Představujeme

Nová veteránská sezóna začíná. Od září ale přijdou novinky

Provozovatele historických automobilů od 1. 9. 2023 čeká několik důležitých novinek. Například si budou moci registrovat vozidlo nejen v místě bydliště, ale i na dalších 14 místech obcí s rozšířenou působností v jednotlivých krajích a v Kolíně. Prodlužuje se lhůta u testování veteránů ze dvou na pět let. Nově také budou muset veteránská vozidla absolvovat […]

Nová veteránská sezóna začíná. Od září ale přijdou novinky Přečíst celý článek...

NSU Prinz 4 (1961)

NSU je tradiční německá značka, která stála u zrodu značky Audi

Tradiční značka NSU slaví kulaté výročí. V roce 1873 založili Christian Schmidt a Heinrich Stoll v Riedlingenu společnost „Mechanische Werkstätte Schmidt & Stoll“ na výrobu pletacích strojů. Z ní se vyvinula společnost NSU Motorenwerke AG a později současný výrobní závod značky Audi v Neckarsulmu. Úzké sepětí s Neckarsulmem zrcadlí již samotný název firmy, který je

NSU je tradiční německá značka, která stála u zrodu značky Audi Přečíst celý článek...

Citroën Xantia

Citroën Xantia oslavuje 30. výročí. Nabízel i dodnes nepřekonanou verzi Activa s aktivním hydropneumatickým podvozkem

Citroën Xantia, který byl světu představen v březnu 1993 na ženevském autosalonu, slaví 30. narozeniny a stává se sběratelským kouskem. Model Xantia, kterého se v letech 1993–2010 vyrobilo 1 326 259 kusů, z toho většina v továrně Rennes-la-Janais, se stal legendárním modelem značky Citroën. Autorem vozu, který se stal nástupcem slavného modelu BX z 80.

Citroën Xantia oslavuje 30. výročí. Nabízel i dodnes nepřekonanou verzi Activa s aktivním hydropneumatickým podvozkem Přečíst celý článek...

Skoda_633-historie-cesta_pres_saharu

Sám v poušti. Před 90 lety přejel Jiří Hanuš ve Škodě 633 celou Saharu, ujel přes 8500 km

Meziváleční cestovatelé prokazovali spolehlivost vozů Škoda v Africe, Asii i Jižní Americe. K průkopníkům patřil Jiří Hanuš, který v roce 1933 překonal vozem Škoda 633 obávanou Saharu. Připomeňte si jeho cestu. Na trasu dlouhou 8 050 km z Čech až do senegalského Dakaru se sedmadvacetiletý Jiří Hanuš vydal zcela sám. Od dobrodružné cesty si v

Sám v poušti. Před 90 lety přejel Jiří Hanuš ve Škodě 633 celou Saharu, ujel přes 8500 km Přečíst celý článek...

bmw-renocar

Veterány táhnou. Češi rozjíždějí prodej a servis klasických BMW

V Česku přibývá oldtimerů. Podle nejnovější analýzy z Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické se v tuzemských garážích nachází na 35 000 starých aut a trh s nimi každým rokem výrazně roste. Dosud se dovozem, prodejem a servisem oldtimerů zabývá jen několik spíše menších firem. To se ale zřejmě brzy změní. Přední český dealer BMW Renocar

Veterány táhnou. Češi rozjíždějí prodej a servis klasických BMW Přečíst celý článek...

peugeot_205

Peugeot 205 slaví 40 let. Ve výrobě se udržel dlouhých 14 let

24. února 1983 se automobilka Peugeot postarala o rozruch, když uvedla na trh model 205, který přenesl značku do moderní éry, a to jak z hlediska produktu, tak i marketingu a motoristického sportu. Pojďme se ohlédnout za okouzlujícím epickým příběhem, který stojí na počátku dlouhé řady úspěšných městských vozů Peugeot. EXCELLENCE: Peugeot se zapsal do

Peugeot 205 slaví 40 let. Ve výrobě se udržel dlouhých 14 let Přečíst celý článek...

laurin-klement-bsc-1908

Klakson a troubení: Za desítky let se od balónku změnil v jasně rozpoznatelný zvuk

Dnes bereme klakson jako běžnou výbavu vozu, u prvních aut se přitom kdysi za trubku s balónkem dokonce připlácelo. Klaksony současných vozů Škoda se testují až na půl milionu zatroubení. Pokud byste se ponořili do zvukových archivů a poslechli si záznamy třeba z meziválečných ulic Prahy nebo jiné poklidné metropole střední Evropy, nejspíše by vás zarazilo neustálé

Klakson a troubení: Za desítky let se od balónku změnil v jasně rozpoznatelný zvuk Přečíst celý článek...

