Volkswagen ID. Buzz GTX

Volkswagen ID. Buzz GTX se představil. Nabídne až 340 koní a pohon všech kol

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Volkswagen - 24. 3. 2024


Zcela nový Volkswagen ID. Buzz GTX o výkonu 250 kW/340 koní se představuje. Bude mít standardně pohon všech kol, který tvoří soustava elektromotorů pro přední a zadní nápravu. Nabídne také dva rozvory náprav, přičemž verze s normálním rozvorem přijíždí se 79kWh akumulátorovou baterií, zatímco verze s dlouhým rozvorem bude mít akumulátor o kapacitě 86 kWh.

 „Nejvýkonnější Bulli všech dob, se dvěma rozvory náprav a dvěma velikostmi akumulátorové baterie, volitelně 5, 6 nebo 7 sedadel, k tomu sériově dodávaný pohon všech kol – optimální tažná síla a trakce v každé jízdní situaci. Tento vůz by se vlastně měl jmenovat ID. Buzz GTXXL! To je skvělý začátek roku 2024,“ nastiňuje Lars Krause, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy odpovědný za prodej a marketing. ID. Buzz GTX je ve verzi s normálním rozvorem vybaven novou sadou akumulátorů s využitelnou kapacitou 79 kWh. Verze s prodlouženým rozvorem náprav (plus 250 mm) je napájena z rovněž nové akumulátorové baterie o využitelné kapacitě 86 kWh. Obě verze GTX mají společný sériově dodávaný pohon všech kol 4MOTION a předběžný údaj zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. Předprodej modelu ID. Buzz GTX bude zahájen v létě.

Produktová ofenziva

Volkswagen Užitkové vozy odpálí v roce 2024 ohňostroj nových modelů. Lars Krause uvedl: „Zaprvé to bude nová California s neuvěřitelně vysokým počtem fanoušků! Od loňského představení koncepčního vozu se již těším na světovou premiéru, k níž dojde letos v létě. Zadruhé budeme mít nový model Transporter, který bude nástupcem legendárního modelu T6.1. Ale dnešní den patří zcela jiné raketě. A to tomuto fantastickému vozu, jímž je nový ID. Buzz GTX.“

Volkswagen ID. Buzz GTX

Elektrický pohon všech kol

Nový Volkswagen ID. Buzz GTX je vybaven dvěma elektromotory. Přední nápravu pohání elektromotor o výkonu 80 kW, zadní nápravu elektromotor o výkonu 210 kW – oba společně tvoří pohon všech kol. Nejvyšší rychlost obou verzí modelu GTX bude elektronicky omezena na 160 km/h. Elektromotorům modelu ID. Buzz GTX dodává elektrickou energii akumulátorová baterie o kapacitě 79 kWh, resp. 86 kWh. Sada akumulátorů s kapacitou 79 kWh může být na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích nabíjena výkonem až 185 kW. Při využití maximálního nabíjecího výkonu trvá nabití z 10 na 80 procent cca 26 minut. Při doplňování elektrické energie do akumulátorové baterie o kapacitě 86 kWh na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích dosahuje nabíjecí výkon až 200 kW. I v tomto případě je tak nabíjení z 10 na 80 procent maximálním nabíjecím výkonem otázkou cca 26 minut.

Tažná síla GTX

Volkswagen ID. Buzz GTX nabízí díky nárůstu výkonu o 100 kW/136 koní a pohonu všech kol 4MOTION ještě vyšší maximální přípustnou hmotnost přívěsu. Verze s normálním rozvorem náprav si suverénně poradí s přívěsem o hmotnosti až 1800 kg (brzděný, stoupání 8 %), u verze ID. Buzz GTX s dlouhým rozvorem náprav to je maximálně 1600 kg. Nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu se tak podařilo zvýšit o 800 kg, resp. 600 kg. Systém 4MOTION poskytuje značné výhody z hlediska trakce především na mokrém povrchu nebo na nezpevněných cestách, ale také při jízdě s přívěsem. Nový ID. Buzz GTX je tak ideálním vozem pro tažení přívěsu – například pro přepravu lodi nebo koní, při níž se souprava s přívěsem často pohybuje v terénu s kluzkým povrchem.

Exteriér

ID. Buzz GTX se vyznačuje individualizovanou čelní partií. Nárazník v designu GTX s černou voštinovou mřížkou ventilačního otvoru a novými aerodynamickými prvky na krajích přispívá k dynamickému a současně originálnímu vzhledu. Na levé a pravé straně jsou do nárazníku integrovány nově navržené prvky světel pro denní svícení. Všechny černé karosářské prvky, mezi něž patří nová mřížka ventilačního otvoru, aerodynamické prvky, nápisy GTX a kryty vnějších zpětných zrcátek, mají leskle černou povrchovou úpravu. Volkswagen ID. Buzz GTX je navíc sériově vybaven 20“ koly z lehké slitiny „Solna“. Spektrum kol pro verzi GTX rozšiřují dva nové typy 21“ kol z lehké slitiny. Součástí sériové výbavy jsou vždy „světlomety IQ.LIGHT – LED Matrix“. Exkluzivně pro ID. Buzz GTX je navíc nabízen nový lak v odstínu „červená Cherry“. Zákazníci si mohou tuto červenou barvu objednat jako sériově dodávaný nemetalický lak nebo si mohou svůj vůz na přání nakonfigurovat s dvoubarevným lakováním v kombinaci s metalickým lakem „stříbrná Mono“.

