Představujeme

Škoda vzpomíná na prototypy 720, 742 a 110 Super Sport s jejich tvůrcem

Stanislav Cinkl vedl dvacet let prototypovou dílnu Škoda Auto. S vývojem automobilky je ale spojen mnohem déle. Poznejte několik prototypů, se kterými se během své dlouhé kariéry setkal. Stanislava Cinkla znají příznivci mladoboleslavské značky především jako dlouholetého (1992-2012) koordinátora montáže prototypů, tedy šéfa prototypové dílny. Ve Škoda Auto však pracoval už od roku 1958, měl […]

Škoda vzpomíná na prototypy 720, 742 a 110 Super Sport s jejich tvůrcem Přečíst celý článek...

skoda-120-autosalon-veletrh-brno

Japonec vlastní starou škodovku a Renault, z něhož vznikla Dacia. Jsou v prvotřídním stavu

Jmenuje se Masayuki Shimoyama a je to Japonec. Ale není to obyčejný Japonec, nýbrž neobyčejný Japonec, protože vlastní Škodu 120 L a k tomu ještě Renault 12 TL. A obě auta má v prvotřídním stavu. V Japonsku není škodovka úplně neznámá, ačkoliv se tam neprodává. O to větší pozdvižení tam způsobuje hnědý sedan, který Masayuki

Japonec vlastní starou škodovku a Renault, z něhož vznikla Dacia. Jsou v prvotřídním stavu Přečíst celý článek...

Škoda Felicia Kit Car | 1995

Škoda Felicia Kit Car je nejúspěšnější škodovka s pohonem jedné nápravy v Mistrovství světa v automobilových soutěžích

Škoda Felicia byla v 90. letech pro automobilku z Mladé Boleslavi důležitým modelem nejen v běžném prodeji, ale také v rallye, kde tým Škoda Motorsport pro šampionát vozů Formule 2 homologoval plnohodnotný speciál postavený dle pravidel nové kategorie Kit Car. Po vítězství soutěžního vozu Škoda Favorit ve Světovém poháru pro vozy tzv. Formule 2 byla

Škoda Felicia Kit Car je nejúspěšnější škodovka s pohonem jedné nápravy v Mistrovství světa v automobilových soutěžích Přečíst celý článek...

2019-09-28-svatovaclavska-jizda-mlada-boleslav- (22)

Před 50 lety byl vyroben poslední stroj, který neškrábe, ale leští. Velorex se stal legendou

Dříve vysmívaný, dnes sběrateli vyhledávaný. Takový je Velorex, který letos slaví nejen 65 let od uvedení na trh, ale zároveň 50 let od doby, kde se přestal vyrábět. Bratři Mojmír a František Stránští z České Třebové začali na tomto stroji pracovat už na úplném začátku 40. let minulého století. Poslední kus pak z výrobní linky

Před 50 lety byl vyroben poslední stroj, který neškrábe, ale leští. Velorex se stal legendou Přečíst celý článek...

SKODA-130-RS-1975-okruh

Škoda 130 RS vznikla v roce 1975. V rámci své kariéry zazářila na obou stranách železné opony

Jezdci ji milovali, soupeři nenáviděli a na tratích vyvolávala respekt, jako žádná jiná škodovka před ní. Jen těžko uvěřit, že Škoda 130 RS, na dlouhou dobu nejlepší sportovní nářadí z Mladé Boleslavi, se poprvé představila už před 46 lety. Po úspěšné éře prvního vozu Škoda s motorem vzadu, modelu Škoda 1000 MB, přišla v roce

Škoda 130 RS vznikla v roce 1975. V rámci své kariéry zazářila na obou stranách železné opony Přečíst celý článek...

LADA-2107

Ceny socialistických aut stoupají do nebe. Tahle LADA 2107 stojí 140 tisíc korun

Asi je to nostalgie, vzpomínky na dětství nebo mládí, protože jinak si to nelze vysvětlit. V České republice stoupají ceny ojetých socialistických aut do dříve nepředstavitelných výšin. Inzerují se za víc peněz než výrazně lepší klasiky ze západu. Přesto se prodají… Stará škodovka? Není problém koupit 110 R za milion, ale ani klasická eMka za

Ceny socialistických aut stoupají do nebe. Tahle LADA 2107 stojí 140 tisíc korun Přečíst celý článek...