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe 1955

Jaké jsou nejdražší veterány, které se kdy prodaly v aukcích. Za jeden z nich kupec zaplatil přes 3 miliardy korun

I v roce 2022 se konala velká spousta aukcí s historickými vozidly a veterány a opět padaly obrovské částky, dokonce ta úplně nejvyšší v historii. Mezi nejdražšími klasickými automobily všech dob prodanými v aukci se přesto objevují jen tři značky, přičemž jedna z nich výrazně dominuje. Nejdražšími veterány, které byly kdy prodány v aukcích, jsou

Jaké jsou nejdražší veterány, které se kdy prodaly v aukcích. Za jeden z nich kupec zaplatil přes 3 miliardy korun Přečíst celý článek...

Ferrari 208 GTS Turbo

Ferrari 208 Turbo poháněl osmiválcový dvoulitr. Důvodem byly vysoké daňové poplatky za registraci

Je možné, že o Ferrari 208 Turbo jste nikdy neslyšeli. A nakonec by to nebylo ani nic divného. Tohle auto vycházelo z Ferrari 308 GTB a vypadalo prakticky stejně. Poháněl ho ovšem motor o třetinu menší, který navíc dostal turbo. Důvod? Řešily se tak vysoké daně za auta s velkými motory. Příběh začal u Ferrari

Ferrari 208 Turbo poháněl osmiválcový dvoulitr. Důvodem byly vysoké daňové poplatky za registraci Přečíst celý článek...

hyundai-giorgetto-giugiaro-1974-pony-coupe-concept-02_jpg

Hyundai vyrobí repliku originálního konceptu Pony Coupe z roku 1974

Značka Hyundai dnes oznámila, že bude spolupracovat s italskou designérskou firmou GFG Style, zejména s jejími zakladateli Giorgettem Giugiarem a jeho synem Fabriziem, na výrobě repliky významné studie Pony Coupe Concept z roku 1974, kterou navrhl tehdy sice ještě „mladý“, ale již uznávaný Giorgetto pro debut značky Hyundai na Turínském autosalonu 1974. Replika konceptu bude

Hyundai vyrobí repliku originálního konceptu Pony Coupe z roku 1974 Přečíst celý článek...

historie-skoda_octavia-prvni_generace- (2)

Dobový film z roku 1996 ukazuje „Zrození Octavie“. První opravdu moderní škodovka se ukázala na „Staromáku“

Psal se rok 1992, kdy byl započatý vývoj zcela nového modelu Škoda, který byl prováděn už zcela pod křídly automobilky Volkswagen. Bylo to rok po začlenění české automobilky do koncernu Volkswagen. Škoda Octavia první generace byla hotová o čtyři roky později a dodnes jde o velmi oblíbený a rozšířený model. Oficiálně byla Škoda Octavia představena

Dobový film z roku 1996 ukazuje „Zrození Octavie“. První opravdu moderní škodovka se ukázala na „Staromáku“ Přečíst celý článek...

historie-crash_testu-skoda_100- (5)

První zdokumentovaný crash test byl proveden v Československu před 50 lety. Škodu 100 L do zdi tlačila raketa

Psal se rok 1972, kdy se v Československu poprvé prováděl nárazový test. Před 50 lety se v Praze na Ruzyni rozjela Škoda 100 L proti betonové zdi, aby se zjistilo, jak po nárazu dopadne auto i jeho posádka. První crash testy s vozy Škoda proběhly pravděpodobně již v roce 1968 v areálu závodu v Mladé

První zdokumentovaný crash test byl proveden v Československu před 50 lety. Škodu 100 L do zdi tlačila raketa Přečíst celý článek...

Přejít nahoru