Představujeme

SKODA-SPIDER-B5

Závodní prototypy Škoda Spider patřily v 70. letech k tomu nejexotičtějšímu a nejrychlejšímu na tratích

Mezinárodní federace automobilového sportu (FIA) sloučila v roce 1972 závodní skupiny B5 a B6 v jednotnou skupinu B5 s maximálním zdvihovým objemem motoru 3000 cm³. V mistrovství Československa byl objemový limit upraven na 2000 cm³, na což tehdejší AZNP (Automobilové závody národní podnik) zareagovaly přípravou dvousedadlového otevřeného vozu pro závody na okruzích a do vrchu. […]

Závodní prototypy Škoda Spider patřily v 70. letech k tomu nejexotičtějšímu a nejrychlejšímu na tratích Přečíst celý článek...

Před 50 lety se ve Spa-Francorchamps zapsala „rudá svině“ Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG do dějin

Je to 50 let, kdy se z původně nabourané luxusní limuzíny stal působivý závoďák. A byla to zároveň první akce, kdy si AMG udělalo jméno. Stalo se tak roku 1971 na známém belgickém okruhu Spa-Francorchamps. V Evropě v minulém století závodila i velká cestovní auta s velkými motory. Dnes je už prakticky nemyslitelné, aby se

Před 50 lety se ve Spa-Francorchamps zapsala „rudá svině“ Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG do dějin Přečíst celý článek...

skoda_popular-lyze

Historie škodováckých „simply clever“ je dlouhá. Na auta dávala lyže, jezdila na dřevo a nabízela víc karoserií v jednom autě

Geniální jednoduchost sloganu Simply Clever není jen frází. Doslova prostupuje každým vozem Škoda. Možná vás překvapí, že historie Simply Clever řešení zasahuje až do 20. let minulého století k prvním vozům nesoucím značku Škoda. Dvě karoserie v jedné: Laurin & Klement Škoda 110 Důkazem, že filozofie Simply Clever patří k DNA automobilky Škoda, je tradiční

Historie škodováckých „simply clever“ je dlouhá. Na auta dávala lyže, jezdila na dřevo a nabízela víc karoserií v jednom autě Přečíst celý článek...

2019-09-28-svatovaclavska-jizda-mlada-boleslav- (22)

Velorex: legendární hadrák letos oslavuje 65 let

Velorex původně vznikl jako laciná alternativa ke klasickým autům, nicméně osud tomu chtěl, aby se z něj stalo vozítko pro invalidy. Vývoj začal už za války Velorex je dnes slavný hlavně díky filmu Vrchní prchni, kde hrál jednu z ústředních rolí. Své jméno získal šedesát pět let zpátky, tedy v roce 1956. To však neznamená,

Velorex: legendární hadrák letos oslavuje 65 let Přečíst celý článek...

Skoda_Favorit_136_LA

Škoda Favorit 136 L/A byl revoluční závoďák. Přechod ze zadokolky do předokolky přesto zaznamenal úspěchy

Dlouhá éra škodovek s motorem vzadu a pohonem zadních kol definitivně skončila. V sezóně 1988 se tovární jezdci z Mladé Boleslavi naposledy svezli s legendárními stotřicítkami a takřka ze dne na den začali trénovat s novými soutěžními vozy Škoda Favorit s pohonem předních kol. Zatímco se po tratích domácích soutěží ještě proháněl klasický speciál Škoda

Škoda Favorit 136 L/A byl revoluční závoďák. Přechod ze zadokolky do předokolky přesto zaznamenal úspěchy Přečíst celý článek...

cabrio-gallery-muzeum-skoda-skoda_110L_cabrio- (1)

V ČR je na prodej Škoda 110 L Cabrio. Původně pochází z Bosny a Hercegoviny

Pokud jste chtěli kabriolet od škodovky, museli jste si koupit Felicii ze šedesátých let anebo nějakou z přestaveb různých karosáren. Existovaly Rapidy, Favority, ale i další modely. Třeba kabriolet ze Škody 110 L, který je navíc v České republice aktuálně na prodej. Škoda 110 L bývala klasický tříprostorový sedan s motorem vzadu a zavazadelníkem vpředu.