Skoda_1101_Tudro-zavod_svedsko-Interlaken

Škoda 1101 Tudor se v roce 1950 zúčastnila švýcarské Rallye Interlaken

Model Škoda 1101 Tudor byl symbolem poválečné obnovy. První kus nového osobního automobilu vyjel ze závodu v Mladé Boleslavi už 6. května 1946. Od modelu Popular 1101 z roku 1940 se na první pohled lišil moderním designem karoserie. Základ pestré nabídky Škoda 1101 představoval dvoudveřový uzavřený vůz, anglicky „two-door“ – odtud přezdívka Tudor. Minimálně upravené

Škoda 1101 Tudor se v roce 1950 zúčastnila švýcarské Rallye Interlaken Přečíst celý článek...

GAZ-M-21_Volga-3_serie

Carevna slaví 65 let. První GAZ-21 Volha byla vyrobena v roce 1956

Je to už 65 let, kdy z výrobní linky sjel první vůz GAZ-21 Volha, kterému se přezdívalo „Carevna“. Stalo se tak 15. října a majestátní limuzína vydržela ve výrobě až do začátku 70. let, kdy jej nahradila nová, modernější a hranatá generace GAZ-24. GAZ-21Volha je autem, které jsme mohli vcelku hojně vídat i v Československu.

Carevna slaví 65 let. První GAZ-21 Volha byla vyrobena v roce 1956 Přečíst celý článek...

SKODA-SPIDER-B5

Závodní prototypy Škoda Spider patřily v 70. letech k tomu nejexotičtějšímu a nejrychlejšímu na tratích

Mezinárodní federace automobilového sportu (FIA) sloučila v roce 1972 závodní skupiny B5 a B6 v jednotnou skupinu B5 s maximálním zdvihovým objemem motoru 3000 cm³. V mistrovství Československa byl objemový limit upraven na 2000 cm³, na což tehdejší AZNP (Automobilové závody národní podnik) zareagovaly přípravou dvousedadlového otevřeného vozu pro závody na okruzích a do vrchu.

Závodní prototypy Škoda Spider patřily v 70. letech k tomu nejexotičtějšímu a nejrychlejšímu na tratích Přečíst celý článek...

Před 50 lety se ve Spa-Francorchamps zapsala „rudá svině“ Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG do dějin

Je to 50 let, kdy se z původně nabourané luxusní limuzíny stal působivý závoďák. A byla to zároveň první akce, kdy si AMG udělalo jméno. Stalo se tak roku 1971 na známém belgickém okruhu Spa-Francorchamps. V Evropě v minulém století závodila i velká cestovní auta s velkými motory. Dnes je už prakticky nemyslitelné, aby se

Před 50 lety se ve Spa-Francorchamps zapsala „rudá svině“ Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG do dějin Přečíst celý článek...

skoda_popular-lyze

Historie škodováckých „simply clever“ je dlouhá. Na auta dávala lyže, jezdila na dřevo a nabízela víc karoserií v jednom autě

Geniální jednoduchost sloganu Simply Clever není jen frází. Doslova prostupuje každým vozem Škoda. Možná vás překvapí, že historie Simply Clever řešení zasahuje až do 20. let minulého století k prvním vozům nesoucím značku Škoda. Dvě karoserie v jedné: Laurin & Klement Škoda 110 Důkazem, že filozofie Simply Clever patří k DNA automobilky Škoda, je tradiční

Historie škodováckých „simply clever“ je dlouhá. Na auta dávala lyže, jezdila na dřevo a nabízela víc karoserií v jednom autě Přečíst celý článek...

2019-09-28-svatovaclavska-jizda-mlada-boleslav- (22)

Velorex: legendární hadrák letos oslavuje 65 let

Velorex původně vznikl jako laciná alternativa ke klasickým autům, nicméně osud tomu chtěl, aby se z něj stalo vozítko pro invalidy. Vývoj začal už za války Velorex je dnes slavný hlavně díky filmu Vrchní prchni, kde hrál jednu z ústředních rolí. Své jméno získal šedesát pět let zpátky, tedy v roce 1956. To však neznamená,

Velorex: legendární hadrák letos oslavuje 65 let Přečíst celý článek...

Přejít nahoru