Představujeme

Skoda_Favorit_136_LA

Škoda Favorit 136 L/A byl revoluční závoďák. Přechod ze zadokolky do předokolky přesto zaznamenal úspěchy

Dlouhá éra škodovek s motorem vzadu a pohonem zadních kol definitivně skončila. V sezóně 1988 se tovární jezdci z Mladé Boleslavi naposledy svezli s legendárními stotřicítkami a takřka ze dne na den začali trénovat s novými soutěžními vozy Škoda Favorit s pohonem předních kol. Zatímco se po tratích domácích soutěží ještě proháněl klasický speciál Škoda […]

Škoda Favorit 136 L/A byl revoluční závoďák. Přechod ze zadokolky do předokolky přesto zaznamenal úspěchy Přečíst celý článek...

cabrio-gallery-muzeum-skoda-skoda_110L_cabrio- (1)

V ČR je na prodej Škoda 110 L Cabrio. Původně pochází z Bosny a Hercegoviny

Pokud jste chtěli kabriolet od škodovky, museli jste si koupit Felicii ze šedesátých let anebo nějakou z přestaveb různých karosáren. Existovaly Rapidy, Favority, ale i další modely. Třeba kabriolet ze Škody 110 L, který je navíc v České republice aktuálně na prodej. Škoda 110 L bývala klasický tříprostorový sedan s motorem vzadu a zavazadelníkem vpředu.

V ČR je na prodej Škoda 110 L Cabrio. Původně pochází z Bosny a Hercegoviny Přečíst celý článek...

skoda_130_rs

Škoda 130 RS slaví 40 let od zisku titulu v Mistrovství Evropy cestovních vozů

Poté, co na konci sedmdesátých let slavila Škoda 130 RS vítězství v Mistrovství světa v rallye (WRC), přijala novou výzvu v Mistrovství Evropy cestovních vozů (ETCC). V roce 1980 zahájila své snažení druhým místem v celkovém pořadí a následující rok přinesl českému cestovnímu vozu největší úspěch v historii. Závěr sezóny 1981 se odehrál 27. září

Škoda 130 RS slaví 40 let od zisku titulu v Mistrovství Evropy cestovních vozů Přečíst celý článek...

Škoda Garde

Škoda Garde vypadala podobně jako Rapid, ale jezdila hůř. Dnes je raritnější

Škoda Garde přinesla modernější zadní nápravu, výkonnější brzdy a přesnější řízení. Tato všechna vylepšení se však skrývala uvnitř, zatímco to, co jste mohli vidět zvenku, příliš lákavě nevypadalo. Nejen černé plastové nárazníky a dveře bez bezrámových oken byly důvodem, proč Garde vypadala hůře než Škoda 110 R. A právě to dělalo první dojem, který prostě

Škoda Garde vypadala podobně jako Rapid, ale jezdila hůř. Dnes je raritnější Přečíst celý článek...

2019-SKODA-1000-MB-klasika

Auto moto klub v Holicích pořádal v 60. letech soutěže jen pro ženy

Za volant nepatří muži, ale i ženy, říkali si asi v Auto moto klubu v Holicích. Rozhodli se tak pro ženy pořádat vlastní závody. Automobilovou soutěž určenou pro ženy nazvali Femina Rally a my tu máme reportáž z roku 1969. Na startu závodu se sešlo 30 posádek, některé z nich byly smíšené, ale vždy řídila

Auto moto klub v Holicích pořádal v 60. letech soutěže jen pro ženy Přečíst celý článek...

1984-SKODA_130_LR

Škoda 130 LR vznikala pro závody skupiny B. Byl to nejúspěšnější škodovácký závoďák své doby

Bezmála deset let po premiéře ikonického kupé Škoda 130 RS se představila další generace mladoboleslavského soutěžního vozu, Škoda 130 LR. V osmdesátých letech vládly světu rallye přemotorované speciály skupiny B, nové mladoboleslavské želízko v ohni však dokázalo v rukou talentovaných jezdců v přímém souboji nejednou předčít i ta největší jména. Většina fanoušků automobilových soutěží si

Škoda 130 LR vznikala pro závody skupiny B. Byl to nejúspěšnější škodovácký závoďák své doby Přečíst celý článek...

