Představujeme

1968_Alfa_Romeo_Tipo_33_Stradale

Alfa Romeo představuje program pro historická vozidla „Alfa Romeo Classiche“

Na 39. ročníku „Auto e Moto d’Epoca“, jedné z nejvýznamnějších akcí v Evropě pro nadšence historických vozidel a motocyklů, představí Alfa Romeo svůj program „Alfa Romeo Classiche“, který je zaměřený na historická vozidla. Tento program zahrnuje sadu služeb pro ochranu a podporu historie ikonické italské značky. Vůbec poprvé se nejvyšší management skupiny Stellantis zapojuje do […]

Alfa Romeo představuje program pro historická vozidla „Alfa Romeo Classiche“ Přečíst celý článek...

bmw_E30-a-BMW_M340d- (1)

BMW E30 slaví 40. výročí. Dnes jde o oblíbený youngtimer

V září 1982 byla v Mnichově spuštěna sériová výroba druhé generace BMW řady 3 s kódovým označením E30. Tato modelová řada, která se vyráběla až do roku 1994 a vznikla v počtu 2,34 milionu kusů, přinesla do výrobního programu BMW mnoho novinek v nabídce typů karoserií, motorů a také systémů pohonu. S příchodem modernizovaného provedení

BMW E30 slaví 40. výročí. Dnes jde o oblíbený youngtimer Přečíst celý článek...

Skoda_115-let-taxi

Před 115 lety vyjely do pražských ulic první čtyři “autodrožky” Laurin & Klement

Před 115 lety se Praha díky pokrokové mladoboleslavské značce Laurin & Klement stala prvním městem Rakouska-Uherska provozujícím „autodrožky“ – taxi. Čtyři „voituretty“ L&K typů B2 a C2 zpočátku obsluhovaly centrum města, jízdné určovaly mechanické taxametry. Na oblibu „autodrožek“ Laurin & Klement, vyvážených i do Vídně a Paříže, navazují současná taxi ŠKODA, úspěšně provozovaná v desítkách

Před 115 lety vyjely do pražských ulic první čtyři “autodrožky” Laurin & Klement Přečíst celý článek...

Citroen_BX_14- (1)

Citroën BX slaví 40. výročí. Představen byl 23. září 1982 přímo pod Eiffelovou věží

Vůz BX zanechal v životě značky Citroën a světě automobilů bohatou a nečekanou historickou stopu odrážející obchodní úspěch, jehož dosáhl během 12 let své existence. Dodnes si zachovává místo v srdcích motoristů a sběratelů, kteří se s nadšením chystají oslavit jeho 40. výročí. Při této příležitosti zvou odborníci ze sdružení L’Aventure Citroën všechny nadšence, aby

Citroën BX slaví 40. výročí. Představen byl 23. září 1982 přímo pod Eiffelovou věží Přečíst celý článek...

1998_unor_brezen_skoda_octavia_combi

Škoda Octavia Combi je tu s námi už 25 let. Premiéru měla na frankfurtském autosalonu

Před čtvrt stoletím, ve středu 10. září 1997, se na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila designerská studie Škoda Octavia Combi. Od budoucího sériového provedení se lišila jen v detailech. Práce na vývoji budoucího modelu Škoda Octavia se rozeběhly již v roce 1992, krátce po začlenění české značky do koncernu Volkswagen. První studie vznikly na

Škoda Octavia Combi je tu s námi už 25 let. Premiéru měla na frankfurtském autosalonu Přečíst celý článek...

Automobil_RAF_Zdroj_Archiv společnosti ŠKODA AUTO

RAF 24/30 HP: Tento automobil pro císařský dvůr nesl podpis slavného vrchlabského rodu Peterů

Příjmení Petera je nesmazatelným písmem zapsáno v historii vrchlabského průmyslu. Rodinný podnik Petera a synové, který v roce 1864 založil Ignác Theodor Petera, se zpočátku věnoval výrobě koňských povozů, kočárů, sání nebo lyží. Později se však zaměřil především na výrobu automobilových karosérií. Za vlády Františka Josefa I. se v roce 1908 firma dokonce podílela na výrobě

RAF 24/30 HP: Tento automobil pro císařský dvůr nesl podpis slavného vrchlabského rodu Peterů Přečíst celý článek...

