekali. Jel si totiž vyzkoušet výrobu legendárního párku, tedy, abychom byli přesní, výtečného Currywurstu.
O tom, že je tenhle kus namletého masa nejprodávanějším produktem značky už jsme psali, ale pojďme si to připomenout. Dle specialisty na výrobu párků z Wolfsburgu zvládl Volkswagen v loňském roce po celém světě vyrobit 6,2 milionu nových aut. Ale párků jen ve Wolfsburgu vyrobil 6,8 milionu kusů. I proto má párek své vlastní výrobní číslo 199398500A a je označován za originální příslušenství automobilky.
Takto vypadá nejprodávanější produkt značky Volkswagen a slaví 45. výročí
Volkswagen uzenářskou dobrotu vyrábí už 47 let a je tak jedinou automobilkou na světě, která má vlastní uzenářství. Jinak by to ani nešlo, vždyť denně vyrobí 18 000 kusů Currywurstu, přičemž jeden je dlouhý 25 centimetrů a má hmotnost 25 gramů.
Vše původně začalo jako bonus pro zaměstnance automobilky, jenomže během let se tenhle párek stal fenoménem, takže jej Volkswagen vyváží do 11 zemí. Volkswagen dokonce pamatuje i na vegetariány a tak má vymyšlený recept na bezmasou verzi Currywurstu, ale kromě toho vyrábí také klobásy či další uzenářské výrobky. Ty můžete ochutnat i vy, ve stáncích v prostorách muzea vás vyjdou na pár eur.
Recept je po celou dobu existence tohoto párku stále stejný. Základní surovina, tedy maso, je jasná. Volkswagen vybírá jen ty nejlepší dodavatele a bio chovy. Ovšem koření, které Currywurstu dává tu typickou chuť, je přísně tajné. Jeho složení nezná ani Hammond, který si ale celou výrobu speciálního párku vyzkoušel krok za krokem. Jak mu to šlo, tedy, spíše nešlo, se můžete podívat sami.
https://www.facebook.com/RichardHammond/videos/458328795071119/