Představujeme

SKODA-FAVORIT-rallye-monte-carlo

Tradice úspěchů škodovek na Rallye Monte Carlo je hodně bohatá. Zahrnuje i první dvě místa se 130 RS nebo triumf Favoritu

Působivá série úspěchů vozů Škoda na trati Rallye Monte Carlo, nejstarší a nejznámější soutěže FIA Mistrovství světa v rally (WRC), neodmyslitelně patří k DNA české značky. Mladoboleslavská klasika Laurin & Klement zamířila do Monaka již před 110 lety, závodila tak ve druhém ročníku soutěže. Modely s okřídleným šípem patří k favoritům své kategorie od roku […]

Tradice úspěchů škodovek na Rallye Monte Carlo je hodně bohatá. Zahrnuje i první dvě místa se 130 RS nebo triumf Favoritu Přečíst celý článek...

danska_skoda_110L-nemecko

Dánský cestovatel už 30 let křižuje Evropou se svojí stařičkou škodovkou. Byl s ní například v ČR, v Albánii či v Portugalsku

Patnáct nebo dvacet tisíc kilometrů za jednu dovolenou? Pro Tue Pola Halvorsena žádná porce. Jeho auto má najeto už přes tři sta tisíc kilometrů! „Auta mne fascinovala od dětství. Sbíral jsem články, obrázky a knihy o nich,“ začíná své vyprávění sedmdesátník, který se až do odchodu do důchodu živil jako řidič autobusu městské dopravy v

Dánský cestovatel už 30 let křižuje Evropou se svojí stařičkou škodovkou. Byl s ní například v ČR, v Albánii či v Portugalsku Přečíst celý článek...

SKODA-FAVORIT-1

Takhle Škodovka propagovala Favorit. Ve filmu nechybí nebezpečná jízda, nevyřešené vztahy i snění

Škoda Favorit byl přelomový model. Po dlouhých desítkách let totiž československá automobilka vyrobila auto, které se konečně opět mohlo postavit vedle západních značek. Favorit měl velké ambice, i proto vznikl tento propagační film. Pochází z roku 1988 a uvidíme v něm mladého kluka, který v trezoru právě tuto mladoboleslavskou novinku objeví, a představuje si, jaký

Takhle Škodovka propagovala Favorit. Ve filmu nechybí nebezpečná jízda, nevyřešené vztahy i snění Přečíst celý článek...

Skoda_Fabia_WRC-2003- (10)

Škoda Fabia WRC bylo vrcholné závodní náčiní. Za její volant se poprvé v barvách Škoda Motorsport posadil Jan Kopecký

Vůz Škoda Fabia první generace se veřejnosti poprvé představil v roce 1999. Po větším modelu Octavia šlo o další stěžejní řadu, která je dodnes jedním ze základních pilířů úspěchů vozů Škoda. Odvozený soutěžní derivát pro kategorii WRC sliboval díky kompaktním rozměrům ještě lepší sportovní výsledky. Po průkopnickém modelu Škoda Octavia WRC, který dosáhl nejen dobrých

Škoda Fabia WRC bylo vrcholné závodní náčiní. Za její volant se poprvé v barvách Škoda Motorsport posadil Jan Kopecký Přečíst celý článek...

Prototypy Škoda 1100 Super Sport "Ferat" a Škoda 720 ID v depozitáři Škoda Muzea | Foto: Škoda

Škoda vzpomíná na prototypy 720, 742 a 110 Super Sport s jejich tvůrcem

Stanislav Cinkl vedl dvacet let prototypovou dílnu Škoda Auto. S vývojem automobilky je ale spojen mnohem déle. Poznejte několik prototypů, se kterými se během své dlouhé kariéry setkal. Stanislava Cinkla znají příznivci mladoboleslavské značky především jako dlouholetého (1992-2012) koordinátora montáže prototypů, tedy šéfa prototypové dílny. Ve Škoda Auto však pracoval už od roku 1958, měl

Škoda vzpomíná na prototypy 720, 742 a 110 Super Sport s jejich tvůrcem Přečíst celý článek...

skoda-120-autosalon-veletrh-brno

Japonec vlastní starou škodovku a Renault, z něhož vznikla Dacia. Jsou v prvotřídním stavu

Jmenuje se Masayuki Shimoyama a je to Japonec. Ale není to obyčejný Japonec, nýbrž neobyčejný Japonec, protože vlastní Škodu 120 L a k tomu ještě Renault 12 TL. A obě auta má v prvotřídním stavu. V Japonsku není škodovka úplně neznámá, ačkoliv se tam neprodává. O to větší pozdvižení tam způsobuje hnědý sedan, který Masayuki

Japonec vlastní starou škodovku a Renault, z něhož vznikla Dacia. Jsou v prvotřídním stavu Přečíst celý článek...