V ČR je na prodej Škoda 110 L Cabrio. Původně pochází z Bosny a Hercegoviny Přečíst celý článek...

skoda_130_rs

Škoda 130 RS slaví 40 let od zisku titulu v Mistrovství Evropy cestovních vozů

Poté, co na konci sedmdesátých let slavila Škoda 130 RS vítězství v Mistrovství světa v rallye (WRC), přijala novou výzvu v Mistrovství Evropy cestovních vozů (ETCC). V roce 1980 zahájila své snažení druhým místem v celkovém pořadí a následující rok přinesl českému cestovnímu vozu největší úspěch v historii. Závěr sezóny 1981 se odehrál 27. září

Škoda 130 RS slaví 40 let od zisku titulu v Mistrovství Evropy cestovních vozů Přečíst celý článek...

Škoda Garde

Škoda Garde vypadala podobně jako Rapid, ale jezdila hůř. Dnes je raritnější

Škoda Garde přinesla modernější zadní nápravu, výkonnější brzdy a přesnější řízení. Tato všechna vylepšení se však skrývala uvnitř, zatímco to, co jste mohli vidět zvenku, příliš lákavě nevypadalo. Nejen černé plastové nárazníky a dveře bez bezrámových oken byly důvodem, proč Garde vypadala hůře než Škoda 110 R. A právě to dělalo první dojem, který prostě

Škoda Garde vypadala podobně jako Rapid, ale jezdila hůř. Dnes je raritnější Přečíst celý článek...

2019-SKODA-1000-MB-klasika

Auto moto klub v Holicích pořádal v 60. letech soutěže jen pro ženy

Za volant nepatří muži, ale i ženy, říkali si asi v Auto moto klubu v Holicích. Rozhodli se tak pro ženy pořádat vlastní závody. Automobilovou soutěž určenou pro ženy nazvali Femina Rally a my tu máme reportáž z roku 1969. Na startu závodu se sešlo 30 posádek, některé z nich byly smíšené, ale vždy řídila

Auto moto klub v Holicích pořádal v 60. letech soutěže jen pro ženy Přečíst celý článek...

1984-SKODA_130_LR

Škoda 130 LR vznikala pro závody skupiny B. Byl to nejúspěšnější škodovácký závoďák své doby

Bezmála deset let po premiéře ikonického kupé Škoda 130 RS se představila další generace mladoboleslavského soutěžního vozu, Škoda 130 LR. V osmdesátých letech vládly světu rallye přemotorované speciály skupiny B, nové mladoboleslavské želízko v ohni však dokázalo v rukou talentovaných jezdců v přímém souboji nejednou předčít i ta největší jména. Většina fanoušků automobilových soutěží si

Škoda 130 LR vznikala pro závody skupiny B. Byl to nejúspěšnější škodovácký závoďák své doby Přečíst celý článek...

Škoda Garde

Škoda Garde se vyráběla v Bratislavě. Reportáž ukazuje, jak tamější továrna v roce 1984 prošla modernizací

Domácí automobilka Škoda, tehdy AZNP měla v nabídce modely kupé. Spousta z nás si vybaví hlavně 110 R a Rapid, ale mezitím bylo ještě Garde. A to se po dobu svého životního cyklu vyrábělo i v Bratislavě. Kupé Škoda Garde vychází ze sedanu Škoda 742, tedy tzv. užovky. Vůz byl veřejnosti oficiálně představen na strojírenském

Škoda Garde se vyráběla v Bratislavě. Reportáž ukazuje, jak tamější továrna v roce 1984 prošla modernizací Přečíst celý článek...

Mercedes-Benz-W140-trida-S-nahled

Legendární „Mamut“ slaví 30 let. Vývoj tohoto Mercedes-Benzu třídy S zabral více než 10 let

Mamut je synonymem pro obrovské zvíře a přesně z toho důvodu takto pojmenovali i Mercedes-Benz třídy S, generace W140, jenž se těšil velké oblibě nejen v západních zemích, ale také na východě. Jeho rozměry i celkový postoj na silnici byly vskutku impozantní. Jednalo se o doslova gigantický vůz, který se mohl pyšnit i ohromným luxusem.

Legendární „Mamut“ slaví 30 let. Vývoj tohoto Mercedes-Benzu třídy S zabral více než 10 let Přečíst celý článek...

Přejít nahoru