Laurinky_taxi_Vaclavak-¨eskz-svot-28.2.1913-1536x995

Praha se před 115 lety stala prvním městem rakousko-uherské monarchie, které zavedlo taxislužbu

Praha se před 115 lety díky automobilce Laurin & Klement stala prvním městem rakousko-uherské monarchie, které zavedlo taxislužbu. Netrvalo dlouho a taxiverze spolehlivých laurinek sloužily i ve Vídni či Paříži. Záměr zavést v Praze taxislužbu avizoval mladoboleslavský podnik o velikonočních svátcích roku 1907 na Mezinárodní výstavě automobilů v Praze. Časopis Epocha tehdy psal: „Z českých

Praha se před 115 lety stala prvním městem rakousko-uherské monarchie, které zavedlo taxislužbu Přečíst celý článek...

BMW 507, které vlastnil Elvis Presley

Elvis Presley vlastnil při své vojenské službě v Německu BMW 507. 50 let bylo ztraceno, pak prošlo renovací

V srpnu si připomínáme 45. výročí úmrtí amerického zpěváka a krále rock’n’rollu. Elvis Presley vlastnil v letech 1958–1960, během své vojenské služby v Německu, vůz BMW 507 s výrobním číslem 70079. Po ukončení jeho služby se automobil na téměř 50 let ztratil a všichni si mysleli, že zmizel nadobro a do záře reflektorů se už nevrátí. Naštěstí měl dramatický příběh

Elvis Presley vlastnil při své vojenské službě v Německu BMW 507. 50 let bylo ztraceno, pak prošlo renovací Přečíst celý článek...

ŠKODA 120 GLS (1978)

Škoda 120 GLS byla nejluxusnější verze. Nešetřila lesklými doplňky karoserie

Škoda 120 GLS platila ve své době za vlajkovou loď mladoboleslavské automobilky. Zelený exemplář, který v dubnu 1978 vyjel z výrobního závodu ve Vrchlabí, se v červnu 2012 podařilo do Škoda Muzea získat od prvního majitele, následně prošel rozsáhlou renovací. V označení Škoda 120 GLS je zašifrována luxusní výbava populární „stodvacítky“: Grand de Luxe Super. Připomeňme dobovou hierarchii:

Škoda 120 GLS byla nejluxusnější verze. Nešetřila lesklými doplňky karoserie Přečíst celý článek...

SKODA-110-R- (14)

Škoda bude koncem týdne závodit na veteránské setinové rallye Sachsen Classic 2022 se 7 veterány

Tým Škoda Classic patří k tradičním účastníkům veteránské rallye Sachsen Classic. V letošním 19. ročníku hájí čest značky Škoda sedm vozů, z toho pět exponátů mladoboleslavského Škoda Muzea. Setinová rallye startuje ve čtvrtek 18. srpna ve Cvikově, na dvě stovky historických vozů v pátek zavítají i na české území. Stroje prověřené 582 km tratí projedou

Škoda bude koncem týdne závodit na veteránské setinové rallye Sachsen Classic 2022 se 7 veterány Přečíst celý článek...

Dacia 1300

Dacia 1300 psala historii rumunského automobilového průmyslu

Vzpomínáte si na model Dacia 1300? Mihai, architekt společnosti Renault Technologies v Titu, je jedním z mnoha rumunských fanoušků tohoto symbolického modelu. A to z dobrého důvodu: v 70. a 80. letech to bylo auto, které umožňovalo pohybovat se po celém Rumunsku. Objevte historii „cizího auta“ s tímto vášnivým majitelem, který nám představí svou Dacii

Dacia 1300 psala historii rumunského automobilového průmyslu Přečíst celý článek...

Přejít nahoru