Škoda Felicia Kit Car | 1995

Škoda Felicia Kit Car je nejúspěšnější škodovka s pohonem jedné nápravy v Mistrovství světa v automobilových soutěžích

Škoda Felicia byla v 90. letech pro automobilku z Mladé Boleslavi důležitým modelem nejen v běžném prodeji, ale také v rallye, kde tým Škoda Motorsport pro šampionát vozů Formule 2 homologoval plnohodnotný speciál postavený dle pravidel nové kategorie Kit Car. Po vítězství soutěžního vozu Škoda Favorit ve Světovém poháru pro vozy tzv. Formule 2 byla

Škoda Felicia Kit Car je nejúspěšnější škodovka s pohonem jedné nápravy v Mistrovství světa v automobilových soutěžích Přečíst celý článek...

2019-09-28-svatovaclavska-jizda-mlada-boleslav- (22)

Před 50 lety byl vyroben poslední stroj, který neškrábe, ale leští. Velorex se stal legendou

Dříve vysmívaný, dnes sběrateli vyhledávaný. Takový je Velorex, který letos slaví nejen 65 let od uvedení na trh, ale zároveň 50 let od doby, kde se přestal vyrábět. Bratři Mojmír a František Stránští z České Třebové začali na tomto stroji pracovat už na úplném začátku 40. let minulého století. Poslední kus pak z výrobní linky

Před 50 lety byl vyroben poslední stroj, který neškrábe, ale leští. Velorex se stal legendou Přečíst celý článek...

SKODA-130-RS-1975-okruh

Škoda 130 RS vznikla v roce 1975. V rámci své kariéry zazářila na obou stranách železné opony

Jezdci ji milovali, soupeři nenáviděli a na tratích vyvolávala respekt, jako žádná jiná škodovka před ní. Jen těžko uvěřit, že Škoda 130 RS, na dlouhou dobu nejlepší sportovní nářadí z Mladé Boleslavi, se poprvé představila už před 46 lety. Po úspěšné éře prvního vozu Škoda s motorem vzadu, modelu Škoda 1000 MB, přišla v roce

Škoda 130 RS vznikla v roce 1975. V rámci své kariéry zazářila na obou stranách železné opony Přečíst celý článek...

LADA-2107

Ceny socialistických aut stoupají do nebe. Tahle LADA 2107 stojí 140 tisíc korun

Asi je to nostalgie, vzpomínky na dětství nebo mládí, protože jinak si to nelze vysvětlit. V České republice stoupají ceny ojetých socialistických aut do dříve nepředstavitelných výšin. Inzerují se za víc peněz než výrazně lepší klasiky ze západu. Přesto se prodají… Stará škodovka? Není problém koupit 110 R za milion, ale ani klasická eMka za

Ceny socialistických aut stoupají do nebe. Tahle LADA 2107 stojí 140 tisíc korun Přečíst celý článek...

Skoda_1101_Tudro-zavod_svedsko-Interlaken

Škoda 1101 Tudor se v roce 1950 zúčastnila švýcarské Rallye Interlaken

Model Škoda 1101 Tudor byl symbolem poválečné obnovy. První kus nového osobního automobilu vyjel ze závodu v Mladé Boleslavi už 6. května 1946. Od modelu Popular 1101 z roku 1940 se na první pohled lišil moderním designem karoserie. Základ pestré nabídky Škoda 1101 představoval dvoudveřový uzavřený vůz, anglicky „two-door“ – odtud přezdívka Tudor. Minimálně upravené

Škoda 1101 Tudor se v roce 1950 zúčastnila švýcarské Rallye Interlaken Přečíst celý článek...

GAZ-M-21_Volga-3_serie

Carevna slaví 65 let. První GAZ-21 Volha byla vyrobena v roce 1956

Je to už 65 let, kdy z výrobní linky sjel první vůz GAZ-21 Volha, kterému se přezdívalo „Carevna“. Stalo se tak 15. října a majestátní limuzína vydržela ve výrobě až do začátku 70. let, kdy jej nahradila nová, modernější a hranatá generace GAZ-24. GAZ-21Volha je autem, které jsme mohli vcelku hojně vídat i v Československu.

Carevna slaví 65 let. První GAZ-21 Volha byla vyrobena v roce 1956 Přečíst celý článek...

Přejít nahoru