Škoda Garde

Škoda Garde se vyráběla v Bratislavě. Reportáž ukazuje, jak tamější továrna v roce 1984 prošla modernizací

Domácí automobilka Škoda, tehdy AZNP měla v nabídce modely kupé. Spousta z nás si vybaví hlavně 110 R a Rapid, ale mezitím bylo ještě Garde. A to se po dobu svého životního cyklu vyrábělo i v Bratislavě. Kupé Škoda Garde vychází ze sedanu Škoda 742, tedy tzv. užovky. Vůz byl veřejnosti oficiálně představen na strojírenském

Škoda Garde se vyráběla v Bratislavě. Reportáž ukazuje, jak tamější továrna v roce 1984 prošla modernizací Přečíst celý článek...

Mercedes-Benz-W140-trida-S-nahled

Legendární „Mamut“ slaví 30 let. Vývoj tohoto Mercedes-Benzu třídy S zabral více než 10 let

Mamut je synonymem pro obrovské zvíře a přesně z toho důvodu takto pojmenovali i Mercedes-Benz třídy S, generace W140, jenž se těšil velké oblibě nejen v západních zemích, ale také na východě. Jeho rozměry i celkový postoj na silnici byly vskutku impozantní. Jednalo se o doslova gigantický vůz, který se mohl pyšnit i ohromným luxusem.

Legendární „Mamut“ slaví 30 let. Vývoj tohoto Mercedes-Benzu třídy S zabral více než 10 let Přečíst celý článek...

Jaguar C-type Continuation předek

Jaguar C-TYPE Continuation je „úplně nový“ veterán. Automobilka nově ručně vyrobí limitovaný počet kusů

Oddělení Jaguar Classic představuje limitovanou sérii nově vyrobených vozů C-type Continuation u příležitosti jubilejního výročí této ikony historie motorsportu. Děje se tak 70 let poté, co se vůz poprvé zúčastnil závodu v Le Mans, který rovnou vyhrál. Přelomový automobil se veřejnosti ukázal na prestižní akci Concours of Elegance v Hampton Court Palace. Model C-type Continuation bude

Jaguar C-TYPE Continuation je „úplně nový“ veterán. Automobilka nově ručně vyrobí limitovaný počet kusů Přečíst celý článek...

historie-skoda_octavia-prvni_generace- (2)

25 let a čtyři generace. Tak šel čas s novodobou Škodou Octavia

Před 25 lety, 3. září 1996, vstoupila společnost Škoda Auto do nové éry. V Mladé Boleslavi byla slavnostně otevřena jedna z nejmodernějších automobilových továren v Evropě a zároveň se v ní rozeběhla sériová výroba zásadní novinky české značky, modelu Škoda Octavia. Čtyři novodobé generace bestselleru Octavia našly od té doby více než 7 milionů spokojených

25 let a čtyři generace. Tak šel čas s novodobou Škodou Octavia Přečíst celý článek...

koncept-ferrari_512_s_modulo

Tento futuristicky vypadající koncept je Ferrari 512 S Modulo. Do výroby se pochopitelně nedostalo

Ferrari 512 S Modulo patří dodnes mezi vozy s nejfuturističtěji vzezřením, které kdy byly veřejnosti představeny. Do sériové výroby se ovšem nepřekvapivě nedostal. Ještě před Modulem však vznikla koncepce Ferrari 512 S Speciale. Ta disponovala celou řadou charakteristických prvků, co se nakonec použily i v rámci budoucího projektu. Modulo začali konstruktéři ze slavné karosárny Pininfarina

Tento futuristicky vypadající koncept je Ferrari 512 S Modulo. Do výroby se pochopitelně nedostalo Přečíst celý článek...

Porsche_911_Carrera_Speedster-02

Porsche 911 Carrera Speedster bylo neobyčejné v mnoha ohledech

Obdivujete legendární vozy z minulého století? Pak vám určitě něco říká Porsche 911 Carrera Speedster, který byl nástupcem úspěšného Porsche 356 Speedster. Přitahoval spoustu pozornosti a v mnoha ohledech byl opravdu neobyčejný. Porsche se začalo zaměřovat na neobvyklá auta Psala se 80. léta minulého století a hitem byly modely jako Ferrari 288 GTO či Aston

Porsche 911 Carrera Speedster bylo neobyčejné v mnoha ohledech Přečíst celý článek...

Přejít nahoru