Interiér

Značka Volkswagen Užitkové vozy individualizovala také vnitřní výbavu. Sportovní charakter nejvýkonnější verze modelu ID. Buzz umocňují tmavé barvy interiéru. Obě verze modelu ID. Buzz GTX jsou jako jediní zástupci této modelové řady vybaveny černým čalouněním stropu. Ve specifickém designu GTX byla navíc koncipována sedadla. Vpředu nalézají uplatnění elektricky nastavitelná komfortní sedadla s paměťovou funkcí pro uložení nastavené polohy. Sedadla ozvláštňuje čalounění černou tkaninou z mikrovlákna „ArtVelours Eco“ s novým kosočtvercovým vzorem, červeným kontrastním prošíváním a červeným lemováním. Červeným křížovým prošitím je ozdoben i multifunkční volant, doplněný navíc červeným ozdobným prvkem na spodním rameni a chromovaným nápisem GTX.

Prostor pro cestující

ID. Buzz GTX s normálním rozvorem náprav má pětimístný interiér s třímístnou lavicí dělenou v poměru 40:60 ve druhé řadě (2/3) nebo šestimístný interiér se dvěma samostatnými sedadly ve druhé a třetí řadě (2/2/2). Rovněž prodloužený ID. Buzz GTX si mohou zákazníci nakonfigurovat jako pětimístný automobil s třímístnou zadní lavicí (2/3) nebo jako šestimístný vůz4 (2/2/2). Kromě toho bude tato verze k dispozici také se sedmimístným interiérem vybaveným třímístnou lavicí ve druhé řadě a dvěma samostatnými sedadly ve třetí řadě (2/3/2). V závislosti na verzi jsou sedadla ve druhé řadě podélně posuvná v rozsahu 150 mm (normální rozvor náprav) nebo 200 mm (dlouhý rozvor náprav).

Zavazadlový prostor

Zavazadlový prostor pětimístného modelu ID. Buzz GTX (normální rozvor náprav) má objem 1121 litrů (do výšky opěradel zadních sedadel) až 2123 litrů (zadní lavice sklopená, do výšky opěradel předních sedadel). Ještě prostornější je prodloužený ID. Buzz GTX. Jeho zavazadlový prostor nabízí při naložení do výšky opěradel druhé řady sedadel objem 1340 litrů. Po sklopení sedadel v prostoru pro cestující a využitím ložné plochy až za první řadu sedadel lze do delšího modelu ID. Buzz GTX naložit náklad o objemu až 2469 litrů. V dlouhé verzi GTX je dokonce i při obsazení sedmi osobami k dispozici zavazadlový prostor za třetí řadou sedadel o objemu 306 litrů. V závislosti na konfiguraci sedadel mohou být obě verze modelu ID. Buzz GTX vybaveny dlouhou nebo krátkou podlahou Multiflex (včetně dvou skládacích boxů). Podlaha Multiflex vytvoří druhou ložnou plochu, která je při sklopených zadních sedadlech rovná.

Volkswagen ID. Buzz GTX - interier

Nový hardware a software plus „ChatGPT“

Nové verze GTX přinášejí do modelové řady ID. Buzz velkou modernizaci hardwaru a softwaru. Novinkou ve výbavě je head-up displej (výbava na přání) spolu s novou generací informačních a zábavních systémů (sériová výbava), která nabízí novou strukturu menu a grafiku umocněnou rychlejšími procesory. Dotykový displej systému má nyní úhlopříčku 12,9 palce místo 12,0 palce (33 centimetrů místo 30 centimetrů). Rovněž nové jsou osvětlené dotykové lišty pro nastavení teploty a hlasitosti. Povely z hovorového jazyka je ovládán nový hlasový asistent IDA4, který umožňuje nejen ovládání mnoha funkcí vozidla, ale také vyhledávání odpovědí na dotazy prostřednictvím on-line propojení s databázemi, jakou je například Wikipedia. Jako inovaci má hlasový asistent IDA navíc integraci chatbotu „ChatGPT“ s umělou inteligencí. Další novinkou v nabídce je aplikace „Wellness App“, která prostřednictvím předem nakonfigurovaných programů přizpůsobuje různé funkce vozidla, aby se posádka cítila co nejpříjemněji jak při jízdě, tak při nabíjení. Rovněž nový je asistent upozorňující na nebezpečí při vystupování. Při otevření dveří následuje díky této funkci výstraha, pokud se zezadu přibližují motorová vozidla nebo cyklisté.

Moderní „Samba Bus“

Volkswagen ID. Buzz s dlouhým rozvorem náprav je nyní na přání nabízen s panoramatickou střechou „Smart Glas, do jejíhož vrstveného skla je integrována fólie s tekutými krystaly. U této střechy lze elektronicky měnit průsvitnost skla od transparentního až po neprůhledné. Dosud největší panoramatická střecha v modelové paletě značky Volkswagen promění ID. Buzz v moderní „Samba Bus“.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru